بلوک لیکا چیست ؟ - ویژگی و قیمت بلوک لیکا - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
بلوک لیکا چیست ؟

بلوک لیکا چیست ؟

بلوک لیکا چیست ؟

بلوک لیکا را می توان به عنوان یکی از رایج ترین و البته بهترین مدل های بلوک سیمانی در ایران دانست که دارای مزایا و نقاط قوت بسیار زیادی است. این دسته از بلوک ها علاوه بر هزینه مناسب، می توانند در  برابر تغییرات دمایی، فشار های وارده، آتش سوزی و… موارد مشابه مقاومت بالایی داشته باشند. افزون بر این موارد دارای مقاومت مکانیکی بالایی بوده و به سادگی نصب می شوند.

مجموع این فاکتور ها در کنار همدیگر سبب شده تا نفوذ این دسته از تولیدات در صنعت ساختمان سازی ایرانی روز به روز بیشتر شود. با این اوصاف کم نیستند افرادی که در رابطه با این محصولات اطلاعات محدودی دارند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری کامل برروی این محصول و البته جنبه های مختلف آن داشته باشیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا بدانید ماهیت بلوک لیکا چسیت ؟ بهتر است حتما ما را تا انتها همراهی نمایید.

حتما بخوانید: بلوک سبک Siporex و تاریخچه آن

بلوک لیکا

قبل از این که بخواهیم در رابطه با ویژگی ها و البته نقاط قوت بلوک لیکا صحبت کنیم، بهتر است ابتدا مروری بر روی ماهیت آن داشته باشیم. بدون شک این موضوع می توانند درک شما از این مقاله را افزایش دهد. در واقع بلوک لیکا به دسته ای از بلوک های سبک گفته می شود که از ترکیب سبکدانه به همراه سیمان و آب خلق شده است.

می توان گفت که تفاوت اصلی این دسته از بلوک ها با مدل های عادی، اضافه کردن سبکدانه می باشد. البته باید عنوان کنیم که برای حفظ سبکی این بتن ها سعی شده تا سبک دانه های ریزی که در داخل خود سیبمان قرار دارد، حذف شود. این موضوع باعث می شود تا این دسته از بلوک ها تخلخل بیشتری  داشته باشند. افزون بر این موارد چنین ابتکاری سبب شده تا وزن فضایی این دسته از محصولات عموما در بازه 1100 کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

نکته قابل توجه در رابطه با این دسته از تولیدات، مقاومت آن ها در مقابل فشارهای وارده است. در حقیقت این دسته از محصولات با وجود داشتن وزن اندک، مقاومت بالایی در برابر فشار های خارجی دارند. در حالت عادی مقاومت این بلوک ها در محدوده 30 کیلوگرم بر سانتی مربع است. اما با اعمال تغییرات ساختاری مختلف نظیر ایجاد طرح های تو خالی یا افزایش ضخامت دیواره و… می توان این مقاومت را تا 100 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تغییر داد. چنین قابلیت بی نظیری سبب شده تا این دسته از محصولات بتوانند انتخاب مناسبی برای ساختمان های امروزی باشند.

ویژگی ها و مزایای بلوک لیکا

همانطور که گفتیم بلوک لیکا یکی از انواع بلوک سبک محسوب می شود که شیوه ساخت و البته طراحی منحصر به فرد بلوک های لیکا سبب شده تا این دسته از تولیدات دارای ویژگی های به مراتب بهتر و ایده آل تری نسبت به نمونه های عادی باشند. در واقع مزیت های این دسته از محصولات تنها به سبکی آن ها محدود نمی شود. بلکه این محصول دارای جنبه های بسیار بهتری است که باعث شده تا نسبت به همتایان خود کاملاً متمایز باشد. ما در ادامه برخی از این ویژگی ها را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

بیشتر بدانید: بلوک AAC

مقاومت بالای بلوک لیکا در برابر حرارت

مقاومت در برابر حرارت را می توان به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که این روز ها اهمیت بیشتری به خود گرفته است. بلوک های لیکا به دلیل داشتن تخلخل درونی، در برابر حرارت هم مقاومت بالایی دارند. در واقع سیمان به کار رفته برای ساخت این دسته از تولیدات دارای چگالی 750 الی 950 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ترکیب این سیمان با طراحی بی نظیر بلوک ها و البته فیلم های هوای میانی در ساختار بلوک، سبب شده تا به ضریب هدایت حرارتی w/mk۰٫۰۹  برسد. این میزان منحصر به فرد باعث شده تا بلوک سبک لیکا جزو مصالح های عایق حرارتی دسته بندی شده و دارای استاندارد حرارتی لازم برای دیواری هایی در گروه 1، 2 و 3 (طبق مقررات ملی ساختمان) باشد.

مقاومت در برابر جمع شدگی و ترک خوردن

یکی از مشکلات رایج در بلوک های عادی و سایر قطعات بتنی، مشکل جمع شدگی می باشد. در حقیقت خمیر سیمان بکار رفته در داخل آنها به مرور و در اثر فرایند هیدراسیون جمع می شود. همین مورد هم سبب ایجاد ترک های ریز در بطن سیمان می شود که به نوبه خود مقاومت آن را به شدت کاهش می دهد.

بلوک های لیکا به دلیل داشتن سبک دانه در ساختار خود می توانند مقاومت بسیار بالایی در برابر این دسته از فشار ها داشته باشند. طبق استاندارد جهانی، میزان نرمال برای جمع شدگی یک بلوک بایستی حداکثر 0.065 درصد از طول آن باشد. حال در بلوک های لیکا این میزان به مراتب کمتر می باشد. همین مورد هم سبب شده تا این بلوک ها در طی زمان در برابر ترک خوردگی مقاومت بسیار بالاتری داشته باشند.

مقاومت صوتی بلوک لیکا

این روزها مقاومت صوتی به عنوان یک فاکتور مهم برای انتخاب مصالح ساختمانی تلقی می شود. در واقع اغلب سازندگان به دنبال محصولاتی هستند که مانع از انتشار صدای داخل ساختمان به بیرون آن شود. از طرفی دیگر باید این مصالح بتوانند مانع از ورود صدا های خارجی به داخل ساختمان شوند. بدین منظور هم این روزها بیشتر مردم چنین تولیداتی را انتخاب می کنند.

بلوک های لیکا هم سعی داشته خود را با این استاندارد هماهنگ سازد. بر همین اساس هم بوده این بلوک ها با تکیه بر ساختار و البت تخلخل بی نظیر خود، به طور کامل در برابر نفوذ صداهای خارجی عایق شده اند. این ساختار به گونه ای است که سبب شده تا این بلوک ها بهترین استاندارد ممکن برای عایق صدایی در بین بلوک های سبک را داشته باشند.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید بلوک عایق

به کارگیری ساده بلوک لیکا

به کارگیری ساده را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فردی دانست که در بلوک لیکا دیده می شود. در واقع این دسته از بلوک ها به دلیل شیوه ساخت خود به سادگی در اجرای ساختمان ها به کار می رفته و تمام معمار ها و بنا ها می توانند با ساده ترین ابزارهای لازم آنها را به کار گیرند. در این دسته از محصولات به دلیل وجود فضای اختصاصی، دیگر نیازی به برش برای شیار زدن جهت لوله کشی و سیم کشی داخل ساختمان وجود ندارد.

افزون بر این موارد بلوک لیکا در ۲۲ قالب متفاوت تولید می شود که هر کدام از آن ها ابعاد و شیوه ساخت متفاوتی دارد. سازندگان می‌توانند از ترکیب بلوک لیکا و آجر لیکا برای فرآیند ساختمان سازی استفاده نمایند. ترکیب این دو باعث می‌شود تا نیازی به خرد کردن بلوک ها نباشد. این به نوبه خود سبب می‌شود تا استفاده از پرت در فرآیند ساختمان سازی شما به حداقل برسد. این مزیت بی نظیر، مقاومت کلی ساختمان را افزایش می دهد.

آشنایی با بلوک سبک لیکا

آشنایی با بلوک لیکا

عایق حرارتی بلوک لیکا چقدر است ؟

آسایش یا عایق حرارتی را می توان یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که در فرآیند ساختمان سازی به آن توجه زیادی می‌شود. در واقع پوسته خارجی ساختمان ها باید در برابر انتقال دما مقاومت بالایی داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه مورد نیاز برای فرایند سرمایش و گرمایش داخل خانه ها به حداقل برسد.

از طرفی دیگر محیط داخلی خانه در برابر تغییرات دمایی در فصول مختلف مقاوم خواهد بود. متاسفانه بسیاری از دیوارهای عادی زمانی که اختلاف طرفین آنها به بیش از ۳ درجه سانتی گراد برسد، به شیوه تشعشعی، دما را منتشر می کنند. چنین فاکتوری سبب می‌شود تا عملاً دمای خانه های ساخته شده با آن ها به سختی تنظیم شود. این موضوع برای فصول سرد و گرم سال هزینه های بیشتری را بر دوش شما خواهد گذاشت.

از طرفی دیگر تاثیر منفی بر روی سلامت افراد خواهد داشت. دیوارهای ساخته شده با بلوک لیکا به دلیل وجود تخلخل بالا در برابر تغییرات دمایی مقاومت زیادی دارد. این موضوع بی نظیر باعث می‌شود تا این بلوک انتخاب مناسبی برای ساخت خانه های مسکونی باشد. درست است که بلوک لیکا در برابر حریق مقاوم است ولی بلوک سیپورکس که بهترین بلوک سبک ساختمانی محسوب می شوند، مقاومت خیلی بیشتری در برابر حرارت دارد.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید تفاوت بلوک لیکا و سیپورکس

مقاومت مکانیکی

داشتن مقاومت مکانیکی را می توان یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فردی دانست که در بلوک های لیکا دیده می شود. در واقع دیوار اغلب ساختمان های امروزی باربر نیست. به عبارت ساده‌تر فشار اصلی بر روی اسکلت قرار می گیرد. با این اوصاف این دسته از دیوارها نیز باید فشار های مختلفی همچون فشار سنگ نما، قطعات الحاقی، فشار ضربات عمود مانند تکان های ناشی از باز و بسته شدن درب و پنجره، نیروهای خارجی همچون باد را تحمل کنند.

بلوک های لیکا در این زمینه دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل چگالی خود هستند. در واقع این دسته از محصولات دارای مقاومت ۲۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع هستند. این میزان مقاومت در بین مصالح سبک بسیار ایده آل می باشد. همین مورد هم سبب شده تا این بلوک ها انتخاب مناسبی برای دیوارهای غیر باربر باشد.

 کاربرد بلوک لیکا

بلوک لیکا به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، برای طیف خاصی از امور کاربرد دارند. در واقع این دسته از محصولات برای بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در ادامه برخی از کاربردهای بلوک لیکا را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

  1. ساخت دیوارهای پوششی
  2. ایجاد جداکننده ها
  3. ایجاد نما
  4. ایجاد عایق
  5. ایجاد پوشش های ضد آتش
  6. ایجاد سقف های سبک به کمک تیرچه
  7. ایجاد فضاهای دوجداره

انواع بلوک لیکا

مشخصات بلوک سبک لیکا

بلوک سبک لیکا چیست

بلوک لیکا به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود مورد توجه سازندگان و مهندسان قرار گرفته است. هم این مورد هم سبب شده تا انواع مختلفی از آن تولید شود. هر یک از این مدل ها در نوع خود دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن را برای بخش خاصی از ساختمان مناسب کرده است. ما در ادامه برخی از مدل های رایج بلوک لیکا را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

  • بلوک تو خالی ته پر (چهار جداره)
  • دیواری توخالی (هشت جداره)
  • بلوک توخالی ته پر (شش جداره)
  • دیواری توخالی (سه جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر(سه جداره)
  • تیغه ای توخالی ته پر (سه جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر با سه سوراخ
  • دیواری تو خالی ته پر با سه سوراخ
  • تیغه ای توخالی ته پر با دو سوراخ
  • بلوک لیکا در ابعاد آجر
  • دیواری توخالی (چهار جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر (سه جداره)
  • دیواری تو خالی ته پر (نیمه)
  • دیواری تو خالی ته پر (نیمه)
  • تیغه ای تو پر (نیمه)
  • تیغه ای توپر
  • تیغه ای تو پر فارسی بر
  • و …

خرید بلوک لیکا

با ذکر تمام موارد مهم در مورد این نوع بلوک سبک شاید خیلی از افراد تمایل به خرید آن داشته باشند. البته لازم به ذکر است که در بین تمامی بلوک های ساختمانی، بلوک های سبک بهترین و پرفروش ترین بلوک های ساختمانی به حساب می آیند. برای خرید بلوک لیکا یا بهتر بگوییم خرید بلوک سبک نیاز است که به نکات مهمی توجه کنید. سیپورکس تمام این نکات را در مقاله ای برای راحتی کار شما آماده کرده است تا با آگاهی کامل اقدام به خرید این بلوک ساختمانی کنید.

با ما همراه باشید با: نکات مهم در خرید بلوک سبک

سخن آخر

بلوک لیکا را می‌توان به عنوان یکی از ایده آل ترین بلوک های تولید شده برای ساختمان سازی دانست. این دسته از بلوک ها در دسته مصالح سبک تلقی شده و دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و فشار های فیزیکی هستند. از طرفی دیگر این محصول می‌تواند در برابر انتقال صدا هم مقاومت بالایی از خود نشان دهد. مجموع این موارد در کنار همدیگر باعث می شود تا این بلوک بتواند به سادگی در صدر انتخاب‌های افراد قرار گیرد.
ما در این مقاله سعی داریم تا جنبه های مختلف آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. با این اوصاف اگر در این زمینه نیازمند راهنمایی بوده و یا به دنبال خرید بلوک لیکا با قیمت مناسب هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را انجام دهند.

همراه ما باشید با مقاله: مزایا و معایب بلوک هبلکس

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «بلوک لیکا چیست ؟»

هادی قائمی گفت:

سلام
میشه قیمت بلوک لیکا رو بفرمایین

سلام دوست عزیز لطفا جهت اطلاع از قیمت بلوک لیکا با شماره های زیر تماس بگیرید: 02188780480 و یا 09128490481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.