ملات سیمان یا چسب مخصوص سیپورکس ؟ - نحوه اجرای چسب بلوک - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
ملات سیمان یا چسب مخصوص سیپورکس ؟

ملات سیمان یا چسب مخصوص سیپورکس ؟

اگر انتخاب شما بلوک‌های سبک سیپورکس باشد حتما می‌دانید که برای اجرای این بلوک‌ها می‌توان از ملات سیمان معمولی نیز استفاده کرد. اما چه تفاوتی میان ملات سیمان و چسب مخصوص aac یا سیپورکس وجود دارد؟ و استفاده از کدامیک به دیگری ارجح است؟ ملات سیمان یا چسب سیپورکس ؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

ملات سنتی ماسه و سیمان چیست؟

ملات سنتی، ترکیب سیمان (چسبنده) و ماسه (پرکننده) و آب (روان‌کننده) است که مقادیری افزودنی به آن اضافه می‌شود، ملات ماده ای خمیری و چسبنده است و یکی از بهترین مصالح برای چسباندن مصالح های ساختمانی از جمله آجر می باشد که برای چسباندن مصالح ساختمانی مثل آجر و دیگر مصالح از این ملاتها استفاده می شود. علاوه بر آن ملاتها  فضای خالی بین اجزا را پر می کند و اختلاف اندازه ای که بین مصالح وجود دارد را بر طرف می کند. بلوک سیمانی

نحوه تهیه ملات ماسه و سیمان

در تهیه این ملات باید عمل ترکیب کردن ماسه و سیمان به درستی انجام شود یعنی باید میزان ماسه و سیمان به درستی در مخلوط کننده‌های مکانیکی ترکیب شوند تا به درستی دانه‌های ملات در هم آمیخته شوند.لازم به ذکر است که میزان ترکیب ماسه و سیمان در پروژه های کوچک تاثیر به سزایی ندارد و عدم رعایت میزان ماسه و سیمان در کیفیت این ملات تاثیر چندانی ندارد.

بیشتر بدانید: سیمان چیست و چگونه به وجود می آید؟

ملات سیمان یا چسب سیپورکس

ملات سیمان یا چسب سیپورکس

نسبت ماسه به سیمان در ملات

نسبت ماسه به سیمان در پروژه های مختلف متفاوت است که به صورت ۱ به ۳، ۱به ۴، ۱ به ۵ و ۱ به ۶ می باشد مثال: در ملات ماسه سیمان ۱ به ۵ درصد مخلوط سیمان و ماسه و آب چقدر است؟ میزان ماسه ۱ متر مکعب؛ میزان سیمان ۲۲۵ کیلوگرم؛ میزان آب ۲۶۲ لیتر؛ می باشد که میزان مقاومت فشاری در ۲۸ روز ۷۵ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

بیشتر بدانید: انواع ملات ساختمانی

چسب مخصوص سیپورکس چیست؟

چسب‌های سیپورکس که توسط شرکت‌های بلوک‌سازی و بلوک سبک تولید می‌شوند، معمولا در بسته‌های 30 کیلوگرمی (با توجه به کارخانه‌ی تولیدکننده می‌تواند متفاوت باشد) به فروش می‌رسند. طرز استفاده‌ی آنها به طور دقیق بر روی بسته‌ها درج شده‌ است. پایه‌ی چسب بلوک سفید رنگ معمولا سیمانی و یا پلیمری است.

چسب بلوک aac سیپورکس

چسب بلوک aac سیپورکس با مقاومت بالا

چه تفاوتی میان چسب مخصوص سیپورکس و ملات سیمان وجود دارد و استفاده از کدام‌یک ارجح است؟

آیا می‌دانستید ملات ماسه و سیمان به علت وزن بالایی  که نسبت به چسب مخصوص سیپورکس دارد بار مرده‌ ساختمان را افزایش می‌دهد ؟ همچنین مقدار مورد نیاز سیمان برای تولید ملات بسیار بیشتر از آن‌ چیزیست که در ابتدا تخمین زده می‌شود. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، عایق نبودن ملات ماسه و سیمان است. بلوک‌های سیپورکس عایق مناسب حرارت و صوت هستند و از این بابت بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. چسب‌های مخصوص سیپورکس نیز دارای همین ویژگی‌اند اما ملات سنتی، بر خلاف چسب مخصوص، پل حرارتی میان دو سمت دیوار است و از همین طریق میزان اتلاف انرژی را بالا می‌برد.

استفاده از چسب‌های مخصوص سیپورکس، به علت سادگی کار و سهولت آماده‌سازی، فرآیند دیوارکشی را سرعت می‌بخشند و تا دو ساعت پس از تولید امکان استفاده دارند، به همین دلیل میزان ضایعات چسب و ملات به صفر می‌رسد. همچنین استفاده از بلوک‌ها هزینه‌ی اجرا را تا 30 درصد کاهش می‌دهد. پس از خشک شدن، قدرت و تحمل دیوار چند برابر خواهد شد.

پیشنهاد سیپورکس مقاله: اصول دیوارچینی

چگونه از چسب بلوک سیپورکس استفاده کنیم؟

مشخصات و طرز استفاده از چسب‌های سیپورکس روی بسته‌ بندی آن درج شده است. چسب‌ها پایه‌ی سیمانی دارند.نوع نگه‌داری و شرایط انتقال آن نیز مانند ملات سیمانی است. از بخش گالری فیلم سایت می توانید از ویدیوهای مربوط به چسب بلوک استفاده کنید.

نحوه‌ اجرای چسب بلوک سفید هبلکس یا سیپورکس

برای رج اول از ملات ماسه و سیمان به نسبت 1 به 5 به عنوان ترازکننده‌ی زیر کار استفاده می‌شود؛ بلوک‌ هبلکس پیش از نصب باید کاملا رطوبت‌دهی شوند، اجرای بلوک‌ها نیازمند نیروی کار ماهر نیست اما نظارت بر اجرای آن می‌تواند بر حسن اجرا، تاثیر به‌سزایی داشته باشد. چسب باید با کاردک شانه‌ای با ضخامتی حدود 2 میلی‌متر به صورت رج‌های افقی و قائم بر بلوک‌ها اعمال می‌شود. پس از دیوارچینی، نیاز است به مدت سه روز دیوارها مرطوب شوند.

همراه ما باشید با مقاله: انواع مصالح ساختمانی

به ما در اینستاگرام (siporex.ir) بپیوندید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.