با ویژگی های بلوک عایق آشنا شوید - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
با ویژگی های بلوک عایق آشنا شوید

با ویژگی های بلوک عایق آشنا شوید

اگر اخیرا به دنبال خرید مصالح ساختمانی برای خانه خود بوده باشید، حتما تا به این لحظه نام بلوک عایق به گوشتان خورده است. در واقع این دسته از بلوک ها را می توان جزو رایج ترین و البته ایده آل ترین مدل های بلوک سفید دانست که نفوذ بسیار زیادی را در بین معماران و ساختمان ساز های ایرانی کسب کرده اند. دسته از تولیدات به سبب ماهیت منحصر به فرد خود روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. دلیل این حجم از نفوذ را هم می توان ویژگی های بلوک عایق دانست. با این اوصاف بخش زیادی از مردم هنوز حتی با ماهیت آنها آشنایی ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند در رابطه با ویژگی‌های آن هم اطلاعاتی داشته باشند. این مورد سبب شده تا نتواند به شیوه ای مناسب آن را در صدر انتخاب های خود قرار دهند. بدیهی است که این موضوع باعث می‌شود تا فرایند انتخابات و تصمیم گیری برای آنها دشوار شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق ویژگی های بلوک عایق و ماهیت آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. بدیهی است که این موضوع می‌تواند دیدگاه شما نسبت به این محصولات را تغییر دهد.

بلوک عایق چیست؟

نخستین گام برای فهمیدن ویژگی های بلوک های سفید، ماهیت آن می باشد. در واقع بدون درک ماهیت این دسته از محصولات، نمی توانید فهم درستی هم از ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید. در حقیقت بلوک های سفید عایق به دسته ای از بلوک های ساختمانی گفته می شود که دارای تخلخل در فضای داخلی خود هستند. بلوک سبک چیست؟ از جمله این بلوک آن می‌توان به بلوک سبک پوکه ای، بلوک هبلکس، بلوک سفید سیپورکس، بلوک سفید پرین، بلوک لیکا و موارد مشابه اشاره نمود. در واقع تمامی این بلوک ها تحت عنوان بلوک سفید عایق شناخته می‌شوند و ویژگی اغلب آنها نیز یکسان می باشد. اگرچه در برخی از موارد دارای تفاوت های جزئی هستند اما در هر حال ویژگی کلی آنها یکسان بوده و عایق بودن آنها سبب شده تا تمایزات خاصی نسبت به سایر بلوک های سنتی نظیر بلوک آجری، گچی و موارد مشابه داشته باشند.

در بلوک های سفید عایق، عموما فضای داخلی دارای تخلخل های مختلفی می باشد. این تخلخل ها به وسیله ترکیبات و فرایندهای مختلفی ایجاد میشود. برای مثال در بلوک های سبک aac، این تخلخل طی فرایند اتوکلاو ایجاد می‌شود. اما در بلوک سفید لیکا و پوکه ای استفاده از پوکه معدنی و سنگ دانه می تواند موجب چنین تخلخل هایی شود. وجود این تخلخل باعث ایجاد های عایق حرارتی یا صوتی می شود. از طرفی دیگر وزن کلی بلوک را کاهش می‌دهد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. همین مورد باعث ایجاد ویژگی های گوناگون شده که ما در این مقاله به شرح آن ها می پردازیم.

بخوانید: اهمیت عایق سازی

ویژگی های بلوک عایق هبلکس و سیپورکس

همان‌گونه که عنوان کردیم، بلوک های سفید عایق دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را نسبت به مدل ها و محصولات هم رده متمایز می کند. ما برخی از ویژگی های بلوک عایق را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید به خوبی با این دسته از محصولات آشنا شده و در زمان خرید بلوک هبلکس اولویت بندی های صحیح تری داشته باشید.

وزن کم بلوک  سیپورکس و هبلکس

وزن کم بلوک سبک را می توان نخستین ویژگی بلوک سفید عایق دانست. در واقع همان گونه که اشاره کردیم این دسته از بلوک ها به دلیل ساختار منحصر به فرد خود در فضای داخلی شان دارای تخلخل هستند. همین مورد هم موجب شده تا وزن کلی آنها کاهش پیدا کند. این وزن کم در واقع سرآغاز طیف زیادی از ویژگی ها و مزایای این محصولات می باشد. برای مثال می‌توان افزایش مقاومت، ایجاد عایق حرارتی، عایق صوتی و….  همه و همه در اثر این قابلیت رخ می‌دهند. بر همین اساس است که این روزها هم محبوبیت بیشتری در بین مشتریان پیدا کرده اند.

ویژگی بلوک عایق

قیمت بلوک سفید عایق

عایق حرارتی بلوک 

همانگونه که از نام بلوک ها پیداست، این دسته از محصولات در برابر انتقال گرما و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. در واقع این دسته از محصولات می توانند به خوبی مانع از انتقال دما در دو طرف دیوار شوند. بر همین اساس است که این محصولات می توانند در ساده ترین وجه ممکن دمای داخلی خانه های شما را حفظ کنند. این فاکتور در فصول گرم و سرد سال باعث می شود تا هزینه‌های سیستم های گرمایش و سرمایش شما به مراتب کمتر شود.

اطلاعات بیشتر درباره بازسازی ساختمان با بلوک سبک.

مقاومت فیزیکی بلوک سبک

اغلب بلوک های سفید دارای مقاومت فیزیکی بالایی هستند. به طور کلی تمام مدل های بلوک سفید در برابر فشارهای عمودی و فشارهای ناشی از وزن می توانند مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهند. این مورد هم برای فرایند ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد. مازاد بر این، دسته ای از بلوک های سفید عایق، نظیر بلوک های سبک aac می‌توانند در برابر ضربات فیزیکی و صدمات مختلف هم مقاومتی بالایی از خود نشان دهند. این فاکتور همان عاملی بوده که سبب شده تا این دسته از محصولات در طی چند سال گذشته به محبوبیت بیشتری برسند. این مورد به نوبه خود باعث کاهش هزینه های ساختمان سازی می شود.

مقاوم در برابر زلزله

مقاومت بالا در برابر زلزله را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی دانست که در بلوک های سفید عایق دیده می شود. در واقع این دسته از بلوک ها وزن سبک و البته مقاومت بالایی دارند. این دو مولفه همان چیزی است که می تواند در برابر زلزله ها مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در حقیقت هر اندازه که یک سازه وزن کمتری داشته باشد، به همان میزان هم در زلزله های مختلف، کمتر دچار آسیب می شود. از طرفی دیگر مقاومت بالای آن هم مانع از ترک خوردگی و تخریب های سنگین میشود. ترکیب این دو مولفه در کنار همدیگر سبب شده تا بلوک های سفید عایق، انتخاب مناسبی برای ساخت سازه های ضد زلزله باشد.

عایق صوتی بلوک سبک هبلکس و سیپورکس

ویژگی بلوک عایق

قیمت بلوک عایق

عایق صوتی را می توان یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی دانست که باعث تمایز بلوک های سفید عایق شده است. در واقع این دسته از محصولات علاوه بر ممانعت از انتقال حرارت، می توانند مانع از انتقال صدا شده و یا دست کم آن را تا حد زیادی کاهش دهند. این دسته از محصولات به دلیل ساختار متخلخل خود، می توانند امواج صدا را درون خود محبوس کرده و بدین طریق مانع از انتشار آن به فضاهای اطراف شوند. این موضوع برای ساخت بناهای مسکونی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین قابلیت هم بوده که نفوذ بلوک های سفید عایق در بین معماران را افزایش داده است.

مقاومت در برابر آتش سوزی

مقاومت در برابر آتش سوزی را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی دانست که در بلوک های سفید عایق دیده می‌شود. در واقع این دسته از بلوک های سفید عموماً متریال ها و مواد مختلفی داشته و در برابر دما مقاومت بالایی دارند. برای مثال بلوک سبک پوکه ای نوعی از بلوک‌های هایی عایق هستند که می‌توانند تا دمای ۱۲۱ هزار درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. مقاومت بسیار بالا سبب شده تا این دسته از محصولات بتوانند انتخاب‌های مناسبی برای ساخت و ساز پروژه های مسکونی باشد.

بیشتر بدانید: انواع بلوک ساختمانی

اجرای بلوک هبلکس

اجرای بلوک عایق هبلکس و سیپورکس

سرعت اجرای بالای بلوک سبک

اغلب بلوک های عایق دارای ابعاد نسبتا بزرگی نسبت به آجر با مصالح مشابه هستند. برهمین اساس می‌توان گفت که این دسته از محصولات می توانند به سادگی پروسه اجرای سریعی را داشته باشند. در واقع ابعاد بزرگ تر این محصولات باعث می شود تا ملات کمتری برای ساختمان ها استفاده شود. از طرفی دیگر به ردیف های کمتری برای دیوارچینی نیاز است . ترکیب این عوامل در کنار هم دیگر باعث می‌شود تا اجرا و ساخت و ساز به کمک بلوک های سفید عایق سرعت بسیار بیشتری داشته باشد.

کاهش هزینه های ساخت و ساز با بلوک سیپورکس

اغلب بلوک های سفید عایق به دلیل ابعاد بزرگ و البته وزن کم خود فرایند نقل و انتقال ساده‌ای دارند. از طرفی دیگر رویه اجرا با آنها سرعت بیشتری دارد. این قابلیت بی نظیر باعث می‌شود تا عملاً پروسه ساخت با آنها بسیار ساده تر بوده و هزینه های کمتری را متوجه سازندگان نماید. نکته قابل توجه این است که اغلب بلوک های سفید نیاز به ملات کمتری دارند. این فاکتور به نوبه خود نیروی انسانی را کاهش داده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید ملات می شود. ترکیب این عوامل در کنار همدیگر باعث می شود تا این محصولات عموما انتخاب های ایده آل تری برای فرایند ساخت و ساز باشند.

سخن آخر

بلوک سفید عایق را می‌توان یکی از انواع مدلهای بلوک سفید دانست که در طی چند سال اخیر به محبوبیت بسیار زیادی در بین مصرف کنندگان ایرانی رسیده است. با این وجود بخش زیادی از مردم هنوز با ماهیت آنها آشنایی نداشته و با شنیدن نام آنها دچار سردرگمی می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم تا ابتدا مروری بر روی ماهیت این محصول داشته باشیم. سپس ویژگی ها و جنبه های مختلف آن را هم خدمت شما عزیزان شرح دادیم تا بدین طریق بتوانید تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته و دیدگاه ایده آل تری در رابطه با بلوک های عایق برایتان ایجاد شود. با این اوصاف اگر هنوز هم نیازمند اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستید و یا به دنبال خرید بلوک سفید عایق می باشید، بهتر از هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات بیشتر: نکات مهم در خرید بلوک سفید

 ما را در اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.