بلوک سبک Siporex و تاریخچه آن - همراه با مزایای بلوک سبک - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
بلوک سبک Siporex و تاریخچه آن

بلوک سبک Siporex و تاریخچه آن

برای بیان تاریخچه بلوک سبک Siporex باید گذری به سال 1924 کنیم. در همه کشورها مهندسان تا قبل از سال 1924 از بلوک های سنتی مانند بلوک های سیمانی و…  برای ساخت دیوارها و سقف استفاده می کردند.

اما در سال 1924 انقلابی بزرگ در این صنعت رخ داد که دارای بیشترین مزایا هم برای سازندگان، هم برای تولیدکنندگان و هم برای صاحب آن ساختمان محسوب میشد. فردی که این انقلاب را برپا کرد، معماری اهل سوئد بود که این محصول جدید را ابداع کرد.

این معمار که در صدد ایجاد مصالح ساختمانی با ویژگی‌ هایی شبیه چوب بود، به مصالحی دست یافت که نه تنها از جهت سبک وزنی و شناور بودن روی آب به چوب شباهت داشت، بلکه دارای ویژگی‌ و مزایای زیادی است که در ادامه به آن به طور جزئی اشاره می کنیم. با ما همرا باشید تا در ادامه با تاریخچه بلوک سبک Siporex آشنا شوید.

از تاریخچه بلوک سبک Siporex بیشتر بدانید…

حدود ۴۵ سال پیش (سال 1924) در آلمان غربی آقای جوزف هبل، پیمانکار ساختمانی، مبادرت به مکانیزه کردن سیستم تولید بلوک aac با طراحی سیستم اندازه گیری، مخلوط کردن، قالب گیری و برش بلوک نمود.

سپس با اضافه کردن آرماتور مقاومت این محصول را افزایش داد. مهندسان معمار و مجریان ساختمانی به سرعت متوجه قابلیت‌ ها و خصوصیت‌های بی نظیر این سیستم که بسیار سبک ولی با مقاومت بالا بود، شدند و از این ویژگی‌ ها در پروژه‌های خود استفاده کردند.

افزایش تقاضا برای استفاده از این نوع بتن باعث شد که تا سال ۱۹۹۵ میلادی ۵۱ کارخانه با تولیدی برابر با ۳۱ میلیون متر مکعب در سال در سراسر دنیا احداث گردد و تا سال ۱۹۹۸ میلادی این تعداد به ۱۵۰ واحد تولیدی با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش یافت.

تولیدکنندگان عمده این محصول به ترتیب در قاره های اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسيه قرار دارند. همچنین دو انجمن AACPA (انجمن AAC آمریکا) و EAACA (انجمن AACاروپا) در راستای حمایت از تولید و ترویج AAC در اروپا و آمریکا تأسیس گردیده‌اند.

تاریخچه بلوک سبک Siporex در ایران 

تولید بلوک سبک سیپورکس در ایران از سال ۱۳۵۳ آغاز و با پیشرفت تکنولوژی و به منظور عرضه مصالح ساختمانی نوین و کارا منطبق با مباحث ۱۸ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان توسعه یافت. اهمیت عایق سازی یکی از اصلی ترین ویژگی برای ساختمان است و از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اهمیت بالای عایق بودن این محصول، تاریخچه بلوک سبک Siporex را عنوان کردیم؛ چون خیلی از افراد این سوال را می پرسیدند و مشتاق بودن تاریخچه بلوک AAC را بدانند.

این بلوک، بلوکی اتوکلاو شده است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اتوکلاو چیست ؟ اتوکلاو دستگاهی است که برای ساخت این بلوک، از فشار و دمای بالا همراه با بخار آب استفاده می کند. به این بلوک اتوکلاو شده، بلوک AAC هم می گویند.

مزایای بلوک سبک Siporex

  • عایق گرمایی مناسب
  • عایق صوت بودن
  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر تخریب
  • فساد ناشی از گزند موریانه، مورچه و سایر حشرات
  • مقاوم در برابر زلزله
  • بلوک سبک
  • و…
بلوک سبک Siporex

مزایای بلوک سیپورکس

ویژگی های بلوک سیپورکس

بلوک های سیپورکس دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث شده تا این دسته از محصولات در طی چند دهه گذشته نفوذ زیادی را در بین ایرانیان کسب نمایند.با این وجود بسیاری از هموطنان عزیز به خوبی با این ویژگی ها آشنایی ندارند.

همین مورد باعث می شود که همچنان به سمت خرید بلوک های سنتی مانند بلوک سیمانی روی بیاورند. این فاکتور در نهایت باعث می‌شود تا آن ها هزینه های زمانی و مالی زیادی را پرداخت نمایند. ما در ادامه برخی از ویژگی های این محصول بی نظیر را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم تا شما هم دلیل این ادعا را بهتر درک نمایید.

وزن سبک بلوک سیپورکس

وزن اندک را می توان مهم ترین و البته شاخص ترین ویژگی بلوک سیپورکس در نظر گرفت. در واقع باید عنوان کنیم که این دسته از بلوک ها به دلیل ساختار متخلخل خود وزن بسیار کمی دارند.شاید جالب باشد بدانید که ۸۰ درصد وزن این دسته از بلوک ها را هوا تشکیل داده است.

همین فاکتور هم باعث شده تا این محصولات بتوانند به سادگی بر روی آب شناور مانده و بسیار سبک باشند. ساختار سبک آن ها باعث شده تا این دسته از محصولات در برابر زلزله مقاومت ایده‌آلی نشان دهند؛ چرا که در نهایت وزن کلی ساختمان را کاهش داده و بدین ترتیب مقاومت آن را هم افزایش می دهند.

مزیت دیگری که این وزن اندک با خود به همراه دارد، سهولت در حمل و نقل است. به گونه ای که به نیروی انسانی کمتری برای حمل و نقل و اجرای آن نیاز خواهد بود. این فاکتور در نهایت در هزینه‌های شما صرفه جویی می کند.

مقاومت بالای بلوک

اگرچه بلوک های سیپورکس وزن بسیار کمی دارند، اما مقاومت کلی آن ها بسیار زیاد است. همین مقاومت بالا هم سبب شده تا این دسته از محصولات ضایعات کمتری در پروسه تولید داشته باشند.برای مثال بلوک های سنتی نظیر بلوک لیکا، به سادگی در اثر ضربات چکش خرد می شوند.

نکته قابل توجه این است که بعد از شکستگی هم غیر قابل استفاده خواهند بود.این موضوع سبب می شود تا هزینه های مشتریان به مراتب افزایش پیدا کند.در مقابل بلوک های سیپورکس در اثر ضربات چکش خرد نمی شوند بلکه بایستی آن ها را به وسیله اره برش داد.این تمایز بی نظیر باعث شده تا ضایعات این دسته از بلوک ها در پروسه ساخت به حداقل حالت ممکن برسد.

ساختار عایق بلوک سبک

ساختار عایق را می‌توان به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های ایده‌آلی دانست که موجب شده تا این دسته از بلوک ها بتوانند نفوذ بیشتری را کسب نمایند.در حقیقت باید این موضوع را عنوان کنیم که بلوک های سیپورکس به دلیل ساختار متخلخل خود در برابر انتقال صوت، حرارت و دما عایق هستند.

این مولفه باعث می‌شود تا عملاً این دسته از محصولات گزینه بی نظیری برای ساخت بناها تبدیل شوند.نکته قابل توجه این است که مطابق استانداردهای ساختمان سازی کشور، این دسته از بلوک ها جزو مصالح نسوز طبقه بندی می شوند. مازاد بر این ساختار متخلخل آن ها می تواند مانع از انتقال صدا و دماهای مختلف شود. این فاکتور موجب شده تا استفاده از بلوک سیپورکس انتخاب بسیار ایده آلی برای ساخت بناهای آپارتمانی باشد.

اجرای ساده تر بلوک aac

اجرای ساده تر را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های ایده‌آلی دانست که موجب شده تا بلوک های سیپورکس بیش از پیش در بین کاربران محبوب باشند.در واقع این دسته از بلوک ها برخلاف مصالح سنتی نیاز به ملات سیمان یا گچ برای اجرا ندارند؛ چراکه می توان به سادگی هر چه تمام در آن ها را به وسیله چسب های مخصوصی به نام چسب سیپورکس اجرا نمود.

این چسب ها توسط شرکت های سازنده بلوک سیپورکس ارائه شده و بیشترین سازگاری را با خود بلوک ها دارد.همین فاکتور هم باعث می شود تا مشتریان بتوانند در ساده‌ترین وجه ممکن از آن ها برای ساخت بنای خود استفاده نمایند.

نرخ فشردگی کمتر بلوک

نرخ فشردگی کمتر از دیگر مولفه های قابل توجهی است که موجب شده تا بلوک های سیپورکس بیش از پیش برای کاربران مناسب باشند.در واقع تمام محصولات بتنی زمانی که در معرض فشار قرار می گیرند، بخشی از فضای خالی خود را از دست می دهند.

حذف این فضای خالی باعث می‌شود تا ساختاری فشرده به خود گرفته و در نتیجه موجب ترک برداشتن دیوار ها شوند. خوشبختانه بلوک های سیپورکس دارای نرخ فشردگی اندکی هستند. همین مورد هم سبب شده تا این دسته از محصولات بتوانند دوام و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهند. به گونه ای که دیوارهای ساخته شده با آن ها میزان ترک بسیار اندکی دارد.

تنوع بالا در ابعاد و اندازه بلوک سبک

داشتن تنوع بالا در ابعاد و اندازه را می‌توان به عنوان یکی از فاکتورهای مهمی دانست که موجب شده تا بلوک های سیپورکس بیش از پیش در بین بنایان و معماران محبوبیت کسب نمایند.در حقیقت باید این موضوع را عنوان کنیم که طی یک قرن گذشته، قالب ها و طرح های گوناگونی برای ساخت بلوک های سیپورکس خلق شده است.

هر یک از این مدل ها برای امر خاصی کاربرد دارند. برای مثال بلوک هایی با ضخامت بیشتر در دیوارهای باربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل بلوک هایی با ضخامت کمتر، غالباً برای حصارکشی مناسب می باشند.

این تنوع در ابعاد و اندازه ها به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا بتوانند متناسب با نیاز و شرایط خود بلوک سیپورکس مورد نظرشان را خریداری نمایند. البته این موضوع در سایر بلوک های سبک مبتنی بر استاندارد acc هم مشاهده می شود. برای مثال بلوک هبلکس و بلوک پرین هم چنین تنوعی دارند.

بلوک سبک Siporex

خرید و قیمت بلوک سبک سیپورکس

قیمت و خرید بلوک سیپورکس

بلوک های سیپورکس به دلیل ویژگی های خود تقاضای زیادی دارند. به گونه ای که این روزها بسیاری از افراد به دنبال خرید بلوک سبک سیپورکس هستند. اما اغلب شان از قیمت آن اطلاعی ندارند. ما در شرکت سازه سبک آرسام سعی کرده ایم تا بهترین مدل های بلوک سیپورکس را با قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ لذا اگر شما هم به دنبال قیمت و خرید بلوک سیپورکس هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تاریخچه بلوک سبک Siporex و مزایای استفاده از آن در ساختمان آشنا کنیم. اگر از خواندن این مقاله رضایت داشتید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید. بیان نظرات شما به بهبود کیفیت خدمات ما کمک می کند.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.