بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بررسی سایر اسامی بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بلوک سبک هبلکس دارای تنوع در سایز بندی است که با ورود به دسته بندی محصولات و انتخاب بلوک سیپورکس می توانید شاهد اندازه های مختلف بلوک ها باشید. بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر یکی از پرفروش ترین سایزها می باشد.

  • بلوک AAC

یکی از اسامی پرکاربردی که برای بلوک هبلکس مورد استفاده قرار گرفته شده است، بلوک AAC می­ باشد. AAC در زبان انگلیسی، Aerated Autoclaved Concrete می­ باشد که در زبان فارسی به اختصار، AAC گفته می ­شود. ترجمه Aerated Autoclaved Concrete در زبان فارسی، بلوک هوادار بتنی اتوکلاو شده می­ باشد.

مهم­ترین شاخص بلوک سبک هبلکس سایز 25 سانتی متر (و سایر بلوک­ های هبلکس استاندارد تولید شده)، ارائه گواهی­نامه استاندارد بلوک هبلکس می ­باشد. این گواهی­نامه ارائه شده دارای نشان ملی استاندارد ایران می ­باشد.

  • بلوک بتنی اتوکلاو شده

یکی دیگر از اسامی بلوک هبلکس، بلوک بتنی اتوکلاو شده می ­باشد. بلوک بتنی اتوکلاو شده در صنعت ساختمان­ سازی، فوق ­العاده جدید و تازه می­ باشد. این نوع بلوک بتنی از ترکیب سیمان، پودر آلومینیوم و پودر سیلیس با مقدار زیادی آب، تولید شده است.

در اصل، مواد اولیه بلوک بتنی با یکدیگر مخلوط می ­شوند و در شرایط کاملا کنترل شده ­ای (مطابق طرح اختلاط استاندارد بلوک بتنی هوادار) تولید شده ­اند. مخلوطی که در محیط تمیز و به دور از آلودگی به دست آمده، وارد تونل اتوکلاو می­ گردد.

در تونل اتوکلاو، مخلوط هبلکس تحت فشار مشخص و کنترل شده بخار آب، پخته می ­شود (در اصطلاح، عمل­آوری می ­شود.). پس از آن که مخلوط پخته و از دستگاه خارج شد، بلوک به اندازه ­های دلخواه (مطابق سایز بلوک هبلکس)، برش می­ خورد.

  • بلوک سبک گازی

بلوک هبلکس 25 سانتی متر و سایر بلوک­ های هبلکس استاندارد را بلوک سبک گازی می­ گویند. چرا که وزن انواع سایز بلوک هبلکس نسبت به سایر بلوک­ های بتنی، پایین­ تر است و علی رغم این موضوع، بلوک­ های هبلکس فوق ­العاده بادوام هستند. می ­توان گفت که بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر در برابر مصالح سنگین ساختمانی، مقاوم می­ باشد.

آیا بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر مناسب طراحی بهینه ساختمان می­ باشد؟

واژه­ طراحی بهینه ساختمان، اصولا زمانی کاربر دارد که هدف طراحی ساختمان مقاوم در برابر زلزله می ­باشد. بله، از بلوک سبک هبلکس سایز 25 سانتی متر هم برای ایمن ­سازی ساختمان در برابر زلزله استفاده می­ شود. مطابق آیین­ نامه شماره 2800 زلزله در ایران، هر چه وزن ساختمان بالا برود، نیروی جانبی ناشی از زلزله هم افزایش می­ یابد و خرابی به جای مانده به صورت محسوسی افزایش می­ یابد.

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر بهترین عایق ساختمان

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر و سایر ابعاد بلوک هبلکس در مقایسه با بلوک­ های بتنی هم ­اندازه خود، سبک­تر هستند. وزن انواع بلوک هبلکس معادل یک سوم یا به عبارتی 33% بلوک­ های بتنی موجود در بازار است. از این رو، می ­توان گفت که وزن بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر، 66% از وزن سایر بلوک­ های بتنی موجود در بازار، کم­تر است.

چرا که جرم حجمی و چگالی انواع بلوک هبلکس تولید شده، فوق­ العاده پایین می­ باشد. از طرفی در هنگام زلزله، وزن ساختمان تاثیر بارزی در نیروی اینرسی زلزله دارد. یعنی هر چه وزن ساختمان بیشتر، نیروی اینرسی زلزله هم بیشتر و به تبع آن، خرابی ساختمان هم بیشتر خواهد شد.

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر و 30 سانتی متر همانند سایر بلوک­ های هبلکس استاندارد دارای گواهی­نامه، سبک وزن می ­باشد. از ابعاد بلوک هبلکس برای چینش دیوارهای داخلی، خارجی و پیرامونی استفاده می ­شود.

به این منوال، وزن ساختمان ساخته شده، کاهش می­ یابد و در هنگام بروز زلزله، خرابی ناشی از زلزله به صورت چشم­گیری کاهش می­ یابد. استفاده از بلوک هبلکس باعث می ­شود که فولاد مصرفی در ساختمان، 30% کاهش یابد و به شکیل ­تر حالت ممکن، وزن ساختمان کاهش می ­یابد. کاهش وزن ساختمان بایستی اصولی باشد تا مقاومت ساختمان دچار آسیب و کاهش نشود.

بررسی تفاوت­ های موجود بین بلوک بتنی و بلوک آهکی

یکی از انواع بلوک ­های بتنی موجود در بازار، بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر می­ باشد که با به­ روزترین و جدیدترین تکنولوژی ­های موجود دنیا طراحی و تولید شده است. جدیدا برخی از سازندگان و تولیدکنندگان بلوک­ های بتنی هبلکس در ساخت بلوک ­ها از پودر آهک هم استفاده می­کنند.

پودر آهکی که در ساخت بلوک استفاده می­ شود، مقاومت بلوک هبلکس را به شدت کاهش می ­دهد. بایستی گفت که بلوک هبلکس استاندارد فاقد پودر آهکی است. پیش­تر مواد اولیه موجود در بلوک هبلکس بتنی، خدمت شما معرفی شد. زمانی که پودر آهکی وارد مخلوط کیک هبلکس می­شود، تمام استانداردهای موجود را برهم می­زند.

بلوک آهکی تولید شده، شاید در ظاهر مشابه بلوک هبلکس بتنی باشد ولی در باطن هیچ شباهتی با یکدیگر ندارد. بلوک هبلکس دارای گواهی­نامه می­ باشد و فوق ­العاده مقاوم می ­باشد در حالی که بلوک آهکی به ظاهر هبلکس، فوق ­العاده شکننده و ضعیف است.

این نوع بلوک آهکی فاقد گواهی­نامه استاندارد می­ باشد. قیمت بلوک آهکی (همان بلوک هبلکس دارای پودر آهک) خیلی پایین ­تر از قیمت بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر می ­باشد. خریداران سریع فریب قیمت را می­خورند و خام ارزانی می­ شوند. از این رو، ساختمان­ های بی ­کیفیت و ضعیف ساخته می­ شود و بر اثر زلزله (یا لرزش و هر گونه زمین لرزه­ا) فرو می­ ریزد.

بررسی تمام ویژگی ­های بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بلوک سبک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر بسیار سبک

  • وزن پایین بلوک هبلکس

اولین و مهم­ترین ویژگی بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر، سبک وزن بودن آن می ­باشد. وزن هر بلوک هبلکس یک پنجم وزن بلوک بتنی می ­باشد. پایین بودن وزن بلوک هبلکس ­های تولید شده در ایران به معنای پایین بودن مقاومت آن نیست.

ابعاد بلوک هبلکس به نحوی طراحی شده ­اند که در برابر مصالح ساختمانی سنگین وزن هم ایمن باشند. وزن هر بلوک هبلکس و هر پالت سایز بلوک هبلکس در گواهی­نامه آن ذکر شده است. ناگفته نماند که حجم هر بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متری از حاصل ضرب طول و عرض و ارتفاع آن، به ­دست می­ آید.

  • بلوک هبلکس عایق صوت

انواع سایز بلوک هبلکس در برابر صوت و نفوذ سر و صدا عایق هستند و مانع از عبور و مرور صوت می ­شوند. به همین دلیل از بلوک هبلکس به عنوان بهترین عایق صوت شناخته می شود. استفاده از بلوک هبلکس در صنعت ساختمان ­سازی، مدتی است که باب شده است و مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است.

ساختمان ­هایی که با بلوک هبلکس ساخته شده ­اند، بر خلاف ساختمان ­های پوست پیازی هستند و در برابر سر و صدا ایمن هستند. در این نوع ساختمان­ ها، سکوت حکم ­فرما می­ باشد و سر و صدایی که ایجاد شده است در فضای داخلی ساختمان می­ ماند و به بیرون منتشر نمی­شود.

  • چینش ساده و راحت بلوک سبک

ابعاد بلوک هبلکس به نحوی می ­باشد که بلوک ­ها به راحتی روی هم قرار می­ گیرند. استادکار به راحتی و بدون زحمت، بلوک­ ها را روی هم می­چیند. چینش دیوارهای داخلی، خارجی و پیرامونی با استفاده از بلوک هبلکس برای استادکار راحت و ساده است.

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر دارای مزایای زیاد

  • مقاومت بلوک هبلکس در برابر حرارت

این بلوک هبلکس همانند سایر ابعاد بلوک هبلکس در برابر گرما و حرارت ایمن است. مقاومت بالای بلوک هبلکس زبان­زد همگان است. در هنگام آتش­ سوزی و بروز هرگونه حرارتی (گرمای بیش از حد)، بلوک هبلکس پخته نمی ­شود و دچار آسیب و شکستگی نمی­ گردد.

آیا استفاده از بلوک ­های هبلکس، هزینه ­های ساخت را کاهش می ­دهد؟

برخی معتقدند که استفاده از انواع مختلف سایز بلوک هبلکس، هزینه ­های ساخت را کاهش می ­دهد. دیوارچینی با بلوک هبلکس 25 سانتی متر فوق­ العاده به صرفه است. از این جهت بایستی گفت که تمام مدل­ ها و سایزهای بلوک هبلکس این قابلیت را دارند.

در وهله­ اول، قیمت بلوک هبلکس نسبت به سایر بلوک ­های بتنی بالاتر می ­باشد. در نظر اول، شاید استفاده از بلوک ­های هبلکس در صنعت ساختمان­ سازی به صرفه نباشد ولی مطابق آن چه در بالا، بیان کردیم، بلوک هبلکس استفاده از فولاد را تا 30% کاهش می ­دهد. از این رو، بخشی از هزینه ­ها کنترل می­ شود. از طرف دیگر، برای چسباندن بلوک ­ها به یکدیگر نیازی به سیمان نیست. چسب بلوک هبلکس مناسب این کار می­ باشد و قیمت آن بهتر از سیمان می ­باشد.

چسب بلوک aac سیپورکس

چسب بلوک aac سیپورکس با مقاومت بالا

بلوک هبلکس دارای سطحی صاف و سفید رنگ، می­ باشد و دیگر نیازی به گچ و خاک نمی­ باشد. کاهش هزینه ­های گچ و خاک و فولاد مصرفی، هزینه­ های خرج شده را کاهش می­ دهد. چسب پودری یا همان چسب بلوک هبلکس دارای دو رنگ می­ باشد، یکی خاکستری و دیگری سفید. بسته به نیاز پروژه و نظر استادکار، رنگ چسب پودری انتخاب می ­شود.

چسب پودری در کیسه­ های 25 کیلوگرمی بسته ­بندی شده است و به بازار ارائه شده است. هر کیسه 25 کیلوگرمی چسب پودری با 6 لیتر یا 7 لیتر آب قاطی می­ شود و استادکار از مخلوط چسب پودری برای چسباندن سطوح خارجی بلوک هبلکس استفاده می­کند. قیمت چسب پودری نسبت به سیمان پایین­تر است و زمانی که از کمپانی سازنده بلوک هبلکس خریداری شود، به صرفه­ تر خواهد بود.

نحوه­ حمل و نقل بلوک­ های هبلکس چگونه است؟

اگر خریدار، بلوک هبلکس مدنظر خود را به صورت مستقیم از کمپانی سازنده خریداری کند، پالت­ های خریداری شده به وسیله­ کامیون (جفت محور و تک محور) و تریلی برای وی ارسال می­شود. برای خرید­های جزئی، فروشنده پالت­ ها را از طریق باربری­ های دارای مجوز برای خریدار ارسال می ­کند.

هر تریلی می­ تواند 20 پالت از بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر را حمل و نقل کند. کامیون جفت محور در کل توان جا به­ جایی 10 پالت بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر و کامیون تک محور توان جا به ­جایی 8 پالت را دارد.

هر ماشینی که در باربری فعالیت دارد، می­تواند پالت­ ها را جا به ­جا کند. هزینه­ باربری پالت­ ها بر اساس وزن آن­ ها محاسبه می­ شود و هر چه وزن پالت­ ها بیشتر باشد، هزینه­ حمل و نقل آن­ ها هم بیشتر خواهد بود. بهتر است در هنگام خرید بلوک هبلکس، چسب پودری هم تهیه کنید تا در هزینه ­ها صرفه­ جویی گردد.

همراه ما باشید با: همه چیز درباره بلوک هبلکس

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.