خرید بلوک هبلکس

خرید بلوک هبلکس

امروزه باتوجه به مزایای فناوری های نوین در صنعت ساختمان سازی بیشتر سازندگان جذب این مصالح شدند. هر چند که استفاده از مصالح سنتی مرسوم بوده ولی با ورود مصالح ساختمانی همچون بلوک های سبک که شامل بلوک هبلکس و سیپورکس و… می شوند، اغلب افراد رو به خرید بلوک هبلکس و سایر این بلوک ها می پردازند.

بلوک هبلکس چیست؟

اگر در مورد مصالح ساختمانی نوین اطلاعاتی داشته باشید حتما اسم بلوک aac یا بلوک اتوکلاو شده به گوشتان خورده است. به صراحت می توان گفت Autoclaved Aerated Concrete که به طور مخفف AAC گفته می شود، بهترین بلوک سبک ساختمانی شناخته شده است.

بلوک سبک aac تحت عناوین مختلفی مثل هبلکس، سیپورکس، پرین، کیبکس و… در بازار انواع مصالح ساختمانی وجود دارد. مواد سازنده این بلوک ها یکسان است ولی در سایز و اندازه این بلوک ها متفاوت هستند. هبلکس نمونه ای از بلوک سبک ساختمانی محسوب می شود که با فرایند اتوکلاو تحت فشار و دمای زیاد تولید می شود. بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس پرفروش ترین بلوک های سبک ساختمانی محسوب می شوند که اغلب سازندگان در انواع پروژه های ساختمانی از آن استفاده می کنند.

خرید بلوک هبلکس
خرید بلوک هبلکس

با مزایای بلوک هبلکس آشنا شوید

بلوک سبک هبلکس که امروزه طرفداران زیادی به همراه دارد برای ساخت انواع ساختمان ها کاربرد دارد. فرقی نمی کند که ساختمان مسکونی باشد یا تجاری و یا اداری از این بلوک می توان در هر پروژه ساختمانی استفاده کرد. برای اولین مزیت باید به وزن سبک آن اشاره کرد. ساختمان های ساخته شده با این بلوک وزن کمی دارند. این مزیت بزرگی به حساب می آید.

در صورت استفاده از بلوک سبک، بار مرده ساختمان کاهش می یابد که این مورد مهمی به خصوص در زمان وقوع زلزله است. مزیت دیگر این بلوک ها می توان به سرعت اجرای ساخت پروژه اشاره کرد که سرعت اجرای ساختمان های ساخته شده با این بلوک نسبت به سایر بلوک های ساختمانی بالاتر است. سرعت اجرا برای مهندسانی که قصد دارند در مدت زمان کمتری اقدام به ساخت سازه کنند، مناسب ترین گزینه است.

به چه دلیل سرعت اجرا با بلوک های هبلکس بالاست؟

به دلیل این که ابعاد و اندازه این بلوک نسبت به بلوک های سنتی همچون آجر و بلوک های سیمانی بیشتر است، باعث افزایش سرعت اجرا در ساخت می شود. برای مثال 6 عدد بلوک سیپورکس یا هبلکس معادل 16 بلوک سیمانی و چندین برابر آجر است. پس به همین ترتیب سرعت اجرای آن بالا است.

بلوک هبلکس
دیوار ساخته شده ب بلوک هبلکس

مهم ترین مزیت بلوک سفید هبلکس

مهم ترین مزیت بلوک های هبلکس عایق بودن آن است. عایق بودن بلوک مسئله مهمی است که در آیین نامه 2800 مبحث ساختمان هم به آن اشاره شده است. به دلیل مشکلاتی که وجود دارد مانند وقوع زلزله، انتشار صداهای مزاحم و یا حتی حریق و آتش سوزی باید دقت کرد که از مصالحی که در برابر این عوامل مقاوم هستند، استفاده کرد.

به دلیل این که نمی توان وقوع زلزله را پیش بینی کرد باید احتمال آن را در نظر گرفت و از مصالحی که مقاوم هستند، استفاده کرد. طبق آزمایشاتی که انجام شده بلوک هبلکس در برابر زلزله مقاوم است. انتشار صداهای مزاحم از معایبی است که در اکثر ساختمان های مسکونی دیده شده و دلیل نارضایتی برخی افراد شده است.

گاها اتفاق افتاده که در اتاق خودتان هستید و از واحدهای کناری یا طبقات بالای ساختمان صدای همسایگان تان را می شنوید. این یکی از عوامل آزاردهنده است. در ساختمان هایی که این مشکل وجود دارد، از بلوک های سنتی استفاده شده که عایق نیستند. برای رفع این مشکل باید از بلوکی عایق صدا یا عایق صوت است، استفاده کرد.

بلوک هبلکس یا سیپورکس، بلوک عایق صوت است و اگر دلتان نمی خواهد که مورد اذیت قرار نگیرید باید از این بلوک ها استفاده کنید. در ساختار این بلوک ها به دلیل این که مقدار زیادی هوا وجود دارد، مانع از انتشار صوت می شود. با خرید بلوک هبلکس یا سیپورکس هزینه جانبی کمتری نسبت به مصالح سنتی دارید.

در مقاله ” مزایا و معایب بلوک هبلکس ” به طور کامل تمام این ویژگی ها را ذکر کرده ایم که با انتخاب نام مقاله می توانید تمام اطلاعات موردنیاز را مطالعه کنید.

پیشنهاد سیپورکس: بخوانید تفاوت بلوک هبلکس و سیپورکس

خرید بلوک هبلکس

امروزه خرید بلوک هبلکس، مورد توجه بسیاری از مسئولین پروژه و ساختمان سازان قرار گرفته است. بلوک ها در انواع مختلف ارائه شده اند اما بلوک های هبلکس، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، نظر بسیاری را نسبت به خود جلب می کنند.

بلوک های هبلکس کارایی های متنوعی دارند و می توانید از آن در ساختمان سازی، راه سازی، محوطه سازی و… استفاده کنید. همین کارایی های متنوع است که هبلکس را به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل کرده است. این بلوک ها به وزن پایین، معروف هستند.

این وزن پایین است که باعث صرفه جویی در میزان هزینه های ساختمان سازی و همچنین افزایش عمر ساختمان خواهد شد. بلوک های هبلکس به دلیل وزن پایینی که دارند، بهترین انتخاب برای آپارتمان سازی هستند.

با پیدایش این بلوک ها، بلوک های سیمانی قدیمی، بسیار کمرنگ تر شده و جای خود را به بلوک های سبک هبلکس داده اند. اگر به فکر خرید بلوک هبلکس افتاده اید باید به شما بگوییم که انتخاب درستی کردید.

برای خرید شاید در نگاه اول بگویید قیمت بلوک هبلکس بالاست ولی اگر به طور کلی هزینه های پروژه را محاسبه کنید، متوجه خواهید شد که خرید هبلکس باعث صرفه جویی در هزینه های نهایی پروژه می شود.

برای خرید این بلوک ها نیازی به خرید ماسه، سیمان، گچ و … ندارید پس در نتیجه هزینه ای برای این موارد پرداخت نمی کنید. به همین سبب هزینه نهایی این مصالح نوین نسبت به هزینه های سنتی کمتر می شود.

خرید بلوک هبلکس
خرید بلوک هبلکس

دلیل اصلی استفاده از هبلکس در ساختمان سازی

قبل از پیدایش بلوک های هبلکس، نیاز به همچین بلوکی، به خوبی قابل احساس بود. بلوک های هبلکس، با وزن سبکی که دارند امکان استفاده در هر بخش از ساختمان را به شما خواهند داد. یکی از مهمترین ویژگی های بلوک های هبلکس، مربوط به اندازه دقیق آن ها می شود.

بلوک های هبلکس در اندازه های مختلف عرضه می شوند. اما این اندازه ها به قدری دقیق است که بلوک ها را می توان بدون هیچگونه فاصله و فضای خالی، روی هم چید. بلوک های هبلکس به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی قدرتمند عمل می کنند.

به دلیل عدم نیاز به ملات، بلوک های هبلکس، سرعت کار را بالا خواهند برد. پس دلایل مفید بسیاری برای خرید بلوک هبلکس وجود دارد. در صورتی که برای اتصالات بلوک هبلکس، قصد استفاده از ملات داشته باشید، مقدار بسیار کمتری نسبت به بلوک های معمولی، سیمان مصرف خواهد شد.

خرید بلوک هبلکس و صرفه جویی هزینه کارگر

بلوک های هبلکس ابعاد بزرگتری نسبت به بلوک های معمولی دارند و وزن آن ها نیز پایین تر از بلوک های معمولی خواهد بود. بلوک های سیمانی، به دلیل وزن زیادی که دارند، حمل و نقل دشوار تری نیز خواهند داشت. پس نباید تاثیر بلوک های هبلکس برای کاهش هزینه ها را نادیده گرفت.

بلوک های هبلکس به دلیل وزن پایینی که دارند قابلیت جابجایی ساده تری خواهند داشت. دیوارچینی با بلوک های هبلکس، کار ساده تری نسبت به آجر و یا بلوک های کوچک خواهد بود. این آجر ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند، به سادگی بر روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. از این رو میزان دستمزد کارگر آن نیز پایین تر است.

نحوه استفاده از بلوک هبلکس

قبل از خرید بلوک هبلکس باید بدانید که طریقه استفاده از این بلوک ها، با آجر متفاوت است. آجر را می توانید به صورت کاملا خام استفاده کنید. به گونه ای که آجرها را بر روی هم چیده و ملات را لابه لای آن قرار می دهید. اما بلوک های هبلکس را باید قبل از استفاده، کاملا خیس کنید.

این خیس شدگی، به هیچ وجه باعث افزایش وزن بلوک نخواهد شد. بلکه مقاومت آن را در برابر رطوبت افزایش می دهد. بلوک های هبلکس به گونه ای ساخته شده اند که امکان بروز رطوبت به داخل آن ها وجود نداشته باشد.

از این رو این بلوک، علاوه بر عایق صوتی و حرارتی، یک عایق رطوبتی نیز خواهد بود. رطوبی بودن سطح بلوک هبلکس، باعث افزایش میزان چسبندگی بلوک به ملات می شود. از این رو مقاوت بیشتری را از دیوار، شاهد خواهیم بود.

بخوانید: اجرای گ چ و نما روی بلوک سبک هبلکس

معایب بلوک سبک هبلکس

بلوک های هبلکس نیز به مانند هر چیز دیگری، معایبی نیز دارند. بلوک های هبلکس را نمی توان به عنوان یک سازه باربر در نظر گرفت. این بلوک ها با استفاده از بست بلوک به یکدیگر متصل می شوند اما فضایی میان ساختار یکپارچه بلوک های هبلکس و ستون خالی خواهد بود که برای متصل کردن بلوک به ستون از بست های مخصوص استفاده می شود.

بهترین راه خرید بلوک هبلکس

برای خرید بلوک هبلکس، می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید. یکی از این روش ها مربوط به مراجعه حضوری به یکی از مصالح فروشی های سطح شهر می شود. این روش خرید، به دلیل دشواری های مختلفی که دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به فروشگاه های آنلاین بخشیده است.

مراکز متعددی در سطح فضای مجازی فعالیت می کنند که هرکدام از آن ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. سیپورکس، یکی از مراکز فعال در این زمینه است که اقدام به فروش انواع اقسام مصالح ساختمانی نموده است. خرید بلوک هبلکس از سیپورکس، مزیت های بسیاری خواهد داشت.

هبلکس، امکان خرید از کلیه شهرهای کشور را خواهد داشت و می توانید مصالح مورد نیاز خود را به صورت عمده و خرده خریداری کنید. سیپورکس، بهترین مصالح ساختمانی را برای فروش گذاشته و می توانید با خیال راحت، اقدام به خرید از این فروشگاه نمایید. کارشناسان سیپورکس به صورت 24 ساعته در اختیار مشتریان بوده و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را در کلیه روزهای هفته از این کارشناسان دریافت کنید.

پیشنهاد سیپورکس به شما: بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

قیمت بلوک هبلکس

در هنگام خرید بلوک هبلکس باید به نکات متعددی دقت داشته باشید. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت را می توان، قیمت بلوک دانست. در رابطه با قیمت بلوک های هبلکس نمی توان به یک رقم دقیق اشاره کرد. چرا که بلوک های هبلکس در انواع اقسام اندازه های مختلف ساخته و روانه بازار می شوند.

احتمالا شما نیز نام بلوک سیپورکس را کنار هبلکس شنیده باشید. بلوک های سیپورکس و هبلکس، یک نوع از بلوک ها هستند که تنها از نظر برند با یکدیگر متفاوت هستند. بلوک های سیپورکس و هبلکس هیچگونه تفاوتی از نظر ساختار و اندازه ندارند. هرچند ممکن است قیمت متفاوتی را برای این بلوک ها شاهد باشیم.

هریک از مراکز فروش بلوک، ممکن است قیمت متفاوتی را برای بلوک هبلکس تعیین کرده باشند اما سیپورکس، نازلترین قیمت ها را برای بلوک های هبلکس در نظر گرفته و خرید بلوک هبلکس از سیپورکس، مزایای بیشتری علاوه بر قیمت، به دنبال خواهد داشت.
پیشنهاد سیپورکس: با انتخاب ” بلوک های سیپورکس” می توانید سایزهای این بلوک سبک AAC را مشاهده کنید.

بخوانید: چگونگی خرید و قیمت چسب بلوک هبلکس و بررسی مزایای چسب بلوک هبلکس

5/5 - (3 امتیاز)

10 دیدگاه برای “خرید بلوک هبلکس

  1. کاظمی گفته:

    درود. من محتواهای سایت شما را مطالعه کردم بسیار جامع و کامل بود. در مورد ویژگی ها و مزایای بلوک سبک خیلی از سایت ها را بررسی کردم و فقط در حد توضیح بود من برای اثباتش نیاز به تست داشتم که از بخش گالری فیلم سایت شما، ویدیوهای مربوط به بلوک را دیدم و از این نظر مطمئن شدم که این بلوک ها عایق هستند.
    اگر اجازه بدید میخواستم نمونه بلوک ازتون بگیرم و بعدش خرید بلوک هبلکس را از سایتتون ثبت کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • فاطمه قاسمی گفته:

      درود دوست عزیز. خیلی خوشحالیم از اینکه نظرتون رو به ما اعلام کردید این باعث میشه که با انرژی بیشتر به کارخودمون ادامه بدیم.
      ما به دلیل اینکه خیالمان از بلوک هایی که ارائه میدیم، راحت هست، نمونه برای مشتریان عزیز ارسال می کنیم تا از ویژگی های بلوک سبک مطمئن شوند.
      برای هماهنگی باید با کارشناسان ما به شماره 02188780480 تماس بگیرید تا نمونه بلوک خدمتتان ارسال کنند.

  2. امیر عباس گفته:

    سلام
    میشه کاتالوک بلوک هبلکس رو برام ارسال کنید و اینکه هر ابعادی بخواییم برامون میزنید؟

  3. رحمت کریمی گفته:

    سلام
    ما تو استان مازنداران یه ویلا داریم درست میکنیم و میخواستیم از بلوک هبلکس استفاده کنیم و با سرچ تو اینترنت به شما رسیدیم میخواستم ببینم شما اینجاام شعبه دارین و یا اینکه ارسال بلوک هبلکس به شهرای دیگه ام دارین؟

    • سارا نادری گفته:

      سلام دوست عزیز ما ارسال بلوک سبک هبلکس به تمامی نقاط ایران داریم شما میتوانید جهت خرید بلوک سبک هبلکس با شماره شرکت تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. 02188780480

  4. خسرو یزدانی گفته:

    سلام
    ما بلوک هبلکس خریدیم منتهی از شما نخریدیم اما اره دستی از شما خریدیم اره های خوبی بودن منتهی ما چون سازنده هستیم و زیاد تو کار ساخت و ساز هستیم و میخواهیم از این به بعد با شما در خصوص خرید بلوک هبلکس همکاری کنیم و برای برش بلوک با حجم زیاد سخت هست که از اره دستی استفاده کنیم آیا شما اره برقی دارین که کار ما راحت تر شود؟

    • سارا نادری گفته:

      سلام دوست عزیز سپاس از خرید شما
      باعث افتخار مجموعه ما هستش که با شما همکاری داشته باشیم
      بله ما اره برقی برای برش بلوک هبلکس (سیپورکس) داریم شما می توانید با شرکت تماس بگیرید و با کارشناسان ما در خصوص خرید اره برقی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *