ساخت خانه با بلوک های بتنی - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
ساخت خانه با بلوک های بتنی

ساخت خانه با بلوک های بتنی

اگر صاحب ملکی بخواهد خانه ای بسازد باید از مصالحی استفاده کند که بتوانند سازه ای محکم و مقاوم داشته باشند و استفاده از بلوک های بتنی یکی از راههای بسیار موثر برای ساخت یک سازه مستحکم می باشد.خانه هایی که از بلوک بتنی ساخته شده اند بهترین انتخاب هستند زیرا بلوک های بتنی رتبه انتشار ترکیبات آلی فرار (VOC) کمتری نسبت به سازه های چوبی دارند. وجود VOCs در خانه می تواند منجر به سردرد، حالت تهوع، تحریک سینوسی و آسیب به اندام های داخلی شود. حتی برخی از آنها خطر سرطان زایی را نیز باید در نظر گرفت. با این ساختار در مقایسه با گزینه‌های ساختمانی سنتی، مشکلات سلامتی کمتری با عفونت‌های تنفسی و اختلالات سیستم ایمنی خواهید داشت.صاحبان خانه هایی که در مورد ایمنی و نرخ بهره وری انرژی خانه خود نگرانی دارند باید مزایا و معایب خانه های بلوک بتنی را در نظر بگیرند. این یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک سبک زندگی سالم و کم هزینه هستند.

مزایای خانه های بلوک بتنی

استفاده از بلوک های بتنی یک راه موثر برای ساخت یک خانه با مقاومت بالا است که در رطوبت بالا مقاوم و کم تعمیر می باشد.
خانه های ساخته شده از بلوک بتنی در مناطقی که میزان بارندگی در طول سال زیاد است بسیار رایج می باشد. این بلوک ها مانند یک قاب چوبی، که برای مدت طولانی خیس می ماند، کپک و یا حتی کپک را جذب نمی کند، به این معنی که خطر آسیب ساختاری در طول زمان کمتر است. علاوه بر این موارد گفته شده استفاده از بلوک بتنی از بروز آفاتی که بر اثر رطوبت به وجود می آید مقاومت بالایی دارد و از بروز آفات جلوگیری می کند.

خانه های بلوک بتنی می توانند در برابر بادهای شدید مقاومت کنند.
استفاده از بلوک های بتنی در مناطقی که مستعد بادهای شدید هستند بسیار مفید می باشد. این یک مقاومت طبیعی در برابر سرعت باد که در طول طوفان ها یا طوفان های گرمسیری می وزد ایجاد می کند. برخی از سازه های ساخته شده با بلوک های بتنی می توانند سرعت بیش از 212399.983 km در ساعت را تحمل کنند. همچنین سازه ها این قابلیت را دارد که سالیان سال بدون تلاش زیاد دوام بیاورد. برای افزودن به این مزیت می توانید میلگرد و سایر محصولات تقویت کننده را به بلوک بتنی اضافه کنید. عایق می تواند در بلوک های از پیش ساخته شده مخلوط شود تا حفره های باز آن را پر کند تا نیاز به بهبود داخلی کاهش یابد.

بیشتر بدانید: بتن چیست؟

سطح طبیعی مقاومت در برابر آتش را فراهم می کند.
نتایج آتش سوری ویرانگر را دیده اید، سازه هایی که اجزای آن از چوب می باشد از جمله سقف به هنگام آتش سوزی شعله ور می شوند، و همچنین اگر دیواره های آن از بلوک های بتنی ساخته شده باشد دیوارها فقط سوزش می گیرند. این به این دلیل است که سیمان به خودی خود قابل اشتعال نیست.

این ماده می تواند مصرف انرژی صاحب خانه را کاهش دهد.
ساخت خانه از بلوک های بتنی برای کسانی که می خواهد مصرف انرژی خود را کاهش دهد گزینه مناسبی است. و برای کسانی که دوستدار محیط زیست هستند ایده‌آل می باشد. قوی بودن عایق باعث می شود قبوض گرمایشی و سرمایشی  شما تا 20 درصد کاهش یابد، به خصوص اگر لایه دیگری از عایق در امتداد دیوارهای داخلی وجود داشته باشد.

خانه های بلوک بتنی عملا عایق صدا هستند.
ساخت خانه با بلوک‌های بتنی یک لایه عایق صوتی طبیعی ایجاد می کند که برای محیط های شهری یا املاک نزدیک پایگاه های نظامی بسیار خوب می باشد. علاوه بر اینها استفاده از عایق صوتی باعث می شود که اگر روزانه با مشکل صوتی مواجه هستین را حدود 75 درصد کاهش دهد کاهش دهد. همچنین شما می توانید این نتایج را با استفاده از پنجره های دو جداره افزایش دهید.این بدان معناست که اگر دوست دارید مرتب مهمانی بگیرید، می تواند گزینه عالی باشد. اگر خانه بلوکی بتنی دارید، می توانید با همه دوستان و اعضای خانواده خود بدون مزاحمت همسایه ها اوقات خوشی داشته باشید.

بیشتر بدانید: بلوک عایق

ساخت خانه با بلوک بتنی

ساخت خانه با بلوک بتنی

معایب ساخت خانه های بلوک بتنی

هزینه ساخت خانه با بلوک های سیمانی بسیار بیشتر است.

قیمت بتن به طور مداوم در نوسان است و تغییرات منطقه ای را در نظر می گیرد، اما تقریباً همیشه استفاده از این ماده گران تر از اسکلت چوبی یا سایر گزینه های سنتی است. این موضوعی است که امروزه می تواند قیمت این طرح را برای برخی از صاحبان خانه های بالقوه دور از دسترس قرار دهد. اگرچه در نهایت سرمایه اولیه را با هزینه های انرژی کمتری که با این گزینه همراه است بازیابی خواهید کرد، اما ممکن است انتخاب مناسبی برای همه نباشد.هزینه استفاده از بلوک های بتنی به جای اسکلت چوبی و دیوار خشک در برخی مناطق می تواند تا سه برابر بیشتر باشد.

بخوانید: دلیل ایجاد ترک در بتن چیست؟

بلوک های بتنی می توانند در طول زمان مستعد نشت آب باشند.

اگر ملک شما در منطقه ای با سطح آب زیاد است، استفاده از بلوک های بتنی برای سازه شما می تواند به مرور زمان منجر به آسیب نشت شود. سیمان ممکن است قوی و انعطاف پذیر باشد، اما همچنین یک ماده متخلخل است. آب صبور است و در نهایت راهی برای به خطر انداختن خانه از دیوار شما پیدا می کند. قبل از چیدن بلوک ها برای تشکیل دیوار یا فونداسیون، باید یک درزگیر ضد آب با کیفیت بالا روی بلوک ها اعمال کنید.برخی از مناطق ممکن است بخواهند از رنگ ضد آب در بالای درزگیر استفاده کنند تا مزایای مقاومت هر درزگیر را به حداکثر برسانند. زهکشی مناسب در اطراف خانه نیز باید برای جلوگیری از مشکلات سیل نصب شود.

این ماده ممکن است برای برخی ترجیحات منطقه ای مناسب نباشد.

ساخت خانه با بلوک های بتنی گزینه مناسبی برای تمامی جوامع نیست، به این دلیل که این بلوک ها ممکن است در برخی از مناطق جهان پذیرفته نشود. لازم به ذکر است که شما نمی توانید با این بلوک های بتنی طرح های خاصی در ساخت و ساز خود داشته باشید.همچنین ممکن است برای بهبود استحکام شالوده یا دیواری که استفاده می‌کنید نیاز به استفاده از فولاد تقویت‌کننده داشته باشید، که ممکن است برای برخی سازندگان مشکل ساز باشد. به همین دلیل است که می‌بینید بالاترین سطح پذیرش در مناطقی است که بادهای شدید رایج است.

همراه ما باشید با مزایا و معایب بلوک سبک AAC

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.