چرا بلوک هبلکس؟ - قیمت و خرید بلوک سبک هبلکس - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
چرا بلوک هبلکس؟

چرا بلوک هبلکس؟

چرا بلوک هبلکس؟ بلوک هبلکس نوعی بتن است که طی فرایند خاصی دچار تخلخل شده است. این نوع بلوک، بلوک سبک و مقاوم در برابر فشار، دما و حرارت می باشد. به همین دلیل مناسب ­ترین گزینه برای استفاده در ساختمان­ های مسکونی، صنعتی و تجاری است. قابلیت برش­خوری بلوک هبلکس، موجب سهولت در لوله ­گذاری و سیم­ کشی دیوارها می شود. بافت این بلوک ها به صورت متخلخل است و حباب های هوایی فراوانی در آن مشاهده می­ شود. این موضوع موجب استحکام و مقاومت بالای آن در برابر زلزله شده ­است.

مشخصات بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس یا به اصطلاح AAC مخفف Autoclaved Aerated Concrete block از موادی مانند پودر آلومینیوم، پور منیزیم، آهک، سیلیس و سیمان سفید تشکیل می شود.
ابعاد این بلوک ­های سبک معمولا متنوع می­ باشد. البته این بلوک aac­ قابلیت سفارشی سازی دارند و می توان مطابق با ابعاد مورد نیاز مشتری آن را برش داد. وزن یک متر مربع از بلوک سفید هبلکس نسبت به سایر بلوک های ساختمانی بسیار کم و ناچیز می باشد. حجم یک بلوک سبک هبلکس به ضخامت ۱۰ سانتی متر نیز با حجم ۲۰ عدد آجر برابر است. وجود آهک موجب بالا رفتن مقاومت بلوک در برابر صوت و حرارت می شود. آلومینیوم باعث تخلخل و ایجاد حباب های هوا در این نوع بلوک سبک می شود. وجود سیلیس در ترکیب بلوک aac هبلکس نیز، خاصیت غیر قابل اشتغال بودن را به امتیازات این بلوک های منحصر به فرد می‌افزاید.

چرا بلوک هبلکس؟ مزایای بلوک هبلکس

ویژگی های زیاد و منحصر به فرد بلوک هبلکس آن را به بهترین و پرکاربردترین مصالح برای مراحل دیوار چینی ساختمان تبدیل کرده­ است. چگونگی دیوار چینی با بلوک هبلکس
ویژگی های مهمی که بلوک سبک هبلکس را نسبت به سایر مصالح ساختمان ­سازی متمایز می کند، عبارتند از:

  • سبک بودن بلوک هبلکس و مقاومت در برابر زلزله

سبک بودن بلوک عایق هبلکس موجب راحتی در اجرا، حمل و نقل آسان و کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.
همچنین این ویژگی موجب کاهش بارهای وارده به سازه می شود. این موضوع خود باعث مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله می شود.

  • بلوک هبلکس انزلی عایق حرارت

بلوک اتوکلاو هبلکس با ترکیبات ویژه و بافت متخلخل نوعی بلوک عایق است که در برابر دما و حرارت بسیار مقاوم می باشد.
این عایق بودن موجب صرفه­جویی در انرژی می شود و به پایداری محیط زیست نیز کمک می­کند.

  • مقاومت در برابر یخ زدگی و آتش

بلوک سبک هبلکس در برابر یخ زدگی و آتش گرفتگی بسیار مقاوم است. این مقاومت در ایمنی ساختمان سازی موضوع بسیار پر اهمیتی است.

  • چرا بلوک هبلکس؟ سرعت بالا در اجرا

بلوک aac هبلکس از بلوک های سبک است. وزن کم این بلوک سرعت اجرای دیوارچینی توسط آن را بسیار بالا می برد. این بالا رفتن سرعت، مزایای زیادی دارد. چرا که هرچه ساخت و ساز زودتر انجام گیرد، هزینه کمتری را باید برای نیروی کار پرداخت کرد.

  • حمل و نقل آسان بلوک هبلکس گیلان

بلوک سبک هبلکس به دلیل وزن کم، سهولت در چینش و جابه جایی، به آسانی قابل انتقال به هر نقطه ­ای می ­باشد.

  • مقرون به صرفه بودن بلوک سبک هبلکس لاهیجان

متریال ساده هبلکس، در دسترس بودن آن، سرعت اجرای بالا و راحتی حمل و نقل آن موجب شده است که قیمت این بلوک در برابر کاربرد گسترده ای که دارد مقرون به صرفه باشد.

چرا بلوک هبلکس

چرا بلوک سبک هبلکس

  • قابلیت سوراخ کاری، میخ زنی و برش کاری

بلوک سبک هبلکس به راحتی قابلیت سوراخ­ کاری، میخ­زنی و برش­کاری را دارد. این موضوع موجب کاربرد گسترده این بلوک ها در هر سازه ­ای شده ­است.

  • بلوک سبک هبلکس رشت قابل بازیافت

قطعات شکسته بلوک سبک هبلکس گیلان قابل بازیافت می باشد و می­ تواند به عنوان پوکه در اجرای سقف ساختمان استفاده شود.

  • بلوک هبلکس گیلان عایق صوت

از دیگر مزایای بلوک سبک هبلکس می توان عایق صوت بودن آن را نام برد. این ویژگی در زندگی آپارتمانی امروزه دارای ارزش زیادی است. این ویژگی برای استفاده در کارخانه ها و واحدهای صنعتی که صدای آزار دهنده زیادی وجود دارد نیز بسیار پرفایده است.
پیشنهاد سیپورکس: مزایای بلوک عایق صدا

چرا هبلکس؟مقایسه بلوک های ساختمانی با بلوک سبک هبلکس

بلوک سیمانی و آجری نوعی از مصالح کاربردی در ساخت و ساز هستند و دارای فواید و مزایای زیادی می باشند. در این بخش به بررسی تفاوت بلوک های آجری و سیمانی با بلوک هبلکس رشت می پردازیم.

وزن بلوک ساختمان

بلوک های آجری و سیمانی وزن زیادی دارند. این موضوع موجب افزایش زمان ساخت و ساز و افزایش هزینه از نظر خرید مصالح و نیروی انسانی می شود.

مقاومت در برابر آتش سوزی

بلوک های آجری و سیمانی در برابر حرارت مقاومت زیادی ندارند و این موضوع یکی از بزرگترین نقص های این بلوک ها می باشد.

مقاومت در برابر زلزله

استحکام بلوک های آجری و سیمانی در برابر زلزله کافی نیست. به همین دلیل مناسب برای استفاده در مناطق زلزله خیز نمی باشد.

هزینه و زمان اجرا

بلوک های آجری و سیمانی با کوچک بودن حجم و سنگینی وزن باعث افزایش زمان و هزینه فعالیت می شوند. در صورتی که بلوک های هبلکس از لحاظ زمان و هزینه مقرون به صرفه می باشند.

عدم سهولت در تراشکاری

وزن سنگین و مواد اولیه به کار رفته در بلوک های سیمانی و آجری تراش کاری بر روی آن ها را سخت می کند. این موضوع موجب افزایش میزان ضایعات در این نوع بلوک ها می شود. با توجه به موارد ذکر شده امروزه استفاده از بلوک های سیمانی و آجری بسیار کمتر شده است و از بلوک هایی با قابلیت های بیشتر استفاده می شود.

خرید بلوک هبلکس رشت

در انتخاب و خرید مصالح ساختمانی، بایستی نهایت دقت و توجه  را به کار بگیرید. استحکام و ایمنی یک ساختمان وابسته به کیفیت و قابلیت­ های مصالح به کار رفته در آن می باشد. در هنگام خرید بلوک هبلکس بایستی کیفیت و برند این محصول را بررسی کنید. همچنین از نظر ظاهری اضلاع بلوک باید صاف و دارای گوشه های قائم باشد.

قیمت بلوک هبلکس گیلان

قیمت بلوک هبلکس با در نظر گرفتن کیفیت مواد کاربردی در آن، نوع مصرف، برند کارخانه تولیدی، نحوه بسته‌بندی و وسیله حمل و نقل آن تعیین می شود. در زمان خرید این بلوک‌ بایستی به اندازه مورد نظر و سالم بودن بلوک‌ها نیز دقت کنید. لازم است بدانید که قیمت هبلکس، نسبت به بلوک‌های دیگر گران‌تر است. اما استفاده از این بلوک باعث حذف برخی هزینه های دیگر مانند عایق‌کاری، کارگر و … می باشد.
در نتیجه باید با توجه به نوع ساخت و ساز بررسی کنید که استفاده از این بلوک برایتان صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.