بلوک سفید چیست؟ - بلوک سفید سیپورکس هبلکس- شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
بلوک سفید چیست؟

بلوک سفید چیست؟

اگر شما هم این اواخر به دنبال خرید مصالح و بلوک برای بنای خود بوده باشید، یقینا با نام بلوک سفید مواجه شده اید. اما متاسفانه اغلب افراد در هنگام شنیدن این اسم، دچار سردرگمی می شوند. آن ها نمی‌دانند که منظور از بلوک سفید چیست ؟ یا بلوک سفید می تواند چه مزیت هایی داشته باشد؟  همین عدم آشنایی عاملی است که آن ها را دچار اشتباهات مختلفی می کند و در نهایت هزینه هایشان را به باد می دهد. این در حالی است که بلوک های سفید به دلیل ساختار بی نظیر خود می توانند در برابر صوت، اتلاف انرژی و حرارت عایق بسیار مناسبی باشند. همین فاکتور هم آن ها را به انتخاب ایده آل تری برای مشتریان بدل می کند. از طرفی دیگر این محصول می تواند هزینه های ساخت و مدت زمان اجرای  پروژه را کاهش داده و از این طریق خود را بیش از پیش برای مشتریان مناسب سازد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری دقیق و واضح بر روی این موضوع که بلوک سفید چیست ؟ و انواع آن داشته باشیم؛ لذا بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

منظور از بلوک سفید چیست؟

متاسفانه اغلب افراد شناخت دقیقی از ماهیت بلوک های سفید ندارند. در واقع آن ها با شنیدن اسم این محصولات برداشت های اشتباهی انجام می دهند. اغلب آنان تصور می‌کنند که هر بلوکی به رنگ سفید باشد، بلوک سفید نام می‌گیرد. این در حالی است که منظور از بلوک سفید همان بلوک acc است. این دسته از بلوک ها ترکیبی از پودر سیلیس، پودر آهک، پودر آلومینیوم، سیمان، آب و ترکیبات دیگر هستند. زمانی که این مواد با همدیگر مخلوط شوند، واکنش های شیمیایی مختلفی رخ می‌دهد که باعث می‌شود تا ترکیب نهایی همچون یک کیک پف کند. این ماده به دست آمده را ابتدا به قالب های کوچکتری برش داده و سپس آن ها را وارد فرایند اتوکلاو می کنند.
شاید در مورد اتوکلاو اطلاعاتی نداشته باشید، در این راستا ما برای شما مقاله ای تهیه کردیم که با انتخاب مقاله اتوکلاو چیست می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید.
در فرایند اتوکلاو جریان هوا با فشار بالا به داخلی این ترکیب انتقال داده می شود. در طی این پروسه حباب های هوا در فضای داخلی آن محبوس شده و باعث می شوند تا محصول نهایی ساختاری متخلخل به خود بگیرد. این ساختار متخلخل همان عاملی است که مزایای بی‌نظیری را برای آن به دنبال داشته است. برای مثال کاهش وزن، افزایش مقاومت فیزیکی، عایق بودن در برابر حرارت و دما، عایق بودن در برابر صوت، کاهش نرخ فشردگی و … از جمله مزیت هایی بوده که به لطف ساختار متخلخل برای این دسته از محصولات خلق شده است. همین مورد نفوذ آن ها را در بین جامعه افزایش داده است.
البته باید این موضوع را عنوان کنیم که عموما پودر آهک موجود در ساختار این محصولات باعث می‌شود تا رنگ سفیدی به خود بگیرد. همین کار را هم موجب شده تا اغلب مشتریان آن را به عنوان بلوک سفید بشناسند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بلوک هایی گچی هم به رنگ سفید هستند. بسیاری از بلوک های سبک وزن دیگر نظیر بلوک لیکا و بلوک پرین هم به رنگ سفید تولید می شوند. لذا نمی توان رنگ را به عنوان معیاری دقیق برای شناسایی بلوک های سفید عنوان کرد.

ویژگی های بلوک سفید چیست ؟

همانگونه که عنوان کردیم، بلوک های سفید دارای ویژگی های منحصر به فرد و ایده‌آلی هستند که آن ها را نسبت به همتایان خود متمایز می‌کند. همین ویژگی‌ها عاملی بوده تا این دسته از بلوک ها بتوانند طی یک قرن گذشته نفوذ بسیار مناسبی را در بین معماران کسب نمایند. البته این محصولات عمر اندکی را در صنعت ساختمان سازی کشور می گذارنند و به همین جهت است که اغلب مشتریان اطلاعات دقیقی در رابطه با ویژگی های آن ها ندارند. ویژگی بلوک سفید چیست ؟ باید عنوان کنیم که بلوک های سفید دارای وزن بسیار کمی هستند. همین وزن اندک موجب شده تا بار کلی ساختمان کاهش پیدا کرده و در نتیجه مقاومت آن در برابر زلزله افزایش پیدا کند.
از طرفی دیگر این وزن کمتر باعث می شود فرایند حمل و نقل و اجرای آن بسیار ساده تر شود. این موضوع به نوبه خود کمک می کند تا سرعت اجرای کار و البته هزینه های لازم برای نیروی انسانی و حمل و نقل به مراتب کمتر شود. این مزیت در نهایت به صرفه جویی در هزینه و زمان شما کمک خواهد کرد.
مزیت دیگری که بلوک های سفید در بطن خود دارند، مقاومت در برابر حرارت می باشد. این بلوک ها می توانند تا دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. به همین جهت است که طبق استاندارد های ساختمان سازی کشور جزو بلوک های مقاوم در برابر حرارت شناخته می شوند. البته باید عنوان کنیم که ساختار متخلخل این بلوک ها باعث شده تا در برابر انتقال دما هم مقاومت کافی داشته باشند. به همین جهت است که این بلوک ها می توانند در فصول گرم و سرد سال دمای داخل خانه شما را تعدیل کرده و مانع از هدر رفتن انرژی شوند. این فاکتور هم در نهایت به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد.
عایق بودن در برابر صوت از دیگر ویژگی‌ های بی‌نظیری است که موجب شده تا این بلوک ها نسبت به همتایان خود متمایز باشند. باید این نکته را خاطرنشان کنیم که این بلوک ها می توانند به ساده ترین وجه ممکن مانع از انتقال صدا شوند. آن ها به دلیل ساختار متخلخل خود باعث اختلال در فرکانس های صوتی می شوند و به همین جهت است که افراد در پشت دیوار صدایی نامفهوم را می شنوند. این موضوع یعنی عایق صوت به افزایش حریم خصوصی کمک می کند.
اجرای ساده یکی دیگر از مزیت هایی است که بلوک های سفید را بیش از پیش در بین مشتریان محبوب کرده است. در واقع این دسته از بلوک ها به سادگی توسط اره برش داده می شوند. بر همین مبنا است که بنا ها می‌توانند آن را به قسمت های کوچکتری تبدیل کرده و فضای لازم برای عبور تاسیسات را فراهم نمایند.
مزیت دیگری که اجرای این بلوک ها را ساده تر کرده، اتصال آن ها به وسیله چسب می باشد. در واقع این بلوک برخلاف سایر مصالح  هم رده، به وسیله ملات سنتی نظیر سیمان اجرا نمی شوند، بلکه برای اتصال آنها باید از چسب مخصوصی استفاده نمود که دوام بالایی دارد. از طرفی دیگر استفاده از این چسب بسیار ساده بوده و تمامی افراد می توانند با آن کار کنند. ترکیب کلی این عوامل در کنار هم دیگر باعث شده تا تقاضا برای خرید بلوک سفید افزایش پیدا کند.

انواع بلوک سفید کدامند؟

بلوک سفید چیست

بلوک سفید چیست ؟

ویژگی ها بی نظیر بلوک های سفید باعث شده تا در طی یک قرن گذشته برندها و شرکت های زیادی نسبت به ساخت و تولید آن ها اقدام نمایند. همین موضوع هم باعث شده تا مدل ها و انواع گوناگونی از آن ها شکل گیرد. هر کدام از این مدل ها تمایزات اندکی با همدیگر دارند. اما در حالت کلی تمام آن ها از یک فرمول شیمیایی برای ساخت استفاده می کنند. همین فاکتور باعث شده تا در زمینه ویژگی ها، اشتراک بالایی داشته باشند.

بلوک سفید هبلکس

نخستین مدل از بلوک های سفید چیست؟ بلوک هبلکس را می‌توان نخستین مدل از بلوک های سفید در نظر گرفت. این دسته از بلوک ها توسط برند هبلکس ساخته شده و ساختار فیزیکی و شیمیایی آن ها مشابه سایر مدل ها است. اما قیمت مناسب آن ها سبب شده تا در بین ایرانیان محبوبیت بالایی داشته باشند.

بلوک سفید سیپورکس

بلوک سیپورکس دومین مدل از بلوک های سفید می باشد که در طی چند سال گذشته در بین ایرانیان محبوبیت زیادی را کسب کرده است. این دسته از بلوک ها هم از استاندارد acc برای ساخت خود استفاده می کنند. لذا می توانند ویژگی های یاد شده را به طور کامل داشته باشند. همین موضوع هم نفوذ آن را در طی چند سال گذشته بیشتر کرده است.
بلوک پرین، بلوک سیلکس، بلوک کیبکس و…  آخرین دسته از بلوک های سفید به شمار می‌آیند که نسبت به دو برند قبلی عمر کمتری در بازار ایران دارند. اما از همان ساختار و فرمول شیمیایی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. هم این مورد هم سبب شده تا این مدل از محصولات هم مانند موارد یاد شده بتوانند نفوذی قابل قبولی را در میان کاربران کسب نمایند.

قیمت بلوک سفید در تهران

بدیهی است که وجود ویژگی ها و مزیت های فوق باعث شده تا شما هم نسبت به خرید این دسته از محصولات ترغیب شوید. لذا به دنبال قیمت آن هستید. اما عموما قیمت این محصولات را نمی توان به شیوه‌ای دقیق تعیین نمود؛ چرا که هر مدل از آن ها دارای قیمت متفاوتی است. از طرفی دیگر تنوع در ابعاد آن ها بسیار زیاد بود و هر کدام دارای قیمت مختص به خود میباشد. با این اوصاف باید عنوان کنیم که قیمت بلوک های سفید متناسب با شهرهای ایران می تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت بلوک هبلکس در مشهد به مراتب ارزان تر از تهران است؛ چرا که کارخانه آن در نزدیکی مشهد بوده و به همین جهت هزینه کمتری بابت حمل و نقل پرداخت می‌شود.
در مقابل قیمت بلوک سفید سیپورکس در تهران نسبت به نقاط دیگر کمتر است؛ چرا که نزدیکی تهران به ورامین باعث شده تا هزینه حمل و نقل مشتریان کاهش پیدا کند. البته باید این نکته را خاطرنشان کنیم که ورامین به عنوان انبار بلوک های سفید در کشور شناخته می‌شود و همین طور هم باعث شده تا مشتریان هزینه های کمتری را بابت حمل و نقل پرداخت نمایند. اما در حالت کلی می‌توان گفت که رنج قیمت بلوک سفید بالای ده هزار تومان می باشد. با این اوصاف متناسب با ابعاد و اندازه بلوک ها یا نوع برند و فروشنده ممکن است قیمت های کمتری را هم پیدا کنید.

خرید بلوک سفید

تقاضای بالا برای خرید بلوک های سفید باعث شده تا این روزها کارگاه‌ها و البته عرضه کننده های زیادی در بازار حضور پیدا کنند. اما متاسفانه اغلب آن ها شناخت خوبی از نیاز مشتریان ندارند. برای مثال برخی از آن ها قیمت‌های نجومی را برای محصولات خود درخواست می کنند.
از طرفی دیگر برخی دیگر هم مدل های غیر اتوکلاو شده را در اختیار مشتریان قرار می دهند که نمی تواند مزیت های قابل قبولی را برای آن ها داشته باشد.
ما در شرکت سازه سبک آرسام نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین مدل های بلوک سفید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لذا اگر به دنبال خرید بلوک سبک مثل خرید بلوک هبلکس، خرید بلوک سیپورکس، یا سایر بلوک های سفید هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.