خمیر آلومینیوم - پیگمنت آلومینیوم - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
خمیر آلومینیوم

خمیر آلومینیوم

در این مطلب می‌خواهیم در مورد یکی از مواد مورد استفاده در مصالح ساخت و ساز صحبت کنیم و به شما بگوییم خمیر آلومینیوم چیست. پس از نگاهی گذرا به ویژگی‌های این ماده و کاربردهای خمیر آلومینیوم، توضیحاتی درباره خمیر آلومینیوم لیفینگ و خمیر آلومینیوم نان لیفینگ هم ارائه می‌دهیم . با ما همراه باشید و با این ماده پرکاربرد بیشتر آشنا شوید، همچنین جهت اعلام از قیمت خمیر آلومینیوم و پودر آلومینیوم با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

خمیر آلومینیوم چیست؟

استفاده از خمیر آلومینیوم و موادی که از خمیر آلومینیوم یاد می شود رنگدانه و پیگمنت های آلومینیومی می باشد و با دیگر افزودنی ها یا حلال هایی همچون آب پخش شده اند و بر اساس نیازهایشان، از پیگمنت‌ های متنوعی مانند کورن فلیک (Cornflace)، سیلور دالر (Silverdollar) استفاده می‌شود.

خمیر پیگمنت آلومینیوم

خمیر آلومینیوم پیگمنت‌های پخش شده در حلال ‌ها (از جمله حلالها: آب) هستند، قابل ذکر است که برای تولید خمیر آلومینیوم می توان از دیگر حلال ها استفاده نمود و انتخاب آنها بر اساس کاربرد نهایی خمیر بستگی دارد. وایت اسپریت یکی از معمول ترین حلال ها در این زمینه به شمار می رود، لازم به ذکر است که در مواقعی که دسترسی به حلالهای دیگر برای تولید خمیر نیست می توان از آب استفاده نمود.
همانطور که می دانید خمیر پیگمنت آلومینیوم نسبت به پیگمنت پودری بهتر می باشد، از پیگمنت آلومینیوم به عنوان جلوه بصری و همچنین مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود و این باعث شده که استفاده از آن راحت باشد اما پیگمنت پودر باعث آلودگی محیط کار و علاوه بر آن باعث ایجاد اختلال و یا حتی آتش سوزی می شود.

مطالب مفید دیگر: انواع بلوک سبک

خمیر آلومینیوم

قیمت خمیر آلومینیوم

کاربرد خمیر آلومینیوم

خمیر آلومینیوم کاربردهای زیادی دارد که از میان آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش‌های سقف
  • ایجاد اثر متالیک
  • ایجاد پوشش‌های ضدخوردگی
  • پوشش خودروها
  • قطعات و لوازم جانبی
  • صنعت لوازم آرایشی
  • پوشش لوازم الکتریکی مصرفی
  • پوشش‌های پودری و صنعتی
  • و …

انواع خمیر آلومینیوم

خمیرهای آلومینیوم بر اساس نحوه‌ آرایش پیگمنت‌ های آلومینیوم و مواد افزودنی مورد استفاده در تولید آن ها به دو نوع تقسیم می‌شوند:

خمیر آلومینیوم

قیمت خمیر آلومینیوم

خمیر آلومینیوم لیفینگ (leafing)

با اضافه کردن ماده افزودنی استئاریک اسید درتهیه خمیر آلومینیوم، پیگمنت‌ ها روی سطح فیلم رنگ قرار گرفته و در نتیجه لایه ای از رنگدانه‌ ها را تشکیل می‌دهند. محصول به دست آمده از این فرآیند، خمیر آلومینیوم لیفینگ خواهد بود که دارای اثر متالیک روشن است و فاقد اثر متالیک رنگی است. ایجاد پوشش‌ های ضد خوردگی و پوشش سقف‌ ها پرمصرف ترین موارد خمیر آلومینیوم لیفینگ است. مقاومت سایشی پایین و عدم امکان اعمال لایه‌ های رنگی بر روی خمیرهای لیفینگ از معایب آنها به شمار می‌رود.

خمیر آلومینیوم نان لیفینگ (non-leafing)

با افزودن اسیدهای چرب غیر اشباع مانند اولئیک اسید در زمان تولید خمیر آلومینیوم، پیگمنت‌ها به صورت کاملا همگن در فیلم رنگ توزیع شده و در نتیجه محصولی به دست می‌آید که دارای مقاومت بالایی در برابر سایش و اثرات خورنده است. این خمیرها با اضافه کردن برخی پیگمنت‌های شفاف، امکان ایجاد اثر متالیک رنگی را دارا خواهند بود و می‌توان لایه‌های رنگی را روی آنها به کار برد. ایجاد پوشش‌های ضد خوردگی در صنایعی مانند خودروسازی و پوشش قوطی‌های کنسرو از جمله موارد مهم کاربرد خمیرهای آلومینیوم نان لیفینگ هستند.

بیشتر بدانید: آشنایی با پودر آلومینیوم

خمیر آلومینیوم

قیمت خمیر آلومینیوم

سخن آخر

به هنگام خرید خمیر آلومینیوم توجه کنید که نباید در خمیر، اثری از ناخالصی مانند گرد و غبار و هر گونه ماده اضافی دیگر وجود داشته  باشد و اگر خمیر دارای حلال آب است باید کاملا پایدار به نظر برسد. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که خمیر آلومینیوم را از فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر بخرید تا آنچه به دست‌تان می‌رسد، محصولی باکیفیت باشد و نتیجه نهایی کارتان را خراب نکند.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

2 دیدگاه دربارهٔ «خمیر آلومینیوم»

هادی سبحانی گفت:

خمیر آلومینیوم لیفینگ دارید؟

در خصوص خمیر آلومینیوم با شماره 09128490481 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.