مراحل اجرای سرامیک بزرگ کف - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
مراحل اجرای سرامیک بزرگ کف

مراحل اجرای سرامیک بزرگ کف

سرامیک‌ها مصالحی برای پوشاندن کف و دیوار هستند که استفاده از آنها بسیار متداول است. موضوع مهم، نحوه نصب سرامیک هاست که بسته به اندازه سرامیک باید در مورد آن نکات خاصی رعایت شود. یکی از پرچالش ترین نصب سرامیک، مربوط به سرامیک های بزرگ یا سرامیک های اسلب می شود که همیشه در خطر شکستگی هستند. برای آنکه این چالش را به درستی پشت سر بگذارید، در این مطلب نکاتی را به شما ارائه می‌دهیم تا اجرای سرامیک بزرگ کف را به بهترین شکل انجام دهید.

مراحل اجرای سرامیک بزرگ کف

آماده کردن ابزار و وسایل مورد نیاز

آنچه که در نصب سرامیک‌های بزرگ مهم است، ابزارهایی هستند که در دست دارید.در مرحله اول و پیش از شروع به کار، این وسایل را آماده کنید: گیره، همزن الکتریکی، چکش، دستگیره مخصوص سرامیک‌های بزرگ، ماله و ترکیبات ملات و اره برقی یا فرز دستی.

آماده کردن محل نصب سرامیک

برای نصب سرامیک نیاز به سطحی هموار دارید؛ بنابراین کف محل را به دقت بررسی کنید و تراز و هموار بودن سطح را مورد آزمون قرار دهید.به قسمت‌های نزدیک به کف مانند درها دقت داشته باشید چرا که بعد از سرامیک‌کاری، کف اتاق بالا می‌آید و ممکن است مشکل‌ساز شود.

برش سرامیک‌های بزرگ

فرزهای دستی و یا اره‌های برقی با تیغه گرانیت بهترین ابزار برای برش سرامیک‌های اسلب هستند و دقت بالایی در برشکاری دارند.پس از آن که کف را به دقت اندازه‌گیری کردید، سرامیک‌ها را به اندازه‌های مورد نیاز، برش بزنید.

بیشتر بدانید: مراحل نصب کاشی و سرامیک

درست کردن ملات

در این مرحله، باید همزن الکتریکی داشته باشید تا به راحتی ترکیبات ملات را با هم مخلوط کنید و ترکیبی یکدست به دست آورید.سرامیک با ملات یکدست راحت‌تر به کف می‌چسبد و چسبندگی بیشتری دارد.

پوشاندن کف با ملات

کف زمین را با ملات بپوشانید و حواس‌تان باشد که ملات به صورت کاملا یکپارچه و یکدست پخش شود.

نصب سرامیک بر روی کف

با استفاده از دستگیره مخصوص، سرامیک را به محل مورد نظر انتقال دهید و پس از پوشاندن پشت آن ها با ملات، روی کف بگذارید و از چسبیده شدن آن اطمینان حاصل کنید.علاوه بر این که بر روی کف،  ملات ریخته می‌شود، پشت سرامیک‌ها نیز باید با ملات پوشش داده شود تا سرامیک به خوبی بچسبد.با استفاده از ضربات چکش پلاستیکی از نبود هوا در زیر سرامیک اطمینان حاصل کنید و  با استفاده از گیره پلاستیکی بین دو سرامیک نصب شده استحکام بیشتری ایجاد کنید.

پیشنهاد سیپورکس: خرید و قیمت کاشی و سرامیک

بندکشی با دوغاب

پس از اتمام نصب، دوغاب رو آماده کنید و بر روی سرامیک‌ها بریزید تا فواصل بندها را به خوبی بپوشاند.سپس آن را تمیز کنید و هر گونه آلودگی اعم از گرد و غبار و لک را از روی سرامیک ها پاک کنید.  نصب سرامیک کف در اینجا به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: لوازم ساختمان سازی

نصب سرامیک بزرگ کف

مراحل نصب سرامیک بزرگ کف

تفاوت نصب سرامیک بین کف و دیوار

همانطور که می دانید برای نصب سرامیک بر روی دیوار و کف یک سری تفاوت ها وجود دارد و بهترین کار این است که جهت نصب آن ها چه در پروژه های کوچک و چه در پروژه های بزرگ بایستی از افرادی که در این زمینه مهارت کافی دارند استفاده شود.با انجام این کار برای نصب سرامیک های بزرگ به شما کمک میکند که متخصصان خود را در این زمینه غربال کنید تا مطمئن شوید از افراد با توانایی بالا در کار خود استخدام کرده اید.لازم به ذکر است نصب سرامیک های بزرگ با اندکی تامل همراه است اما بدین معنا نیست که انجام این کار نسبت به پروژه های کاشی کاری سخت تر است.با قرار گرفتن سرامیک ها در جای خود شما فضای گسترده ای را میبینید و از ظرافتی که در کار خود به کار بره اید در پایان کار لذت خواهید برد.در مرحله نهایی اگر از کاشی های بزرگ استفاده می کنید که از سنگ طبیعی ساخته شده، آب بندی کاشی ها می باشد.

سخن آخر

نصب سرامیک با استفاده از سرامیک های بزرگ اسلب نیاز به دقت و مهارت دارد و باید تمامی مراحل آن را با دقت فراوان انجام شود.برای نصب این سرامیک ها باید از افراد حرفه ای که توانایی کامل در انجام این کار را دارند استفاده نمود تا بتوانند سرامیک ها را بدون هیچ آسیبی و با الگوهای متفاوت در کنار همدیگر قرار دهند، تا نتیجه کار برای صاحبان رضایت بخش باشد.علاوه بر آن اگر در خصوص اجرای سرامیک بزرگ کف سوالی دارید و یا می‌خواهید از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوید می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

همراه ما باشید با: ابعاد کاشی و سرامیک

ما را در اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.