مزایای بلوک سقفی - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
مزایای بلوک سقفی

مزایای بلوک سقفی

بلوک سقفی یکی از رایج ترین و پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است که امروزه با استقبال بی نظیری از سوی افراد مواجه شده است. این نوع بلوک ها از مزیت ها و قابلیت های بسیاری برخوردار هستند. انتخاب بلوک های سقفی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر عملکرد و کارایی بسیار مناسب و به صرفه است. از آنجا که امروزه از انواع مختلف بلوک های سقفی در ساخت و سازها استفاده می شود، ما در مقاله قبل گفتیم که بلوک سقفی چیست؟ از اینرو در این مقاله سعی کرده ایم به مزایای بلوک سقفی اشاره کنیم.

نگاهی بر مزایا و قابلیت های بلوک سقفی سیمانی

بهتر است بدانید بلوک سقفی سیمانی دارای سه نوع مختلف سبک، سنگین و نیمه سبک است. خرید بلوک های سیمانی از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه است، از اینرو انتخاب و استفاده از این نوع بلوک ها هزینه ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. استحکام و مقاومت بالا از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این نوع بلوک ها به شمار می آید.

همچنین بلوک های سیمانی از مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار هستند. این نوع بلوک ها در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی کمتر دچار آتش سوزی می شوند. همچنین بلوک های سقفی سیمانی یک عایق بسیار مناسب صوتی محسوب می شوند.

سرعت بالای اجرا نیز از دیگر ویژگی هایی است که استفاده از این نوع مصالح را با استقبال زیادی مواجه کرده است. با استفاده از این نوع بلوک ها دیگر نیازی به استفاده از سقف کاذب نیست. از دیگر ویژگی های بارز این نوع بلوک ها می توان به عایق حرارتی آنها اشاره کرد.

نگاهی بر مزیت های بی نظیر بلوک سقفی پلی استایرن

از دیگر انواع بلوک سقفی بلوک پلی استایرن است که از مزیت ها و قابلیت های بسیاری برخوردار است. یکی از مزیت های مهم و بارز این نوع بلوک خاصیت ضربه پذیری آن است. پلی استایرن ضربه های وارده در هنگام بتن ریزی را به خوبی جذب می کند. این نوع بلوک ها در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

در واقع رطوبت محیط بر روی فرم و ظاهر اولیه بلوک ها تاثیری نمی گذارد. همچنین بلوک های سقفی پلی استایرن عایق صوت و عامل رفاه بیشتر در ساختمان های درمانی و مسکونی محسوب می شوند. کاهش مصرف فولاد و تیرچه از دیگر مزیت های این نوع بلوک است.

بلوک های پلی استایرن در برابر آتش سوزی نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. صرفه جویی در میزان قاب بندی نیز از دیگر مزیت های استفاده از این نوع بلوک ها می باشد.

با انتخاب این نوع بلوک به قاب بندی خاص نیازی نیست و امکان پوشش کناره ها به دلیل برش آسان وجود دارد. همچنین استفاده از این نوع بلوک ها ایمنی ساختمان را در برابر زلزله به طور قابل توجهی افزایش می دهد. مقاومت در برابر نفوذ حشرات و میکروارگانیسم ها از دیگر مزایای این نوع بلوک سقفی به شمار می آید.

همچنین استفاده از این نوع بلوک افزایش عمر مفید ساختمان را به دنبال دارد. استفاده از بلوک های پلی استایرن نیز باعث کاهش هزینه های تهویه مطبوع می شود.  حمل و نقل آسان از دیگر مزایای این نوع بلوک سقفی به شمار می آید. استفاده از این نوع بلوک نیز باعث صرفه جویی در وقت و قیمت تمام شده می شود.

همچنین استفاده از این ماده وزن سازه ساختمانی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین بلوک های سقفی دارای ابعاد استانداردی می باشد که ما در مقالات دیگر توضیحات کامل تری را برای شما بیان کردیم.

انواع بلوک سقفی

مزایای بلوک سقفی

مزایای بلوک پوکه ای

استفاده از بلوک پوکه ای مزیت های بسیار زیادی را به دنبال دارد. در ادامه نگاهی بر برخی از این مزایا و قابلیت ها خواهیم داشت. یکی از مزیت های بسیار مهم این نوع بلوک سقفی سرعت بالای اجرا است. بلوک های سقفی پوکه ای از کارپذیری بالایی برخوردار هستند.این ویژگی و قابلیت باعث می شود عملیاتی همچون شیارزنی، میخ کوبی، سوراخ کاری، برش و … به بهترین شکل انجام شود. بلوک های پوکه ای به دلیل داشتن تخلخل بسیار مناسب یک نوع عایق صوتی مناسب محسوب می شود. این نوع بلوک ها دارای افت صوتی معادل ۴۸ دسیبل هستند. مقاومت در برابر آتش سوزی نیز از دیگر ویژگی های بارز این نوع بلوک سقفی به شمار می آید.

بلوک های پوکه ای قادرند تا دمای 121 هزار درجه سلسیوس را به خوبی تحمل کنند. همچنین این نوع بلوک های سقفی یک عایق حرارتی مناسب محسوب می شوند. این پوکه ها از ضریب هدایت حرارتی   0.17 w/m.k برخوردار هستند.استفاده از بلوک های سقفی پوکه ای نیز باعث کاهش هزینه ها به طور قابل توجهی می شوند. همچنین این نوع بلوک ها تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن ساختمان دارند. این بلوک ها را می توان به راحتی جابجا کرد، زیرا حمل و نقل آنها بسیار ساده و آسان است. همچنین استفاده از بلوک های پوکه ای ابعاد سازه و نیروی موثر زلزله به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بهتر است بدانید نیروی زلزله وارد بر سازه ارتباط مستقیمی با وزن سازه دارد. وزن سبک و کم نیز از دیگر ویژگی های مهم این مصالح به شمار می آید.

بدانید: بلوک هبلکس و مزایای آن

مزایای بلوک سقفی

مزایای بلوک سقفی

استفاده از بلوک سفالی چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟

از دیگر انواع بلوک سقفی بلوک سفالی است که استفاده از آن نیز مزایای بسیار زیادی را به ارمغان می آورد. بلوک های سقفی سفالی از مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار هستند. همچنین این نوع بلوک های سقفی یک عایق مناسب حرارتی به شمار می آیند.بهتر است بدانید بلوک های سفالی بهترین عایق صوتی نیز هستند. این بلوک ها استحکام و دوام بسیار مناسبی دارند. همچنین بلوک های سفالی از قابلیت اتصال مناسب به سازه های فلزی و بتنی برخوردار هستند. حمل این بلوک های سقفی اقتصادی و به صرفه است. بلوک های سفالی از پرت کمی برخوردار بوده و می توان از شکسته و خرد شده های آن ها نیز استفاده کرد.در حالت کلی می توان گفت استفاده از انواع مختلف بلوک سقفی مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد. با استفاده از این نوع بلوک های سقفی به طور گسترده ای می توان در هزینه ها و انرژی صرفه جویی کرد.

با ما در اینستاگرام (siporex.ir) همراه باشید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.