انواع اره برقی - خرید انواع اره برقی صنایع مختلف - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
انواع اره برقی

انواع اره برقی

اره برقی از ابزارهای کاربردی است که در صنعت های مختلف انواع گوناگونی دارد. مثلا اره برقی که در نجاری استفاده می شود با اره برقی که در صنعت ساختمان از آن استفاده می شود، تفاوت دارد. در این مقاله می خواهیم به طور تخصصی در مورد اره برقی، اره موتوری بپردازیم و انواع اره برقی را شرح می دهیم.در مقاله قبلی با انواع اره آشنا شدید. ما در آن مقاله توضیح مختصری در مورد انواع اره، اره دستی، اره برقی و اره های نجاری ذکر کردیم.اگر دوست دارید با انواع اره برقی آشنا شوید بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

اره برقی

قبل از این که اره برقی تولید شود، از اره دستی برای برش استفاده میشد که زحمت و سختی زیادی داشت و نیاز به قدرت و دقت بالاتری برای برش اجسام داشت. ولی با وجود اره برقی مشکلات اره دستی رفع شد. اگرچه برای برش بعضی اجسام از اره دستی استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی و تنوع بالای اره برقی های امروزی برش سریع تر و راحت تر انجام می شود و کارایی افزایش می یابد.دقت و قدرت برای برش با اره برقی نسبت به اره دستی بیشتر است.

انواع اره برقی

در ساختار اره های برقی از موتور الکتریکی استفاده شده است. شاید اسم اره زنجیری را شنیده باشید. به اره برقی، اره زنجیری هم گفته می شود که دور تا دور آن از زنجیر تشکیل شده است.

اره برقی برای صنعت ساختمان

بهترین اره برقی در صنعت ساختمان برای برش بلوک aac اره برقی سیپورکس است. بلوک هبلکس(سیپورکس) به عنوان بهترین بلوک عایق ساختمانی شناخته شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند.

اره برقی سیپورکس (دستگاه برش بلوک سبک)

اره سیپورکس

مشخصات اره سیپورکس

اره برقی سیپورکس نوعی اره برقی میزی است که به راحتی و با دقت بالا می تواند در سایزهای مختلف بلوک را برش دهد. علاوه بر این اره برقی سیپورکس قادر است در زاویه های مختلف به راحتی برش را انجام دهد.

اره برقی نجاری

از اره های نجاری برای برش انواع چوب و حتی هرس کردن درختان و برخی کارهای جنگل که وظایف باغبانان است نیز استفاده می شود. تنوع اره برقی نجاری بسیار زیاد است که نمی توان کل آن ها را در این متن گنجاند ولی در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. برخی از افراد گمان می کنند که منظور از اره موتوری همان اره برقی است.درست است که از نظر مکانیسم هر دوی این اره ها شبیه به هم هستند و با تیغه زنجیری برش را انجام می دهند، اره برقی همانطور که در بالا اشاره کریم از موتور الکتریکی ساخته شده و به وسیله برق انرژی و قدرت لازم را برای برش تامین می کند. در صورتی که در برخی مدل های اره موتوری از موتورالکتریکی و  در برخی مدل ها هم از موتور بنزینی استفاده می شود.

اره زنجیری (برقی و بنزینی)

آشنایی با اره زنجیری (برقی و بنزینی)

اره رومیزی

از اره رومیزی در صنایع مختلفی مانند چوب و ساختمان و… کاربرد بسیار زیادی دارد. از اره های رومیزی می توان برای برش قطعات مختلف مثلا چوب به صورت مستقیم یا در زوایای مختلف به صورت اریب استفاده کرد.

پیشنهاد سیپورکس مقاله: انواع مختلف اره رومیزی

اره رومیزی

نمونه ای از اره رومیزی

بیشتر بخوانید: انواع مختلف اره رومیزی

اره‌ برقی سیمی

اره‌ برقی سیمی یا اره موتوری سیمی همانطور که از نامش مشخص است با برق کار می کنند و وقتی به برق متصل می شود، می توان افزایش قدرت برش آن را مشاهده کرد. درست است که انواع اره برقی مزایای زیادی دارد ولی هیچ ابزاری نیست که فقط دارای مزیت باشد. قطعا معایبی نیز به همراه دارد. از ایرادهای اره برقی سیمی این است که نمی‌ توان آن را از پریز برق از یک حد مشخصی بیشتر فاصله داد.

اره‌ موتوری باتری‌ دار

سبک ترین نوع اره برقی که برای کارهای جزئی و کارهایی که نیاز به قدرت کمی دارند، اره برقی باتری دار است که منبع تغذیه آن باتری از نوع باتری لیتیومی یونی است. اگر از این نوع اره خواستید استفاده کنید، باید باتری آن را از قبل برای چند ساعت شارژ کنید و سپس استفاده کنید. تا حین کار شارژ آن تمام نشود و نتوانید کارتان را انجام دهید.

ارهموتوری گازسوز

قوی ترین اره‌ موتوری از نوع گازسوز است که می تواند هر نوع چوبی را برش دهد و در فواصل زمانی منظم، روغن‌ کاری شوند. برای راه‌ اندازی این اره‌ها نیاز به آماده کردن مخزن گاز و کشیدن سیم است.
این نوع اره وزن سنگینی دارد و بی‌سیم است و از آن در هر مکانی می‌توان استفاده کرد. در این مقاله سعی کردیم به معرفی برخی از انواع اره برقی موجود در صنایع بپردازیم. خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

با ما همراه باشید با مقاله: انواع اره و زمان استفاده از آنها

ما را در اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.