انواع مختلف اره رومیزی - خرید و قیمت اره برقی- شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
انواع مختلف اره رومیزی

انواع مختلف اره رومیزی

اره های رومیزی ابزارهای همه کاره برش چوب هستند که به شما امکان می دهند برش های زاویه دار ظریف و دقیق انجام دهید. اگر شما یک نجاری یا DIYer هستید که به دنبال ساختن سازه های چوبی از ابتدا هستید، ارزش سرمایه گذاری روی آنها را دارند.
ما در مقالات قبل درمورد انواع اره های برقی صحبت کردیم و گفتیم بهترین اره برقی در صنعت ساختمان برای برش بلوک aac و بلوک هبلکس، اره برقی سیپورکس است و اکنون در این مقاله، انواع اره رومیزی، نقاط قوت و معایب آنها را برای شما آورده ایم. بنابراین می‌دانید که کدام نوع برای شغل مورد نظر بهتر است و چقدر ممکن است برای برش ها چوب مناسب باشد.

جهت خرید و قیمت بلوک‌های هبلکس و اتصالات آن و بلوک‌های سبک سیپورکس فقط کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

6 نوع مختلف اره رومیزی

اره های رومیزی به دو دسته عمده تقسیم می شوند – اره های رومیزی قابل حمل و اره های رومیزی ثابت. و با این حال، هر دسته دارای انواع مختلفی از اره های رومیزی هستند. در اینجا ما به اره های رومیزی که در هر دسته قرار می گیرند نگاه خواهیم کرد.

  • اره رومیزی قابل حمل

اره های رومیزی قابل حمل همیشه سبک تر و کوچکتر از نمونه های ثابت خود هستند. این به این دلیل است که استفاده از مواد سنگین تر و محکم تر در طراحی آنها حداقل است. همچنین قدرت موتور آنها از 2HP تجاوز نمی کند. آنها از موتورهای 15 آمپری و 120 ولتی استفاده می کنند که کوچکتر و قدرتمندتر از موتورهایی هستند که در اره های رومیزی ثابت می بینید. همچنین، اره های رومیزی قابل حمل از مکانیزم محرک مستقیم استفاده می کنند که به کاهش اندازه آنها کمک می کند. اما با این حال، آنها یک گزینه عالی برای کاربرانی هستند که به دنبال قابلیت حمل هستند.

اره برقی سیپورکس

مشخصات اره برقی سیپورکس

  • اره رومیزی (Benchtop)

اینها سبک ترین اره های رومیزی هستند که می توانید در بازار پیدا کنید. شما به راحتی می توانید آنها را از یک مکان به مکان دیگر بدون زحمت حمل کنید. طراحی آنها شما را مجبور می کند که آنها را روی میز یا سایر تکیه گاه ها برای عملکرد بهینه قرار دهید، از این رو اره های رومیزی “Benchtop” نامیده می شوند. آنها از مکانیزم درایو مستقیم استفاده می کنند که در آن موتور مستقیماً تیغه را به حرکت در می آورد و این به آنها کمک می کند تا اندازه آنها کوچکتر شود. اره های رومیزی مدرن برای کار از موتورهای جهانی استفاده می کنند. می توانید آنها را با برق AC یا DC اجرا کنید. اگرچه موتورهای یونیورسال نسبت به موتورهای القایی که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند قوی‌تر هستند، اما به اندازه موتورهای دومی بادوام یا بی‌صداتر نیستند. برخی از موادی که می توانید در اره رومیزی Benchtop پیدا کنید آلومینیوم یا پلاستیک هستند.

بیشتر بدانید: انواع اره برقی

  • اره رومیزی محل کار

در مقایسه آنها با اره های رومیزی Benchtop، اره های رومیزی Jobsite کمی بزرگتر هستند. برای عملکرد بهینه، باید آنها را در بالای یک پایه تاشو یا ثابت قرار دهید. این اره‌ها برای حرفه هایی مانند نجار، پیمانکار یا تاجر ایده آل می کند. قرار دادن آنها بر روی پایه های تاشو با چرخ، قابلیت حمل آنها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، به این معنی که همیشه می توانید آنها را از یک مکان به مکان دیگر در محل کار حمل کنید. شما همیشه می توانید مواد با کیفیت بهتر را در این اره های رومیزی پیدا کنید. بنابراین، طول عمر بیشتری نسبت به اره های رومیزی Benchtop دارند. علاوه بر این، ساخت آنها برای بهبود عملکرد و دوام، ناهموارتر است. از نظر اندازه رومیزی، سطح میز بزرگتری دارند. به این ترتیب، آنها ظرفیت پارگی بهتری دارند. یک میز بزرگتر به این معنی است که حصار طولانی تری برای افزایش ظرفیت شکاف خواهید داشت. این نرده همچنین محکم‌تر و قابل اعتمادتر است و به این مدل‌ها برتری بیشتری نسبت به همتایان روی نیمکت خود می‌دهد.

وقتی نوبت به محدوده قیمت می رسد، برای خرید یکی از این مدل ها باید کمی بیشتر هزینه کنید. و درست مانند اره‌های رومیزی، آنها از موتورهای یونیورسال 15 آمپری استفاده می‌کنند تا تیغه‌های خود را به کار ببندند، فقط در صورتی که تیغه آنها قوی‌تر است. برخی از اره‌های بهتر Jobsite دارای موتور دنده‌ای برای قدرت بیشتر هستند. شیار میتر آنها 3/4 اینچی است که برش های ظریف تری ایجاد می کند. اگر آن شیار میتر را با حصار بهتر، ظرفیت گرفتن بزرگتر، کابل های کششی کشویی و تراز کلی بهبود یافته ترکیب کنید، عملکرد بی نظیری در این دسته خواهید داشت. علاوه بر این، این اره ها به همراه یک چاقوی رینگ و پورت جمع آوری گرد و غبار ارائه می شوند.

  • اره رومیزی فشرده

این انواع اره رومیزی از هر دو واحد اره رومیزی و میز کار بزرگتر هستند. برخلاف اره‌های جابجایی که روی پایه‌های تاشو قابل حمل با چرخ قرار می‌گیرند، این مدل‌ها روی پایه‌های ثابت قرار می‌گیرند، که به این معنی است که قابلیت حمل آن‌ها محدود است. آنها همچنین از موتورهای جهانی استفاده می کنند که با جریان های مختلف قدرت الکتریکی سازگار هستند. شما می توانید آنها را با استفاده از منبع تغذیه DC یا AC به دلیل موتورهای الکتریکی همه کاره آنها تغذیه کنید.

آنها عمدتاً از یک مکانیزم درایو مستقیم استفاده می کنند، اما اگرچه می توانید برخی از آنها از مکانیزم محرک تسمه دندانه دار کوچک استفاده می کنند. برخی از مدل‌های این دسته دارای رومیزی چدنی هستند، اگرچه میزهای آن‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر از اره‌های رومیزی پیمانکاری است. همچنین می‌توانید مدل‌هایی با میز میتر کشویی و تیغه میتر توکار پیدا کنید که می‌توانید برای ایجاد برش‌های متقاطع عالی به زوایای مختلف کج کنید.

برخی از آن ها رومیزی دارند در حالی که برخی دیگر فاقد آن هستند. با این حال، سطح میز آنها هنوز کوچکتر از اره های رومیزی پیمانکار است. این به این معنی است که شما همچنان ظرفیت ریپینگ کمتری از این مدل ها خواهید داشت. ساختار آنها سبک و کوچک است، به این معنی که آنها بسیار قابل حمل هستند.

انواع مختلف اره رومیزی

انواع مختلف اره رومیزی

 

  • اره رومیزی ثابت

اره های رومیزی ثابت بزرگتر و سنگین تر از اره های قابل حمل هستند. همچنین، آنها دقیق تر و قدرتمندتر هستند، و آنها را برای عملکرد چوب بری های سنگین ایده آل می کند. بر خلاف نسخه های قابل حمل که از مکانیزم درایو مستقیم استفاده می کنند، اره های رومیزی ثابت از مکانیزم تسمه محرک استفاده می کنند. برخی از مدل ها دارای پایه متحرک برای حمل و نقل آسان هستند. همه آنها رومیزی دارند اگرچه جنس میز ممکن است متفاوت باشد. در حالی که اکثر آنها دارای میزهای چدنی هستند، برخی از آنها میزهای گرانیتی یا آلومینیومی دارند.

  • اره رومیزی پیمانکار

اره های رومیزی پیمانکاری به عنوان اره های پایه باز نیز شناخته می شوند. این اره‌ها نسبت به اره های رومیزی Benchtop، رومیزی محل کار و رومیزی فشرده سنگین تر و محکم تر هستند. این به این دلیل است که آنها دارای مواد سنگین‌تر و باکیفیت‌تر مانند فلز چدن هستند. اگرچه برخی از آنها دارای وزن سبک‌تر از فلز مهر و موم شده یا چدن با روکش باز در بال‌های خود هستند. همچنین به دلیل مواد باکیفیت آنها دوام بیشتری دارند. جداول آنها بزرگتر است به این معنی که همیشه می توانید انتظار داشته باشید که ظرفیت های ریپینگ بیشتری از آنها داشته باشید.

اول، آنها از موتورهای القایی بزرگتر به جای موتورهای جهانی استفاده می کنند. این مدل های موتور قدرتمندتر هستند و این اره های رومیزی را به یکی از بهترین ها برای عملیات چوب بری سنگین تبدیل می کند. همه آنها از مکانیزم محرک تسمه استفاده می کنند زیرا موتورهای آنها از قسمت پشتی واحدها آویزان می شوند تا تحرک بهتری داشته باشند. در صورتی که می خواهید یکی از این اره های رومیزی را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید، می توانید موتور را به راحتی جدا کنید. آنها سنگین هستند. اما همچنان آنها را نیمه قابل حمل می دانند. نرده های آن ها ارتقا یافته است که باعث می شود واحدها بتوانند با دقت بالا، قطعات ضخیم تر را برش دهند. با این حال، اگر پورت جمع آوری گرد و غبار اختصاصی نداشته باشید، جمع آوری گرد و غبار ممکن است یک مشکل واقعی باشد. میتر سنج آنها بهتر از آن چیزی است که در اره های رومیزی قابل حمل پیدا می کنید زیرا هنگام تنظیم آنها شیب کمی دارند یا اصلاً شیب ندارند. این به شما کمک می کند تا برش های ظریف تری را با دقت بالا داشته باشید.

بیشتر بخوانید: انواع اره و زمان استفاده ار آن

  • اره رومیزی کابینت

اره های رومیزی کابینت نسخه بهبود یافته واحدهای اره رومیزی پیمانکار هستند. نام آنها ناشی از این است که چگونه پایه آنها دارای یک محفظه کامل به سبک کابینت است. طراحی آنها به این معنی است که آنها از چدن و ​​فولاد بیشتری در ساخت خود استفاده می کنند، دارای بندهای سنگین تر و مجموعه های چوبی هستند. همچنین، آنها دارای موتورهای دنده ای هستند که توان خروجی آنها را بهینه می کند. با تمام این مزایا، این اره‌ها از اره‌های پیمانکاری قدرتمندتر هستند و می‌توانند حتی ضخیم‌ترین چوب‌های سخت را بدون زحمت در تمام طول روز برش دهند. آنها در مقایسه با مدل های پیمانکاری بسیار کمتر می لرزند. بنابراین، آنها تراز یا تنظیمات اره رومیزی را بی ثبات نمی کنند. موتورهای آنها در داخل پایه کابینت محصور شده اند و این واحدها را نسبت به اره های پیمانکاری ساکت تر می کند.

آنها عملکرد جمع آوری گرد و غبار را به دلیل پایه کابینت خود بهبود بخشیده اند. گیره های سنگین، مجموعه موتور و آربور را محکم روی پایه کابینت نگه می دارند. این اتصال موتور تراز تیغه را با شکاف میتر و حصار بهبود می بخشد. آنها به دلیل ساخت و ساز یا ساخت، برش های دقیق تر و ظریف تری تولید می کنند. آنها دارای میزهای مسطح تر، یاتاقان های سنگین تر و مستحکم تر، و سیستم های قرقره ای هستند و سیستم حصاری بسیار قابل اعتمادی دارند. موتورهای الکتریکی آنها قدرتمندتر هستند و اکثر آنها موتورهای 3-5 اسب بخاری هستند. برای راه اندازی چنین موتورهای قدرتمندی، باید آنها را به یک پریز برق 240 ولت وصل کنید. آنها قابلیت حمل را فدای عملکرد عالی می کنند. اره های رومیزی کابینت یک ابزار چوب بری عالی برای کارگران حرفه ای و علاقه مندان به چوب است.

انواع مختلف اره رومیزی

انواع مختلف اره رومیزی

  • اره رومیزی هیبریدی

اره های رومیزی هیبریدی ممکن است یک دسته گیج کننده از اره های رومیزی باشد. اما اره های رومیزی هستند که ویژگی های اره رومیزی کابینتی را با اره رومیزی پیمانکاری ترکیب می کنند. این بدان معناست که آنها دارای ویژگی های اره های رومیزی کابینت قدرتمند در یک پایه سبک وزن و قابل حمل تر هستند. این اره‌ها به دلیل عملکرد خارق العاده خود در محدوده قیمت قابل توجهی مقرون به صرفه محبوبیت پیدا کرده اند. بیشتر اوقات، این اره‌های رومیزی شبیه اره‌های رومیزی کابینت هستند، اما مانند نسخه‌های پیمانکار عمل می‌کنند.

برای شروع، قلاب‌ها و یاتاقان‌های چوبی آن‌ها از اره رومیزی پیمانکاری مهم‌تر هستند. همچنین، اگر آنها را با مدل های پیمانکاری مقایسه کنید، مکانیزم تسمه محرک بهبود یافته با دنده های استثنایی دارند. درست مانند اره‌های رومیزی کابینت، این مدل‌ها دارای موتور الکتریکی و مجموعه آربور خود هستند که با گیره‌های قابل توجهی به پایه پایه‌های خود متصل می‌شوند. نتیجه این تراز بهتر تیغه با شیار میتر و سیستم نرده است. از آنجایی که موتور در داخل پایه محصور شده است، این مدل ها نسبت به مدل های پیمانکاری ساکت تر و لرزش کمتری دارند. در تایمرهای ساده تر، اره های رومیزی هیبریدی نسخه های کوچک شده اره های رومیزی کابینت هستند. جدا از اینکه از اره‌های کابینتی سبک‌تر هستند، موتورهای نسبتا قوی‌تری نسبت به موتورهایی دارند که در اره‌های رومیزی پیمانکاران می‌بینید. اسب بخار موتورهای آنها در حدود 1.5-1.75 اسب بخار است که هنوز هم چشمگیر است. انرژی دادن به موتور آنها انرژی الکتریکی کمتری مصرف می کند. با یک پریز برق 110 ولت، به اندازه کافی برق آنها را برای عملیات چوب بری عالی خواهید داشت. آنها برای اکثر کارهای چوبی مناسب هستند و علاقه مندان می توانند از آنها نهایت استفاده را ببرند.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.