بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر

بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر یکی از ابعاد استاندارد بلوک بتنی اتوکلاو شده می ­باشد. در زبان انگلیسی به بلوک بتنی اتوکلاو شده، Aerated Autoclaved Concrete گفته می­ شود. هر چند تمام این عبارت در فارسی کاربرد ندارد ولی به صورت مخفف بلوک aac مورد استفاده قرار می­ گیرد. از این رو بسیاری از افراد به بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر ، بلوک AAC سایز 10 می­ گویند که فوق­ العاده مختصر و مفید می ­باشد.

در ساخت بلوک هبلکس از بروزترین و مدرن ­ترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. این تکنولوژی منحصر به فرد است و فقط و فقط مختص بلوک هبلکس می ­باشد. بلوک هبلکس متشکل از سیمان، پودر آلومینیوم، پودر سیلیس و آب می ­باشد. توجه کنید! در ترکیب مواد اولیه بلوک هبلکس، پودر آهک وجود ندارد. گاها برخی از تولیدکنندگان، از پودر آهک برای تولید بلوک هبلکس استفاده می­ کنند.

از این رو، قیمت بلوک هبلکس تولید شده را فوق­ العاده پایین می ­زنند. توجه داشته باشید، این نوع بلوک­ ها از استقامت پایینی برخوردار هستند و شکننده و ضعیف هستند. هر چند در ظاهر، وزن فوق­ العاده بالایی دارند و این طور به نظر می­ رسد که مقاوم هستند در حالی که کیفیت پایینی دارند.

مواد اولیه نام برده شده (مواد اولیه فوق)، مطابق طرح اختلاط استاندارد بلوک بتنی هوادار اتوکلاو، در شرایط کاملا کنترل شده ­ای با یکدیگر مخلوط می­ شوند. مخلوط به دست آمده از ترکیب سیمان، پودر آلومینیوم، پودر سیلیس و آب را تحت عنوان کیک هبلکس می­ شناسند.
کیک هبلکس وارد تونل اتوکلاو می ­گردد و تحت فشار معین و کنترل شده بخار آب، به عبارتی پخته می­ شود. پس از آن که کیک هبلکس، عمل­ آوری شد، مرحله برش فرا می ­رسد. پس از برس محصول، بلوک هبلکس و سیپورکس سایز 10 سانتی متر، برای فروش راهی بازار می­ شود. سایر ابعاد بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متری شامل طول 60 سانتی متری و عرض 25 سانتی متری می­ شود.

بلوک سبک سیپورکس 15*25*60 سانتیمتر

قیمت بلوک سبک سیپورکس 10*25*60 سانتیمتر

تشخیص بلوک هبلکس اصل از بلوک هبلکس فیک

از زمانی که تولیدات بلوک هبلکس در ایران گسترش یافته، مورد توجه بسیاری از سازندگان (ساختمان­ سازها) قرار گرفته است. راحت­ ترین راه تشخیص بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متری از سایر بلوک­ های ساختمانی، گواهی­نامه­ استاندارد آن است.

در هنگام خرید انواع بلوک هبلکس (در سایزهای مختلف) به شما گواهی­نامه­ استاندارد داده می­ شود که در آن نشان ملی استاندارد ایران ذکر شده است. در حالی که بلوک هبلکس فیک که از ترکیب آهک با سایر مواد اولیه، تولید شده است، فاقد گواهی­نامه­ استاندارد می­ باشد.

این نوع بلوک ­های هبلکس، فوق­ العاده کیفیت پایینی دارند. وزن بلوک هبلکس دارای آهک کمی سنگین­ تر می­ باشد. ولی تحت هیچ شرایطی، بلوک سیپورکس و هبلکس را بدون گواهی­نامه نخرید. کیفیت بلوک­ های آهکی (بلوک هبلکس دارای آهک) فوق ­العاده پایین است.

به طوری که تحمل و استقامت بلوک آهکی در حد ضعیفی می­ باشد و پس از مدتی، بر اثر ورود فشار و بار ثقلی وزن، بلوک­ ها دچار ترک ­خوردگی و شکستگی می­ شوند. قیمت بلوک آهکی (بلوک هبلکس دارای آهک) در مقایسه با بلوک هبلکس، پایین­تر است. توصیه می ­شود اگر قصد ساخت آپارتمان و ساختمان­ های محکم و ایمن را دارید، از بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر استفاده کنید.

اجرای بلوک هبلکس سایز 10

نمونه اجرایی بلوک هبلکس سایز 10

مقایسه بلوک AAC با سایر بلوک ­های ساختمان­ سازی

توصیه می­ شود اگر قصد ساختمان­ سازی استاندارد و اصولی دارید، از بلوک سبک هبلکس و سیپورکس استاندارد که دارای گواهی­نامه استاندارد فنی می ­باشد، استفاده نمایید. وزن بلوک هبلکس تقریبا 20% وزن بلوک بتنی هم ­اندازه­ خود می ­باشد.

به عبارتی می­توان گفت که اگر وزن بلوک بتنی برابر 100 باشد، وزن بلوک هبلکس معادل 20 می ­باشد. از این رو، به بلوک هبلکس  و سیپورکس، بلوک سبک گازی هم گفته می ­شود. وزن انواع سایز بلوک هبلکس نسبت به هر نوع بلوک ساختمانی، پایین می ­باشد. علاوه بر سبک وزن بودن انواع سایز بلوک هبلکس، این بلوک­ ها فوق­ العاده بادوام و مقاوم هستند.

اصولا از بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر برای طراحی بهینه برای زلزله استفاده می­ شود. از این رو، ساختمان­ های ایمن در برابر زلزله می­ بایست مجهز به بلوک­ های هبلکس استاندارد باشند. دیواری که با بلوک سبک گازی یا همان AAC ساخته شده است، عایق صوت می ­باشد.

پیشنهاد ویژه: بلوک عایق

از این رو، استفاده از این نوع بلوک­ ها، ساختمان را در برابر آلودگی صوتی، ایمن نگه می­دارد و آرامش را به فضای ساختمان، هدیه می ­کند. بلوک هبلکس و سیپورکس سایز 10 سانتی متر برای اجرا و ساخت دیوار مناسب است و پیاده ­سازی آن، فوق ­العاده راحت می ­باشد.

چینش و چیدمان ابعاد بلوک هبلکس بر روی هم، کار بسیار ساده ­ای است. وزن هر پالت بلوک هبلکس، در حد پایینی می ­باشد و به راحتی می ­توان آن­ ها را جا به­ جا کرد. پس از چیدمان و چینش ابعاد بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر بر روی هم، فضای خالی مابین بلوک ­ها، با چسب بلوک هبلکس، پر می­ شود.

چسب مخصوص بلوک AAC

چسب بلوک aac سیپورکس

چسب بلوک aac سیپورکس با مقاومت بالا

چسب بلوک هبلکس در کیسه ­های 30 کیلوگرمی بسته ­بندی می­ شوند و به فروش می ­رسند. چسب مخصوص بلوک­ های AAC به صورت پودری هستند و برای آن که بتوان از آن ­ها استفاده کرد، می­ بایست با آب مخلوط شوند. هر کیسه 25 کیلوگرمی از چسب بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر می­ بایست با 6 یا 7 لیتر آب قاطی شود.

توجه داشته باشید که وجود هر گونه آلودگی در چسب، باعث از بین رفتن خاصیت چسبندگی آن می­ شود. برای آن که مخلوط به دست آمده یکدست باشد، می­ بایست از همزن برقی استفاده شود تا چسب بلوک هبلکس یکنواخت گردد و کیفیت آن تضمین شده باشد.

چسب مخصوص بلوک AAC دارای تنوع می ­باشد و شامل چسب پودری خاکستری و سفید می­ شود که بسته به کار، می ­توان یکی از این دو را انتخاب کرد. چسب پودری پس از آن که با آب مخلوط می ­شود، به حالت خمیری شکل در می ­آید. چسب خمیری با استفاده از ماله شانه ­ای به سطح جانبی بلوک هبلکس می­ چسبد و فضای خالی بین بلوک­ ها را پر می­ کند.

فرآیند آماده ­سازی چسب بلوک هبلکس مشابه فرآیند آماده­ سازی چسب پودری کاشی و سرامیک می ­باشد. تشابه فرآیندها به دلیل این است که مواد اولیه چسب ­ها مشابه هم هستند. به هیچ عنوان نباید از ملات سیمانی به عنوان چسب مخصوص انواع بلوک­ های AAC استفاده شود.

مزایای استفاده از بلوک­ های AAC در ساختمان چیست؟

بلوک هبلکس سایز 10

سایز بلوک هبلکس سایز 10

1- سبک وزن بودن بلوک هبلکس

وزن انواع ابعاد بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر، فوق­ العاده سبک و پایین می ­باشد. در بازار ایران، بلوک AAC را به عنوان بلوک سبک هبلکس می ­شناسند. جرم حجمی و چگالی پایین بلوک هبلکس در مقایسه با بلوک ­های هم­ اندازه­ موجود در بازار، معادل یک سوم (33%) سایر بلوک­ های ساختمانی موجود در بازار می ­باشد.

2- مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله

در هنگام وقوع زلزله، وزن ساختمان با نیروی اینرسی زلزله، مستقیما در ارتباط است. یعنی هر چه وزن ساختمان بالاتر برود، نیروی زلزله­ وارد شده به ساختمان، به همان نسبت بالا می ­رود و بالعکس. هر چه وزن ساختمان پایین­تر باشد، نیروی اینرسی زلزله که به ساختمان وارد می ­شود، کم­تر خواهد بود.

مطابق آیین ­نامه 2800 ساختمان زلزله ایران، بایستی تا حد امکان، وزن ساختمان سبک شود تا شاهد کاهش نیروی جانبی ناشی از زلزله باشیم. استفاده از بلوک هبلکس 10 به عنوان دیوارهای داخلی و دیوارهای پیرامونی در ساختمان، منجر به کاهش نیروی جانبی زلزله می­ شود. هر چه نیروی جانبی زلزله کاهش یابد، اثرات خرابی ساختمان هم کاهش می ­یابد. استفاده از بلوک هبلکس 10 سانتی متر باعث کاهش بار ثقلی دیوارها تا بیش از 30% در زمان طراحی سازه می ­شود.

3- کاهش هزینه­ های ساختمان سازی

هر چند قیمت بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر بیشتر از سایر بلوک­ های ساختمانی می­ باشد، ولی استفاده از بلوک­ های AAC باعث کاهش استفاده از فولاد می ­شود. هر چه فولاد مصرفی در ساختمان کاهش یابد، هزینه ­های ساختمان هم به همان نسبت کاهش می ­یابد. از طرفی، استفاده از گچ و خاک، عملا حذف می ­شود. چرا که سطح رویه­ بلوک هبلکس صاف است و نیازی به گچ و خاک نیست.

بیشتر بدانید: چگونگی دیوار چینی با بلوک هبلکس

4- طول عمر بالای بلوک هبلکس

سطح بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر در برابر حرارت مقاوم و گرما می­ باشد. دوام و طول عمر انواع بلوک هبلکس معادل 100 سال می­ باشد.

بلوک هبلکس سایز 10

بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متری

سایر مشخصات بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متر

  • چیدمان بلوک ­های هبلکس در دیوار

به صورت میانگین، هر استادکار می­ تواند در یک روز کاری، 45 متر مربع از سطح دیوار را با بلوک هبلکس سایز 10 سانتی متری بپوشاند.

  • محاسبه قیمت بلوک هبلکس

قیمت انواع مختلف سایز بلوک هبلکس بر اساس متر مکعب اعلام می ­شود. البته تعیین ضخامت بلوک هبلکس دیوار بر اساس دیوارهای پیرامونی صورت می­ گیرد. یعنی ضخامت دیوارها بررسی می­ شود و سپس بلوکی متناسب با آن، خریداری می ­شود. متداول ­ترین نوع دیوارهای خارجی بلوک هبلکس دارای ابعادی با عرض 20 سانتی متر یا عرض 15 سانتی متر، می­ باشد.

برای دیوارهای داخلی هم اصولا استادکار از بلوک هبلکس 10 سانتی متری، بلوک هبلکس سایز 12 سانتی متر و یا از بلوک هبلکس 8 سانتی استفاده می­ کند. پس از تعیین ضخامت دیوارها، مساحت دیوار با توجه به نقشه­ های موجود، محاسبه می­ شود. محاسبه قیمت بلوک هبلکس با اطلاع از حجم مورد نیاز، محاسبه و تعیین می­گردد. حجم دیوار بر اساس مترمکعب برآورد می ­شود.

  • حجم هر بلوک ACC سایز 10

حجم هر بلوک هبلکس سایز 10 معادل 0.015 مترمکعب می­ باشد. حجم هر بلوک از حاصل ضرب سه عدد، ارتفاع و طول و عرض به دست می ­آید. برای پوشش هر متر مربع از دیوار، به 6.67 عدد بلوک هبلکس نیاز داریم.

  • پالت بلوک هبلکس سایز 10

هر پالت بلوک هبلکس سایز 10، دارای 120 عدد بلوک می ­باشد. هر پالت بلوک هبلکس این سایز مناسب پوشاندن 18 متر مربع از دیوار می ­باشد.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.