خرید تیرچه بتنی

خرید تیرچه بتنی

خرید تیرچه بتنی

خرید تیرچه بتنی امروزه به دلیل مزیت ها و قابلیت های بسیاری که دارد با استقبال بی نظیری در صنعت ساخت و ساز مواجه شده است. این نوع تیرچه کاربردی به دلیل این که نقش بسیار مهمی در امنیت ساختمان دارد، از این رو در موقع خرید آن باید توجه و دقت لازم داشته باشید. باید خرید خود را به صورت آگاهانه و بر اساس معیارهای خاصی انجام دهید.

آشنایی هر چه بیشتر با تیرچه بتنی

بهتر است بدانید تیرچه بتنی یکی از مصالح رایج و گسترده جهت استفاده در ساخت و ساز به شمار می آید. این سازه ترکیبی از میلگرد و بتن بوده و پیش ساخته می باشد. از این نوع تیرچه در قسمت های مختلف ساختمان و به خصوص سقف استفاده می شود.

این نوع تیرچه ها در کنار کیفیت بالا از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند، از این رو با استقبال و محبوبیت بسیار زیادی در صنعت ساخت و ساز مواجه شده اند. با توجه به ضخامت تیرچه می توان از آن برای قسمت های مختلفی همچون مجتمع های مسکونی، تجاری و پارکینگ ها استفاده کرد. این نوع تیرچه وزن زنده و مرده سقف را به عهده دارد.

تیرچه بتنی در برابر اصوات نیز عایق می باشد. باید محصولی را انتخاب نمایید که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. با استفاده از تیرچه های بتنی با کیفیت و استاندارد ساختمان دچار هیچ گونه مشکل و آسیب نمی شود. عرض تیرچه هایی را که انتخاب می کنید نباید کمتر از 10 سانتی متر باشد. همچنین حداقل فاصله ای که بین دو تیرچه بتنی در نظر گرفته می شود معادل ۷۵ سانتی متر است. همچنین در بتن پوششی قسمت بالایی تیرچه باید بیشتر از یک دوازدهم از محور تیرچه فاصله داشته باشد.

بدانید: خرید و قیمت بهترین بلوک سبک ساختمانی

خرید انواع تیرچه بتنی بر اساس پارامترهای مختلف

یکی از عوامل و فاکتورهایی که قبل از خرید تیرچه بتنی باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب از بین مدل های مختلف آن است. در واقع باید متناسب با نیاز و بودجه مالی خود از بین مدل های مختلف مدل مناسب را خریداری و انتخاب نمایید. بهتر است بدانید تیرچه بلوک دارای انواع مختلفی می باشد.

یکی از این انواع مختلف تیرچه بتنی خرپایی است. تیرچه بتنی خرپایی ترکیبی از میلگردهای کششی زیرین، بالایی و عرضی می باشد. این نوع تیرچه به دلیل ساختاری که دارد قادر است نیروهای کششی و فشاری را به بهترین شکل تحمل نماید. تیرچه های بتنی خرپاها می توانند دوام و قدرت موتور را به بهترین شکل در سیستم تیرچه تامین کنند.

از دیگر انواع تیرچه ها می توان به تیرچه از پیش تنیده اشاره کرد. استفاده از این نوع تیرچه سرعت ساخت و ساز را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، از این رو بهترین گزینه جهت استفاده در پروژه های عظیم به شمار می آید. بهتر است بدانید حالت این نوع تیرچه بتنی به صورت سپری می باشد.

همچنین می توان در این نوع تیرچه ها از یونولیت ها و بلوک های سیمانی مستقر شده نیز استفاده کرد. ارتفاع تیرچه های پیش تنیده در حدود 15 سانتی متر است. در تیرچه های پیش تنیده از تعدادی وایر با قطر 5 میلی متر استفاده می شود. تعداد وایر ها اغلب بر اساس معیارها و فاکتورهایی همچون طول تیرچه و فشاری که به آن وارد می شود تعیین و مشخص می گردد.

خرید تیرچه بتنی
تیرچه بتنی

نگاهی بر پارامترها و فاکتورهای مهم جهت خرید تیرچه بتنی

قبل از خرید تیرچه بتنی بهتر است به عوامل و فاکتورهای متعددی توجه و دقت داشته باشید. خرید از کارگاه های تولیدی معتبر یکی از این نکات مهم قبل از خرید به شمار می آید. از آنجا که امروزه مراکز متعددی اقدام به فروش این محصول می کنند، از این رو نمی توان به هر کارگاهی جهت خرید این محصول اعتماد کرد.

از دیگر نکات مهم برای خرید توجه به نوع کابل فولادی استفاده شده است. نوع بتن استفاده شده از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید این محصول به شمار می آید. بتن به کار رفته در ساختار تیرچه باید در رده مقاومتیc ۳۵ و یا بالاتر قرار بگیرد. در واقع مقاومت بتن باید از سازگاری بالایی با استاندارد های ملی موجود در کشور برخوردار باشد.

میزان مقاومت تیرچه از دیگر معیارهای مهم برای خرید تیرچه بتنی است. بهتر است بدانید حداقل مقاومت لازم برای تیرچه های بتنی بین ۱۴۷۵ تا ۱۹۶۰ نیوتن بر میلی متر مربع است. همچنین از دیگر نکات مهم برای خرید این محصول توجه به مقدار مصرف آب در عمل آوری بتن می باشد.

در صورتی که خرید خود را بر اساس معیارها و فاکتورهای ذکر شده انجام دهید به راحتی می توانید محصولی با کیفیت را پروژه خود خریداری نمایید. انجام مشاوره های لازم با افراد مجرب و متخصص نیز به شما کمک می کند تا خرید موفقی داشته باشید.

حتما بخوانید: تفاوت بتن مسلح و بتن غیر مسلح

آشنایی با عوامل و فاکتورهای تعیین کننده قیمت تیرچه بتنی

بهتر است بدانید قیمت تیرچه بتنی تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده ساخت و ساز دارد. در واقع قیمت این محصول به عوامل و فاکتورهای متعدد و مختلفی بستگی دارد. یکی از این فاکتورهای مهم و تاثیر گذار نوع تیرچه انتخابی است. در واقع تیرچه ها بر اساس نوع مختلفی که دارند از قیمت متفاوتی نیز برخوردار هستند.

همچنین متراژ و ابعاد از دیگر معیارهای تعیین کننده قیمت تیرچه بتنی به شمار می آید.
تیرچه هایی که ابعاد و متراژ بیشتری دارند از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند. همچنین وزن از دیگر معیارهای مشخص کننده قیمت این محصول است. تیرچه هایی با وزن بالا در مقایسه با دیگر تیرچه ها قیمت بیشتری دارند. کیفیت از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار می باشد.

بدانید: خرید و قیمت بهترین بلوک سبک ساختمانی

برای خرید تیرچه های بتنی با کیفیت باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. از خرید تیرچه های بی کیفیت باید خودداری نمایید، زیرا استفاده از این نوع تیرچه ها باعث صدمه و آسیب دیدگی سقف ساختمان می شوند. همچنین روش و نحوه خرید از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت تیرچه بتنی است.

امروزه افراد به دور روش حضوری و اینترنتی اقدام به خرید این محصول کاربردی می نمایند. روش های غیر حضوری از مزایای خاص خود برخوردار بوده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شوند. خرید از مجموعه های تولید کننده و به صورت مستقیم نیز تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی قیمت محصول دارد.

همراه ما باشید: خرید و قیمت بلوک سقفی

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

1 دیدگاه برای “خرید تیرچه بتنی

  1. سپیده عزیزی گفته:

    خرید بتن سفید در صنعت ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد. بتن سفید به دلیل رنگ خاص و ظاهر زیبا در طراحی و تزئین داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن سفید محصولی مقاوم و باکیفیت است که می‌توان از آن برای ساخت انواع مجموعه‌های تجاری، آموزشی یا مسکونی استفاده کرد. حتماً به صورت منظم از یک تامین کننده با تجربه بتن سفید خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *