زلزله و جلوگیری از آسیب ساختمان در زلزله

زلزله و جلوگیری از آسیب ساختمان در زلزله

زلزله یا زمین لرزه یکی از بدترین بلایای طبیعی است که امروزه موج زیادی در کشورها ایجاد کرده است. استفاده از مصالح مرغوب و ضد زلزله یکی از روش های مناسبی است که باعث جلوگیری از تخریب ساختمان می شود. بلوک هبلکس سیپورکس یا هر نوع بلوک سبک اتوکلاو شده aac از بهترین مصالح ساختمانی برای مقابله با زلزله به شمار می رود که در این راستا آزمایش و شبیه سازی هایی انجام شده که این مقاومت بالا را اثبات کرده است. در این ویدیو به طور کامل به موضوع زلزله و جلوگیری از آسیب ساختمان در زلزله پرداخته ایم.

اخیرا زلزله ترکیه که یکی از زمین لرزه های خطرناکی بود که در این سال ها مشابه آن رخ نداده بود، بسیاری از ساختمان ها را تخریب کرد. این زلزله به بزرگی ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در روز دوشنبه ۶ فوریه سال ۲۰۲۳ در کانون این کشور، خاورمیانه را تکان داد و در قسمت هایی از غرب آسیا و شرق مدیترانه به خوبی حس شده است. شمار کشته شدگان و زخمی ها در این حادثه خیلی زیاد بوده است. بزرگی این زمین لرزه به اندازه ای بود که در کشورهایی نظیر، سوریه، عراق، عربستان، اردن، لبنان و فلسطین هم احساس شده است. یونیسف زمین لرزه این کشور را شدیدترین زلزله در ۱۰۰ سال گذشته در غرب آسیا دانست. بخوانید: خسارت زلزله و مقاوم سازی ساختمان با بلوک هبلکس

بررسی ساختمان اتحادیه معماران ترکیه در اثر زلزله
ساختمان اتحادیه معماران ترکیه در اثر زلزله به دلیل استفاده از مصالح مقاوم

ساختمان اتحادیه معماران و مهندسان ترکیه به دلیل استفاده از مصالح مقاوم در برابر زلزله هیچ گونه آسیبی ندیده است. بلوک هبلکس و سیپورکس یکی از مصالح مناسبی است که در برابر زلزله از مقاومت بالایی برخوردار است. باتوجه مشکلات حاصل از زلزله برای ساختمان سازی حتما باید از مصالح استاندارد استفاده شود تا با کمترین خسارت روبه رو شویم. شهر تهران به دلیل قرارگیری روی گسل و احتمال بروز زلزله یا زمین لرزه حتما باید از مصالحی با مقاومت بالا مانند بلوک سبک استفاده شود. بخوانید: کدام ساختمان‌ ها در برابر زلزله تهران دوام می‌ آورند؟

برای مشاوره و خرید بلوک سبک با 02188780480 در تماس باشید تا کارشناسان سیپورکس راهنماییتون کنند.

همراه ما باشید با مقاله: 10 نکته مهم برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

برای اطلاع از جدیدترین اخبار ما را در کانال تلگرام (siporex.ir) و اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید.