نکات مهم در خرید بلوک سبک - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
نکات مهم در خرید بلوک سبک

نکات مهم در خرید بلوک سبک

برای خرید بلوک سبک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که خیلی از افراد حین خرید بلوک از فروشنده می پرسند. ما در این مقاله به نکات مهم در خرید بلوک سبک می پردازیم. پس اگر شما هم جزء آن از افرادی هستید که این سوال را در ذهن خود دارید، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.قبل از این که بخواهیم به نکات مهم برای خرید بلوک بپردازیم، بهتر است ابتدا به مقدمه ای در مورد بلوک سبک و انواع آن بپردازیم.

حتما بخوانید: بلوک سبک Siporex و تاریخچه آن

بلوک سبک چیست ؟

بلوک های ساختمانی انواع مختلفی دارند که در 3 دسته کلی بلوک سبک، بلوک نیمه سبک و بلوک سنگین قرار می گیرند. بلوک سبک نسبت به دیگر بلوک ها از مزایای زیادی برخوردار هستند، به این دلیل فروش بیشتری هم نسبت به سایر بلوک ها دارد.بلوک های سبک 50% از بلوک های سیمانی سبک تر هستند.

علت سبکی این بلوک ها چیست؟ این بلوک ها در مقایسه با آجرهای سنتی 3-4 برابر سبک تر هستند.علاوه بر مواد تشکیل دهنده برای ساخت این بلوک ها (ماسه ریزدانه، سیمان، آب و…)، مقدار زیادی هوا در ساختار این بلوک ها وجود دارد. به همین علت وزن کمی در مقایسه با سایر بلوک ها دارند.

البته وجود هوا در ساختار بلوک قابلیت های مهمی به آن می بخشد. چرا که از انتشار صوت جلوگیری می کند و این یعنی بلوک سبک عایق صوت محسوب می شود.برای خیلی از ساختمان ها و صاحبان ملک مهم است که از مصالحی استفاده کنند که از انتشار صدا در واحدهای دیگر ساختمان جلوگیری کند.

حتما بخوانید: انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک سبک

بلوک های سبک مانند دیگر بلوک ها انواع مختلفی دارند. حتما تا به حال اسم بلوک های سیپورکس (بلوک aac)، هبلکس، لیکا، پرین و… را شنیده اید. همه این بلوک ها در دسته بلوک سبک ساختمانی قرار می گیرند که هر یک ویژگی هایی دارند که با دانستن مشخصات هر یک انتخاب راحت تر صورت می گیرد.اگر به بخش مقالات سایت مراجعه کنید اطلاعات کامل تری در رابطه با هر کدام از این بلوک ها وجود دارد که به صورت جداگانه آن ها را شرح دادیم.

پیشنهاد سیپورکس: انواع بلوک سبک

بلوک سبک سیپورکس 15*25*60 سانتیمتر

قیمت بلوک سبک سیپورکس 10*25*60 سانتیمتر

نکات مهم در خرید بلوک سبک

باتوجه به تنوع بلوک های سبک باید دقت داشته باشید که از بین بلوک های ذکر شده بلوکی را انتخاب کنید که از همه نظر در مقایسه با بلوک های دیگر دارای ارجعیت باشند.هر کدام از بلوک های سبک ذکر شده دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند ولی با این اوصاف باید هر کدام از بلوک ها را با هم مقایسه کرد تا بتوان بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید: بلوک اتوکلاوشده

  • ابعاد و اندازه بلوک سبک

ابعاد و اندازه به عنوان یکی دیگر از فاکتور های مهم برای خرید بلوک سبک تلقی می شود. در واقع بلوک های سبک در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. هر یک از این ابعاد و اندازه ها برای بخش ها و البته قسمت های گوناگونی از خانه شما مورد استفاده قرار می گیرد.

لذا شما باید حتما مدل هایی را انتخاب کنید که ابعاد و اندازه آنها متناسب با معماری ساختمان شما باشد. البته به احتمال زیاد بنا یا معمار این ابعاد را به شما ابلاغ می کند. اما باید بدانید که هر نوع بلوک می تواند در چندین ابعاد و اندازه مختلف تولید شود. لذا حتما قبل از تصمیم گیری در رابطه با آن اطلاعات بیشتر را کسب کنید.

  • نوع بلوک سبک

نوع بلوک سبک مهمترین و البته حیاتی ترین فاکتوری است که بایستی در زمان انتخاب بدان دقت داشته باشید. در واقع همان گونه که در بالاتر هم بدان اشاره کردیم، بلوک های سبک دارای انواع مختلفی هستند. برای مثال بلوک سبک پوکه ای، بلوک سبک لیکا، بلوک هبلکس بلوک سبک سیپورکس، بلوک پرین و… از جمله متنوع ترین مدل های اپن محصولات هستند.

همین تنوع بالا هم سبب شده تا عملا انتخاب های پیش روی مشتریان بیشتر باشد. در قدم اول باید عنوان کنیم که در میان انبوهی از مدل های موجود، عموما مدل های مبتنی بر استاندارد aac (سیپورکس، هبلکس، پرین) می توانند انتخاب های به مراتب بهتری برای مشتریان بانشد. اما این دسته از محصولات عموما قیمت بیشتری نسبت به مدلهای دیگر دارند. این موضوع باعث می شود تا اغلب مشتریان قادر به انتخاب آن ها نباشند.

همراه ما باشید با مقاله: خرید بلوک هبلکس

  • وزن سبک بلوک

وزن بلوک را می توان از دیگر فاکتور های مهمی دانست که بایستی در زمان خرید به آن توجه نمود. در حالت عادی بلوک های سبک نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای وزن های به مراتب کمتری هستند. این مورد همان عاملی بوده که نفوذ آن را افزایش داده است. اما بد نیست بدانید که در میان این بلوک ها نیز تنوع وزن زیادی وجود دارد.

برای مثال بلوک های هبلکس در محدوده ای بین 400 الی 800 کیلوگرم بر متر مکعب تولید می شوند. بدیهی است که هر اندازه وزن بلوک شما کمتر باشد، مقاومت سازه ها دربرابر زلزله بیشتر خواهد بود. البته متناسب با آن به مولفه های دیگر نظیر کیفیت و مقاومت هم دقت کنید.در ویدیو زیر آزمایشی جهت وزن سبک بلوک انجام شده که پیشنهاد می کنیم حتما آن را ببینید.

  • عایق صوتی بلوک سبک

عایق صوتی به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی تلقی می شود که بایستی قبل از خرید بلوک سبک بدان دقت کنید. در حقیقت تمام بلوک های سبک می توانند در برابر انتقال صدا مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. همین مورد هم سبب شده نفوذ بالایی در بین مشتریان داشته باشند.

اما باید عنوان کنیم که میزان مقاومت آنها در برابر انتقال صدا متفاوت است. برای مثال مدل های هبلکس و سیپورکس می توانند به شیوه ای بهتر مانع از انتقال صدا شوند. حال اینکه مدل های لیکا عموما توان کمتری دارند. لذا بهتر است در حین خرید بلوک سبک حتما به این مولفه هم دقت نمایید.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

یکی از نکات مهم در خرید بلوک سبک این است که در برابر زلزله مقاوم باشد. طبق آیین نامه 2800 مبحث ساختمان باید در ساخت انواع ساختمان ها از مصالحی که مقاومت بالایی دارند، استفاده کرد. از میان بلوک های سبک ذکر شده، بلوک سیپورکس از مقاومت بالایی برخوردار است.طبق آزمایش های تایید شده در خصوص مقاومت در برابر زلزله این بلوک ثابت کرده که مقاومت بالایی دارد.

  • عایق حریق بودن بلوک

عایق حرارتی به عنوان یکی از مهمترین مولفه هایی شناخته می شود که مشتریان بایستی در زمان انتخاب های خود بدان دقت داشته باشند. در واقع اغلب بلوک های سبک در برابر انتقال حرارت مقاومت بالایی دارند. اما میزان آن در مدل های مختلف فرق می کند.

لذا شما باید در این زمینه مدل هایی را انتخاب کنید که بتوانند به شیوه ای بهتر مانع از انتقال حرارت شوند. در نظر داشته باشید که اگر قصد ساخت یک سازه مسکونی با چند واحد مختلف را دارید، باید بر روی این موضوع حساسیت بالا به خرج دهید.عایق حرارت یا عایق حریق بودن بلوک از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بعضی ساختمان ها این ویژگی بسیار مهم است. در پروژه های بزرگی مثل برج جهان کودک، برج الهیه و هتل ایران مال و… این قابلیت دارای اهمیت بالایی است.بلوک سیپورکس از نظر مقاوم بودن در برابر حرارت نیز آزمایش شده و دارای تاییدیه است.

قیمت بلوک سبک

قیمت یکی دیگر از مولفه های مهمی است که باید در زمان خرید بلوک سبک بدان دقت کنید. این فاکتور را می توان مهمترین و البته حیاتی ترین مولفه ای دانست که اغلب مشتریان این روز ها بر روی آن وسواس دارند. این وسواس با توجه به شرایط اقتصادی این روز ها بیشتر هم شده است.

عموما قیمت بلوک هایی با استاندارد aac بیشتر از مدل های لیکا و پوکه است. با این اوصاف این مدل ها هم خود تنوع قیمت بالایی دارند. در این زمینه بهتر است همواره اولویت خود را بر روی تناسب قیمت با کیفیت قرار دهید. بدون شک در این حالت خرید های بهتری خواهید داشت. قیمت بلوک سبک تهران

سخن آخر

بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته ایده آل ترین مدل های بلوک دانست که در صنعت ساختمان سازی ایران استفاده می شود. اما تنوع در این حیطه بسیار زیاد است. لذا اغلب مشتریان هم در زمان انتخاب دچار سردرگمی می شوند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم برای خرید بلوک سبک را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. با این وجود اگر به دنبال خرید بهترین بلوک سبک هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.اگر از هر یک از بلوک های سبک ذکر شده استفاده کردید، در انتهای این مقاله نظر خود را با ما در میان بگذارید.

همراه ما باشید با مقاله: لوازم ساختمان سازی

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.