ارزان‏ ترین روش ساختن خانه - انتخاب مصالح و بلوک مناسب- شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
ارزان‏ ترین روش ساختن خانه

ارزان‏ ترین روش ساختن خانه

در این مقاله می خواهیم به سوال خیلی از افراد پاسخ بدهیم که ارزان‏ ترین روش ساختن خانه کدام است ؟بسیاری از افراد برای بازسازی یا ساختن خانه به دنبال راه حل مقرون به‌ صرفه‌ ای هستند. البته این روزها با نرخ تورم، گرانی و قیمت های نجومی برخی افراد این ریسک را نمی کنند.این درحالی است که برخی افراد صبر نمی کنند و با همان شرایط اقتصادی برنامه خود را اجرا می کنند.
باید به این نکته توجه کنید که هر چند شرایط اقتصادی مطلوب نباشد ولی این دلیل نمی شود که از مصالحی که کیفیت پایینی دارد، استفاده کرد و امنیت جانی به خطر بیفتد.این چالش با تحقیق، مشاوره با یک پیمانکار خوب و کاردان و برنامه‌ ریزی صحیح می‌ تواند از آنچه فکر می کنید هم ساده‌تر باشد.در ابتدا برای ساختمان سازی به این فکر باشید که از مصالح ساختمانی که از کیفیت بالایی برخوردار است، استفاده شود و هیچ چیز نباید به کیفیت محصول لطمه وارد نکند. در ادامه برای یافتن ارزان‏ ترین روش ساختن خانه مواردی را ذکر می کنیم که می‌ تواند در ساخت ارزان‌ تر پروژه به شما کمک کند.

  •  گام اول برنامه‌ ریزی برای ساخت خانه

تضمین موفقیت در هر کاری داشتن یک برنامه مناسب است و جهت انجام اقدامات لازم پروژه ساختمان سازی باید برنامه ریزی داشته باشیم.در این برنامه حتما باید در مورد بودجه هم اطلاعاتی داشته باشید. اگر به دنبال ارزان‏ ترین روش ساختن خانه هستید، مهم‌ترین گام این است که دقیقاً به مواد و مراحل ساخت پروژه ساختمان مسکونی خود مسلط باشید.با برنامه‌ ریزی دقیق برای تمام فرایندهای لازم به سادگی می‌ توان میزان نقدینگی مورد نیاز را محاسبه کرده و رویای ساخت ساختمان مسکونی خود را تحقق بخشید.در این برنامه حتما تحلیل کنید که به چه نوع مصالحی نیاز دارید.شناخت انواع مصالح ساختمانی مانند بلوک سبک، چسب بلوک، انتخاب سازه مناسب اسکلت ساختمان و… در این تحلیل بسیار تاثیر گذار است.

پیشنهاد سیپورکس: آموزش استفاده از چسب بلوک

  • تحقیق برای ارزان‏ ترین روش ساختن خانه

ارزان ترین روش برای ساختن خانه کدام است

تحقیق در مورد ارزان ترین روش برای ساختن خانه

پس از آماده نمودن برنامه اکنون نوبت به تحقیقات می رسد. در تمام مراحلی که برنامه ریزی کردیم باید تحقیقات لازم را انجام داد تا به نتیجه مناسبی دست یافت.در مورد فرایند ساختمان مسکونی از قیمت مصالح گرفته تا روش‌ های ساخت و نرم‌ افزارهای مدیریت پروژه، همه این موارد می‏‌ توانند به شما در طول انجام پروژه در حد خود یاری برسانند.وقتی در مورد همه این فرآیندها تحقیقات لازم را انجام دادید، حال باید از بین قیمت های مختلف مقایسه کنید.مهم‌ ترین بخش، جستجوی بهترین و مناسب‌ ترین گزینه‌ های بودجه‌ ای از دیدگاه پیمانکاران در بازار ساختمان است.
قابل ذکر است که این مرحله زمان زیادی می برد و حتما در نظر داشته باشید که تمام این تحقیقات را با پیمانکاران خود در میان بگذارید. زیرا آنان تجربه بیشتری در این زمینه دارند و می توانند به شما راهنمایی بهتری کنند.

  • به دنبال یک پیمانکار خوب و حرفه‌ ای باشید

شما پس از بررسی برنامه خود و انجام تلاش‌ های لازم، باید حتما به دنبال یک پیمانکار حرفه ای باشید که پروژه شما را به شکل قابل ‏قبولی محقق سازد.با فرض این واقعیت که بودجه محدودی دارید و هدف شما ساختن خانه با ارزان ترین روش ممکن است، یافتن فردی که بتواند کیفیت و هزینه‌ های پایین را با هم پیوند دهد، دارای اهمیت بسیاری است.برای موفقیت در این امر، باید به دقت روش انجام کار یک پیمانکار را بسنجید.باید ارتباط قوی هم با پیمانکار خود و هم با پیمانکاران فرعی که برروی پروژه شما کار می‌ کنند، برقرار کنید. ارتباط با پیمانکار می تواند راهکارهای مناسبی را به شما دهد و مانع از بروز تأخیرات و انجام اشتباهات پرهزینه شوید.

  • تهیه نقشه مناسب ساختمان

باتوجه به متراژ زمین و عواملی که در ساخت یک ساختمان موثر است، به کمک مهندسان ناظر و پیمانکار می توانید تعداد طبقات و واحدها، متراژ هر واحد و… را مشخص کنید و نقشه ساختمان را پیاده سازی کنید.

نقشه ساختمان

تهیه نقشه ساختمان

  • انتخاب مناسب و هوشمند از فضا

حتما مشاهده کردید که در خیلی از خانه ها فضاهای پرتی و بلا استفاده وجود دارد. باید از فضاهای موجود به‌ صورت کارآمد استفاده نمایید.در طراحی معماری رعایت این نکته در مورد فضا و صرفه‌‏ جویی از آن توصیه می شود.

  • سازه یا اسکلت ساختمان

انتخاب اسکلت مناسب

انتخاب اسکلت مناسب برای ساخت

از اصلی ترین نکته برای ساختمان سازی، انتخاب مقاوم ترین اسکلت ساختمان است که در مقالات قبلی در مورد انواع ساختمان و اسکلت به کار رفته در هر ساختمان و ویژگی های آن توضیح دادیم.با مشورت با پیمانکار می توانید بهترین و مناسب ترین سازه را انتخاب نمایید.

  • انتخاب مناسب مصالح ساختمانی

انتخاب مصالح مناسب در هزینه های نهایی پروژه بسیار موثر است. به طور معمول مصالح میزان قابل توجهی از بودجه شما را به خود اختصاص می‌ دهند.انتخاب موادی که کیفیت مطلوبی دارد و در کنار آن قیمت مناسبی داشته باشد، از روش های مقرون به صرفه برای ساختن به شمار می رود.

  • استفاده از بلوک سبک

استفاده از بلوک سبک ساختمانی

استفاده از بلوک سبک ارزان ترین روش برای ساخت خانه

اگر برای دیوارچینی از ” بلوک سیپورکس ” استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید ماسه، سیمان، گچ و… ندارید و این یکی از ارزان‏ ترین روش ساختن خانه می باشد.برای ساخت یک خانه ایمن و مقاوم حتما باید به این نکته توجه کنید که مقاوم و عایق باشد.عایق صوت، عایق حرارت، مقاوم در برابر زلزله و رطوبت و… از ویژگی های مهمی است که با انتخاب بلوک سبک سیپورکس (بلوک aac ) از آن بهره مند خواهی شد.

  • بیمه ساختمان فراموش نشود

بیمه برای ساخت انواع ساختمان

بیمه ساختمان برای جلوگیری از خسارات

وقتی اقدام به ساخت یک خانه جدید می‌ کنید، چون از آینده آن و حوادثی که قرار است اتفاق بیفتد، مطلع نیستیم حتما باید آن را بیمه کنیم.درمیان مواردی که به منظور ارزان ترین روش ساختن خانه ذکر شد، بیمه شدن در فهرست روش‌ های ساخت یک خانه قرار می‌ گیرد.با بیمه کردن ساختمان شما در مقابل هر گونه خسارت در آینده محافظت می‌ شود.

ما را در کانال تلگرام (siporexblock) دنبال کنید تا از جدیدترین اخبار ساختمانی مطلع شوید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.