لوازم ساختمان‌ سازی

لوازم ساختمان سازی

یکی از پراهمیت ترین مسئله در حوزه ساختمان، شناخت ابزار یا لوازم ساختمان سازی است. شناخت ابزارهای ساختمانی امر بسیار ضروری است و یکی از ویژگی های اصلی هر فردی است که می خواهد بنایی انجام دهد. تعداد و تنوع این لوازم ساختمانی بسیار زیاد است و ذکر همه آن ها در این مقاله نمی گنجد. هر چند که ابزارآلات ساختمانی مختلفی وجود دارد که بسته به موقعیتی که دارند، از آن ها استفاده می شود. ما سعی می کنیم در این مقاله به پرکاربردترین لوازم ساختمان سازی اشاره کنیم.

مهم ترین لوازم ساختمان سازی عبارتند از:

  • اره دستی
  • اره برقی
  • ماله
  • گونیا
  • تراز
  • شاقول
  • شیارزن دستی
  • شیارزن برقی

با ما همراه باشید تا هر کدام را جهت آشنایی به صورت مختصر توضیح دهیم.

اره دستی برای ساختمان

اره دستی وارداتی 60 سیپورکس
اره دستی وارداتی 60 سیپورکس با تیغه فولادی از لوازم ساختمان

از اره برای بریدن اجسام مختلف مانند چوب، بلوک و… استفاده می شود که دو نوع اره، اره دستی و اره برقی وجود دارد که هر کدام مزایای خود را دارند. تیغه های اره باید به قدری تیز باشد تا بتواند اجسام سخت را به راحتی برش دهد. در فروشگاه سیپورکس 2 نوع اره دستی با 2 تیغه مختلف الماس و فولاد با طول 40 سانتی متر و 60 سانتی متر وجود دارد که تیغه های آن به حدی تیز است که هر نوع جسمی را اعم از بلوک AAC به آسانی برش می دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد محصولات زیر آن را انتخاب کنید.

  • اره دستی 40 سیپورکس

  • اره دستی 60 سیپورکس

اره برقی پرکاربردترین ابزار و لوازم ساختمان سازی

اره برقی سیپورکس
اره برقی سیپورکس از مهم ترین لوازم ساختمان سازی

اره برقی جزو یکی از پرکاربردترین لوازم ساختمان سازی محسوب می شود که وجودش در عملیات ساختمان سازی لازم و ضروری است. به کمک اره برقی بسته به نوع موتور و قدرتی که دارد، می توان سر سخت ترین اجسام را برش داد. اره برقی مدل و برند های مختلفی دارد. اره برقی سیپورکس با دارابودن میز، گونیا و امکانات مختلفی که دارد، کاربرد فراوانی دارد و بلوک های ساختمانی مانند بلوک سبک و… هم می توان در زمان صرفه جویی کرد و هم در مصرف بلوک؛ به دلیل این که پرتی های حاصل از برش بلوک را بازیافت می کند و مجدد می توان از آن استفاده کرد. در نتیجه از هدر رفتن بلوک جلوگیری می شود.

ماله یا ملاقه برای صرفه جویی در چسب بلوک

ماله سیپورکس
ماله 15cm و 10cm سیپورکس از مهم ترین ابزار ساختمان

ماله ساختمان برای اعمال چسب روی بلوک ها استفاده می شود. بدین صورت که وقتی چسب ساختمان آماده شد، به وسیله ماله آن را روی بلوک می ریزیم. ماله سیپورکس در 2 سایز 10 سانتی متر و 15 سانتی متر وجود دارد که استفاده از آن از هدر رفتن چسب جلوگیری می کند. برای خرید ماله سیپورکس می توانید سایز آن را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

  • ماله 10cm سیپورکس

  • ماله 15cm سیپورکس

گونیای بلوک ساختمان

گونیا وارداتی بلوک سیپورکس
گونیا وارداتی بلوک سیپورکس ابزاری برای برش دقیق در بلوک

گونیا ابزاری برای کنترل قائمه بودن و عمود بودن دو امتداد و سهولت در برش بلوک ها استفاده می شود. با استفاده از گونیای برش، می توانید بلوک ها را به راحتی صاف، دقیق و یکسان ببرید. پیشنهاد ما به شما خرید گونیای بلوک سیپورکس است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

تراز

تراز ابزار کنترلی است که صاف بودن یک سطح را نشان می دهد. این ابزار در تمامی کارهای بنایی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. ترازها در طول های مختلفی عرضه شده و طول آن ها از ۲۲۵ میلی متر تا ۱٫۲ متر متغیر است. معمولا ترازهای کوتاه تر به جهت تنظیم کارهای کوچک و یا آجرهای منفرد مورد استفاده قرار می گیرند.

شاقول

شاقول جزو یکی از لوازم ساختمان‌ سازی است که کار آن کنترل امتداد قائم می باشد. وزنه شاقول که معمولا به شکل مخروط و یا استوانه ای است از جنس فلز ساخته شده است.

شیارزن

شیارزن یکی دیگر از پرکاربردترین ابزار ساختمان سازی است و همانطور که از نامش مشخص است برای ایجاد شیار روی بلوک و دیوار استفاده می شود.

شیارزن دستی

شیارزن دستی بلوک سیپورکس
شیارزن دستی وارداتی بلوک سیپورکس

با استفاده از شیارزن دستی می توانید روی انواع بلوک به خصوص بلوک سیپورکس جهت ایجاد شیار برای تاسیسای از قبیل: لوله آب، برق و.. استفاده می شود.

شیارزن برقی

شیار زن برقی
شیار زن برقی سیپورکس از ابزار ساختمانی

طرز کار با شیارزن برقی خیلی راحت تر از شیارزن دستی است. به طوری که برای ایجاد شیار روی بلوک ها کافی است آن را مقابل دیوار یا بلوک قرار دهید تا به طور یکسان و دقیق شیار ایجاد شود. تعداد لوازم ساختمان سازی بسیار زیاد است که ما در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین ابزارهای ساختمانی را برای شما مخاطب عزیز ذکر کنیم. اگر خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده برای بهبود کیفیت در ارائه خدمات، ممنون می شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

لوازم ساختمان سازی کدامند؟!

خرید لوازم ساختمان سازی از جمله اولین اقداماتی است که قبل از شروع به کار ساخت ساختمان باید به انجام برسانید. استفاده از یک سری ابزار آلات برای ساخت ساختمان ضروری خواهد بود. برخی از ابزار آلات مورد نیاز برای ساختمان سازی، توسط صنعت کاران ساختمان آورده می شوند اما یک سری از آن ها باید توسط صاحب کار تهیه شده و در  ساختمان وجود داشته باشند. در این محتوا قصد داریم مهمترین لوازم ساختمان سازی را با یکدیگر مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید:

بیشتر بدانید: وسایل ایمنی ساختمان سازی

فرغون از جمله لوازم ساختمان سازی

فرغون یکی از پرکاربردترین لوازم ساختمان سازی است که حتما باید به فکر خرید آن باشید. در تمامی مراحل ساختمان سازی فرغون مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل در اغلب ساختمان ها چندین فرغون مشاهده می شود. به دلیل طراحی مناسب فرغون، استفاده کردن از آن نیز ساده است.

گوه

گوه از دیگر مصالح مورد نیاز ساختمان سازی است. این ابزار به منظور تقسیم کردن مصالح سخت به کار گرفته می شود. گوه از یک تیغه فلزی تشکیل شده که با ضربه چکش استفاده می شود.

چکش آهنگری

از دیگر لوازم ساختمان سازی  مورد نیاز، می توان به چکش آهنگری اشاره کرد. چکش های آهنگری وزن بیشتری نسبت به چکش های معمولی داشته و کارایی های متنوعی در ساختمان سازی خواهند داشت.

بیل از جمله لوازم ساختمان سازی

بیل با این که توانایی جابجایی حجم پایینی از مواد ساختمانی را دارد اما کارایی های بسیاری در ساخت و ساز خواهد داشت. بیل، از صفحه ای فلزی متصل به یک دسته چوبی تشکیل شده و در تمامی مراحل ساختمان سازی کاربرد خواهد داشت.

کاردک

کاردک یکی دیگر از لوازم ساختمان سازی مورد نیاز به شمار می رود. اغلب افراد با کاردک کار کرده اند و به خوبی می دانند که این ابزار برای رفع ناهمواری های موجود بر روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات نیز کاردک برای کاهش دادن ضخامت سطوح استفاده می شود.

قاعده عمود

از دیگر لوازم ساختمان سازی، باید قاعده عمود را نام برد. قاعده عمود یک چوب است که در بخش میانی آن یک شیار برای قرار گرفتن شاقول در نظر گرفته شده است.

قاعده عمود، امکان بررسی دقیق بودن ستون ها را به شما خواهد داد. پس وجود آن برای ساختمان سازی، امری ضروری است.

رامر از جمله لوازم ساختمان سازی

یکی دیگر از ابزارآلاتی که در محتوا لوازم ساختمان سازی باید به آن پرداخت، رامر است. نام رامر شاید برای بسیاری از ساختمان سازان نیز ناآشنا باشد. رامر ابزاری است که از آن برای هموار کردن سطح زمین استفاده می شود. رامر دارای یک دسته بلند با یک بلوک مربعی شکل در انتهای خود است.

متر از جمله لوازم ساختمان سازی

متر یکی از پر استفاده ترین لوازم ساختمان سازی است. از این نوار مدرج شده برای اندازه گیری، طول؛ عرض و ارتفاع کلیه بخش های ساختمان استفاده می شود.

کلنگ

کلنگ یکی دیگر از لوازم ساختمان سازی است که استفاده های زیادی برای حفاری زمین های سخت دارد. کلنگ استحکام زیادی داشته و می تواند سخت ترین زمین ها را نیز حفاری کند. البته کلنگ برای حفاری های کوچک مفید است و چنانچه به فکر حفاری وسیع هستید، حتما باید از دستگاه های پیشرفته تر استفاده کنید.

میسون

میسون ابزاری L شکل است که برای اندازه گیری زاویه دیوار سنگ تراشی شده به کار می رود. میسون را باید به صورت دقیق و با فاصله کاملا درست با آجر قرار دهید.

جعبه اندازه گیری

مقدار مواد اولیه برای درست کردن سیمان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. به عبارتی، مواد اولیه ملات، باید به صورت دقیق اضافه شده و درصد استفاده از: سیمان، آب و ماسه مورد توجه قرار گیرد. از این رو، جعبه اندازه گیری بهترین انتخاب برای سنجش مقدار مواد اولیه ملات است. ابعاد جعبه اندازه گیری کاملا ثابت است و هر یک از این جعبه ها گنجایش یک فوت مکعب را دارند.

مطالب مرتبط: ماشین آلات ساختمان سازی

نردبان از لوازم ساختمان سازی

نردبان از دیگر لوازم ساختمان سازی پرکاربرد است. بی شک همگان با مفهوم نردبان به خوبی آشنا هستند. نردبان به کارگران کمک می کند تا به راحتی بتوانند بین طبقات جابجا شوند.

لوازم ساختمان سازی
لوازم ساختمان سازی
شمشه

شمشه به قوطی هایی با سطح کاملا صاف گفته می شود که با دو نوع چوبی و فلزی عرضه می شود. شمشه ها را برای صاف کردن سطوح استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین کاربردهای شمشه مربوط به صاف کردن زیره گچ کاری دیوار است.

سیم و میخ

از دیگر لوازم ساختمان سازی مهم، می توان به سیم و میخ اشاره کرد. سیم و میخ به منظور تراز کردن آجرها استفاده می شوند.

چهارچوب L

چهارچوب L نیز ویژگی های سیم و میخ را دارد و به همین منظور استفاده می شود. با این تفاوت که در چهارچوب L، از قالب هایی به شکل L استفاده شده است. این قالب ها در دو طرف دیوار آجری قرار داده می شود و رشته ای که قالب ها را به یکدیگر متصل کرده به شما کمک می کند تا آجرها را به درستی بچینید.

دیلم ساختمان سازی

گاهی اوقات در ساختمان سازی نیز از دیلم استفاده می شود. دیلم ابزاری از جنس فولاد است که برای جدا کردن قسمت های سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم ساختمان سازی
دیلم ساختمان سازی
میله T

میله T از دیگر لوازم ساختمان سازی است. این ابزار، شبیه به کلمه T و از جنس چوب ساخته شده است. از آن برای اندازه گیری میزان عمق استفاده می شود.

خرید لوازم ساختمان سازی

یکی از مهمترین مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، راه های خرید لوازم ساختمان سازی است. برای خرید این لوازم، راه های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. در حالت کلی، این لوازم را می توان از مصالح فروشی یا ابزار فروشی های سطح شهر نیز تهیه کرد. اما کم و کاست های موجود در این مراکز، خرید آنلاین را یک قدم جلوتر برده است. سیپورکس یکی از فروشگاه های فعال در زمینه انواع لوازم ساختمان سازی است که از طریق آن می توانید کلیه لوازم مورد نیاز ساختمان سازی را خریداری کنید. کارشناسان سیپورکس نیز به صورت 24 ساعته و در کلیه روزهای هفته آماده ارائه خدمات پشتیبانی هستند و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را از آن ها دریافت کنید.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام: siporexblock

اینستاگرام: siporex.ir

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *