مزایای استفاده از سقف تیرچه بلوک - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
مزایای استفاده از سقف تیرچه بلوک

مزایای استفاده از سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک چیست ؟ سقف تیرچه بلوک به دلیل داشتن مزیت های بسیار با استقبال بی نظیری در صنعت ساخت و ساز مواجه شده است. استفاده از این نوع سازه باعث کاهش بار مرده سقف شده و از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه می باشد. این مزایا و قابلیت های دیگر باعث شده اند تا انواع تیرچه های بلوک در صنعت ساخت و ساز جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهند. در ادامه نگاهی بر مزایای انواع مختلف این سازه ها خواهیم داشت.

نگاهی بر مزایای سقف تیرچه بلوک کرومیت

امروزه از سقف تیرچه بلوک کرومیت به صورت گسترده ای در ساخت و ساز ها استفاده می شود، زیرا از ویژگی ها و مزایای متعددی برخوردار است.از ویژگی های مهم این نوع سقف می توان به تحمل وزن بالای آن اشاره داشت.عدم نیاز به شمع بندی نیز از دیگر مزیت های مهم این نوع سازه است. این نوع سقف ها حالت ایستاده دارند، از اینرو در موقع اجرا به شمع بندی نیازی نیست.یکپارچگی سقف و اسکلت از دیگر مزایای این نوع سقف به شمار می آید، زیرا در اجرای این نوع سقف ها تیرچه ها به اسکلت ساختمان جوش داده می شوند.همچنین سقف کرومیت از مقاومت و شکل پذیری بالایی برخوردار است.

امکان اجرای همزمان چند سقف از دیگر ویژگی های اصلی و مهم این نوع تیرچه بلوک به شمار می آید.با استفاده از این نوع سقف به راحتی می توان کار بتن ریزی و آماده سازی چندین سقف را به صورت همزمان اجرا کرد.این ویژگی هزینه ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین از دیگر مزایای مهم سقف کرومیت می توان به سرعت اجرای بالای آن اشاره کرد.سهولت اجرای بازشوها یا داکت ها از دیگر مزایای استفاده از این نوع سقف است.

مزایای استفاده از سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک

مزایای استفاده از تیرچه بتنی

از دیگر انواع تیرچه بلوک می توان به تیرچه بتنی اشاره کرد. استفاده از این نوع تیرچه مزیت های بسیاری را به دنبال دارد.از آنجا که با استفاده از این نوع تیرچه بتن کمتری مصرف می شود، از اینرو اجرای آن از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه است.همچنین استفاده از این نوع تیرچه باعث سبک شدن سقف می شود، زیرا در این روش بتن در ناحیه کشش حذف می گردد.از دیگر مزایای استفاده از تیرچه بتنی ایجاد کردن عایق حرارتی و صوتی با استفاده از فضای خالی درون بلوک های بین دو تیرچه است. در ضمن برای عملیات بتن ریزی سقف هیچ گونه نیازی به سیستم قالب بندی نیست.با استفاده از تیرچه بلوک بتنی نیز می توان سقفی کاملا یکنواخت و صاف را ایجاد کرد.

استفاده از تیرچه بلوک نیازیت چه مزیت هایی دارد؟

تیرچه بلوک نیازیت به گونه ای طراحی شده است که به دلیل خود ایستا بودن به شمع بندی نیازی ندارد.از ویژگی های مهم این نوع سقف می توان به حذف بتن اشاره داشت. همچنین با استفاده از نیازیت به مقطع T شکل در دور و اطراف تیرچه نیازی نیست.با استفاده از این نوع سازه دیگر نیازی به شمع بندی و بتن ریزی همزمان در طبقات وجود ندارد.همچنین داشتن قابلیت اجرا در دهانه نامنظم و بلند از دیگر ویژگی های این نوع سازه به شمار می آید.این نوع تیرچه بلوک قادر است وزن سقف را تا قبل از گیرش بتن به خوبی تحمل نماید.همچنین در این سازه ها به دلیل باربری بال فوقانی به بتن ریزی در بال تحتانی نیازی نیست. این نوع تیرچه شکننده نیست زیرا دارای ساختار فلزی می باشد.در ضمن برای ساخت این نوع تیرچه های فلزی به مدت زمان کمتری نیاز است. حمل ونقل و انبار كردن این نوع تیرچه ها بسیار آسان و راحت می باشد.از دیگر ویژگی های این نوع سازه می توان به عدم نیاز به بتن در جان تیرچه اشاره کرد. استفاده از این نوع تیرچه از خم شدن دیوارهای اتاق به بیرون جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: انواع سقف ساختمانی

نگاهی بر مزایای تیرچه صنعتی

استفاده از تیرچه صنعتی همچون تیرچه های دیگر از مزایا و قابلیت های خاصی برخوردار است. کاهش هزینه نهایی تولید تیرچه یکی از این مزیت های مهم به شمار می آید.همچنین وزن سازه نهایی تولید شده به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. استفاده از این نوع سازه به طور قابل توجهی باعث کاهش مصرف متریال مختلف می شود.با استفاده از تیرچه بلوک صنعتی به طور چشمگیری می توان در فضای تولید صرفه جویی کرد.سقف های تولید شده با استفاده از تیرچه صنعتی به هیچ وجه دچار لرزش نمی شوند.همچنین از دیگر ویژگی های این نوع تیرچه بلوک می توان به سهولت در ذخیره سازی تیرچه ها در تناژ بالا اشاره کرد.با استفاده از این نوع تیرچه به راحتی می توان سقف های سبک و با کیفیت را اجرا نمود.همچنین در این سازه امکان تولید میلگرد تحتانی و فوقانی به صورت یکپارچه  وجود دارد. صرفه جویی در زمان و هزینه نیز از دیگر مزیت های مهم این نوع تیرچه به شمار می آید.با استفاده از نصب میلگردهای تقویتی مجهز به جوش نقطه ای می توان نقص های موجود در اجرای سقف را به بهترین شکل از بین برد. داشتن قیمت مناسب و به صرفه از دیگر مزیت های این نوع تیرچه به شمار می آید.

مزایای استفاده از سقف تیرچه بلوک

نمونه ای از سقف تیرچه بلوک

مزایای تیرچه بلوک سقفی سیپورکس

از دیگر انواع مختلف تیرچه بلوک می توان به تیرچه بتن سبک با بلوک سقفی سیپورکس اشاره داشت.

بلوک سقفی سیپورکس

مشخصات بلوک سقفی سیپورکس

استفاده از تیرچه های بتنی به نوعی باعث ایجاد مقاومت سازه در برابر زلزله و باد می شوند.این نوع تیرچه جهت نصب و اجرا به تخصص بالایی نیاز ندارند. همچنین تیرچه های بتنی با سرعت بالایی قابل اجرا هستند.از آنجا که بین تیرچه ها از بلوک های توخالی استفاده می شود، از این رو به طور قابل توجهی در میزان مصرف بتن صرفه جویی می شود.در حالت کلی استفاده از این نوع تیرچه ها باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود.همچنین خرید این نوع تیرچه ها از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه می باشد. در واقع برای اجرای این نوع تیرچه ها نیازی به صرف هزینه های زیادی نیست.

 با ما در اینستاگرام (siporex.ir) همراه باشید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.