آشنایی با انواع بست اتصالات بلوک

انواع بست اتصالات بلوک

انواع بست اتصالات بلوک

آشنایی با انواع بست اتصالات بلوک باعث می شود تا بتوانید بلوک های پیش ساخته را ساده تر از قبل در کنار یکدیگر سفت کنید. امروزه استفاده از بلوک، بیش از پیش رواج پیدا کرده و در اغلب سازه ها شاهد استفاده از انواع بلوک ها هستیم. هرکدام از انواع بلوک ها کاربرد منحصر به فرد خود را دارند.

به دلیل وزن پایین، ساختار منظم، سهولت در چینش، سرعت عمل، عایق صوتی و حرارتی و… استفاده از بلوک، بهترین انتخاب برای ساختمان سازی است. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، راه های سریع تر و ساده تری برای متصل کردن بلوک ها به یکدیگر ابداع شد.

بست اتصالات بلوک در انواع مختلف ارائه شده اند و می توانید هریک از آن ها را با توجه به نوع کاربرد، انتخاب و استفاده کنید. هریک از انواع بست اتصالات بلوک، کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند و می تواند تاثیر بسیاری در سرعت عمل شما داشته باشد. در ادامه به بررسی انواع بست اتصالات بلوک سبک خواهیم پرداخت.

بست تخت از انواع بست اتصالات بلوک

بست های ثابت با نام های بست تخت و بست خطی نیز شناخته می شوند. این نوع از انواع بست اتصالات بلوک، جهت یکپارچه سازی ساختار دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. احتمالا برای شما نیز سوال باشد که چرا از بست ثابت برای متصل کردن بلوک ها استفاده می شود؟ این بست ها با وصل کردن بلوک ها به یکدیگر، سبب توزیع درست وزن روی کلیه بلوک ها می شوند.

از این رو ساختمان شما در برابر زلزله و هرگونه اتفاق غیر مترقبه دیگر، مقاوم تر خواهد شد. این بست ها معمولا 20 سانتی متر طول، 2.5 سانتی متر عرض و 2 میلی متر ضخامت دارند. جنس این بست ها از ورق های گالوانیزه فولادی است و دارای مقاومت زیاد است. توجه داشته باشید که می توانید ابعاد بست ها را خودتان نیز تعیین کنید.

بست اتصال تخت
بست اتصال تخت (MC1) برای اتصال دیوار به دیوار

بست رادیکالی یا ال قائم فنری

بست های رادیکالی که از جمله پرکاربردترین انواع بست اتصالات بلوک هستند که جهت اتصال بلوک به دیگر اجزای سازه ای استفاده می شوند. این بست ها در فاصله 3 سانتی متری از اعضای سازه ای قرار گرفته و به عنوان اتصال نرم عمل می کنند.

این بست ها باعث منتقل شدن بار دیوار به سازه شده و از تخریب دیوار جلوگیری خواهند کرد. بست های رادیکالی را ممکن است با نام های بست u نیز بست اتصال نیز بشناسند. پیش از ابداع بست های رادیکالی، از هوک و قلاب استفاده می شد اما بست های رادیکالی جایگزین مناسبی برای این نوع اتصالات شده اند.

فاصله بخش داخلی بست های رادیکالی، مهمترین موردی است که باید به آن دقت داشته باشید. چرا که عدم رعایت فاصله درست بست ها، باعث عدم توازن توزیع وزن دیوار بر روی سازه خواهد شد. این بست ها معمولا در طول 30 سانتی متر، عرض 3 سانتی متر و ضخامت 2 میلی متر ساخته می شوند. جنس بست های رادیکالی نیز از ورق گالوانیزه فولادی است.

بست اتصال ال قائم فنری (MC3)
بست اتصال ال قائم فنری (MC3) برای اتصال دیوار به دیوار و سقف

بست ال قائم

بست ال که از دیگر انواع بست اتصالات بلوک است، طبق آیین نامه استاندارد ساختمان، کاربرد بست رادیکالی را داشت. به گونه ای که بست ال را جهت متصل کردن دو دیوار به یکدیگر استفاده می کردند.
اما طبق آیین نامه جدید، بست های رادیکالی این نقش را ایفا می کنند. بست های ال در آیین نامه جدید، برای اتصال نما به سازه مورد استفاده قرار می گیرند. پس این بست ها را با نام بست انتظار نیز می شناسند.

بست اتصال ال قائم
بست اتصال ال قائم (MC2) برای اتصال دیوار به دیوار یا بلوک

بیشتر بدانید: وال پست یا بست مکانیکی چیست؟

مزیت های استفاده از بست هبلکس

استفاده از انواع بست اتصالات بلوک، مزایای بسیاری در ساختمان سازی خواهد داشت. از جمله مهمترین مزیت های این نوع از بست ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سهولت در اجرا: استفاده کردن از انواع بست اتصالات بسیار ساده بوده و بدون نیاز به نیروی متخصص می توان از آن استفاده کرد.
  2. سرعت بالا: بست های اتصال بلوک این امکان را فراهم خواهند کرد تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی بلوک ها را به یکدیگر متصل کنید.
  3. مقرون به صرفه بودن: با کمک بست های هبلکس می توان با هزینه بسیار پایین تری نسبت به سایر اتصالات، بلوک ها را به یکدیگر متصل کرد.
  4. افزایش ایمنی سازه: همانطور که میدانید استفاده کردن از بست اتصالات بلوک هبلکس، باعث افزایش مقاومت سازه شما خواهد شد. یکپارچه سازی بلوک ها، سبب تقویت مقاومت آن در برابر زلزله نیز می شود.

بخوانید: همه چیز درباره بلوک هبلکس

خرید انواع بست اتصالات بلوک

برای خرید انواع بست اتصالات بلوک، راه های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. تا چندی پیش جهت تهیه این بست ها باید به فروشگاه های سطح شهر مراجعه می شد. اما امروزه می توان از طریق خرید آنلاین نیز این بست ها را خریداری کرد.

سیپورکس به عنوان یکی از مراکز فعال در زمینه تجهیزات ساختمانی است که می تواند تمامی نیازهای شما را در این زمینه برطرف کند. قبل از خرید نیز می توانید با مشاوران سیپورکس مشورت کرده و بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

قیمت انواع بست اتصالات بلوک

قیمت یکی از عوامل مهم قبل از خرید است که تاثیر بسیاری در انتخاب مشتریان خواهد گذاشت. سیپورکس به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه بهترین و کاربردی ترین محصولات با نازل ترین میزان قیمت کرده است. از این رو می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین محصولات ساختمانی را از سیپورکس تهیه کنید.

جنس بست اتصالات بلوک، مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت آن خواهد بود و از این رو در هنگام خرید آن، باید جنس بست را نیز بررسی کنید. در خرید بست اتصالات از سیپورکس نباید نگران کیفیت آن باشید؛ چرا که کلیه محصولات سیپورکس از بهترین درجه کیفی برخوردار هستند. ما را در اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید. با انتخاب ” بست اتصالات بلوک سیپورکس ” می توانید از انواع بست اتصال بلوک سبک دیدن نمایید.

همراه ما باشید با : کاربرد بست اتصال بلوک

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *