ابعاد استاندارد بلوک سقفی - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
ابعاد استاندارد بلوک سقفی

ابعاد استاندارد بلوک سقفی

بلوک سقفی چیست؟ بلوک سقفی یکی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات ساختمانی به شمار می آید. این نوع سازه به منظور افزایش عملکرد و کارایی آنها با ابعاد استانداردی تولید و عرضه می شود. این سازه به دلیل مزایا و قابلیت های بسیار توانسته جایگاه خاصی را ساخت و ساز به خود اختصاص دهد. معماران و مهندسان از بلوک های سقفی به منظور عامل پر کننده در بین تیرچه ها استفاده می کنند. همراه ما باشد با ابعاد بلوک سقفی.

آشنایی با انواع مختلف بلوک سقفی

بهتر است بدانید بلوک سقفی نوعی اجزای پیش ساخته می باشد که دارای انواع مختلفی است. در ادامه نگاهی مختصر بر این انواع مختلف خواهیم داشت.

بلوک سیمانی: این نوع بلوک از کاربرد بسیار زیادی در صنعت ساخت و ساز برخوردار است. بلوک های سیمانی ترکیبی از شن، سیمان و ماسه هستند. این نوع بلوک از نظر ابعاد دارای دو نوع توپر و توخالی می باشد. بهتر است متناسب با نوع ساختمان از مدل متناسب استفاده نمایید.

بلوک سقفی یونولیتی: از دیگر انواع بلوک های سقفی می توان به بلوک پلاستوفوم یا یونولیت اشاره کرد. بهتر است بدانید این نوع بلوک نوعی پلیمر به رنگ سفید است. همچنین این بلوک ها از جنس پلی استایرن بوده و دارای عایق صدا، حرارت و رطوبت هستند.

بلوک سقفی سفالی: از دیگر بلوک های سقفی پر مصرف و رایج می توان به بلوک های سفالی یا آجرهای سفالی اشاره کرد. این بلوک ها ترکیبی از خاک رس و آب هستند. بلوک های سفالی در اشکال و ابعاد مختلف و در قالب های سوراخ دار ساخته می شوند.

بلوک سقفی سبک سیپورکس: بلوک سبک aac عایق صوت، عایق حریق، مقاوم در برابر زلزله است. بلوک سقفی هبلکس یا سیپورکس به طول 75 سانتی متر، عرض 25 سانتی متر و ارتفاع آن 20 سانتی متر است.

بلوک سقفی سیپورکس

مشخصات بلوک سقفی سیپورکس

نگاهی بر ابعاد استاندارد بلوک سقفی سیمانی

بهتر است بدانید یکی از مواردی که کمک می کند تا تعداد بلوک مورد نیاز را به بهترین شکل تخمین بزنید ابعاد بلوک سقفی است. در واقع سایز و ابعاد بلوک سیمانی سنگین و یا سبک تاثیر بسیار زیادی در نحوه محاسبه دیوار چینی و سقف در یک متر مربع دارد.

با آگاهی و شناخت کامل از ابعاد این نوع بلوک به راحتی می توان تعداد قطعاتِ لازم را برآورد نمود. مطابق با استاندارد برای هر متر مربع دیوار به تعداد ۱۱.۸ بلوک سیمانی نیاز است. اندازه استاندارد بلوک سیمانی از نظر طول و ارتفاع معادل ۴۰× ۲۰ است. این نوع بلوک سقفی با این ابعاد یکسان تولید می شوند، اما از نظر ضخامت به صورت یکسان عرضه نمی شوند.

این بلوک ها با ضخامت های مختلفی همچون ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و … تولید و به بازار عرضه می شوند. از رایج ترین و متداول ترین ابعاد استاندارد بلوک سقفی سیمانی می توان به اندازه  40×20×20 اشاره کرد. بهتر است بدانید هر یک عدد بلوک سقفی قادر است یک دهم متر مربع از سقف پوشش دهد، از این رو یک متر از سقف را می توان با ده عدد بلوک پوشاند. این بلوک ها دارای وزنی بین ۷ تا ۱۵ کیلوگرم  و ضخامت 20 سانتی ‌متر هستند. بر روی این بلوک ها شیارهایی تعبیه شده است که وظیفه اصلی آن ها اتصال و محکم‌سازی سقف است.

بیشتر بدانید: بلوک سبک

ابعاد استاندارد بلوک سقفی

ابعاد بلوک سقفی

نگاهی بر ابعاد استاندارد بلوک یونولیت

بهتر است بدانید یونولیت سقفی یکی از محصولات رایج و گسترده در سقف های دال یک طرفه به شمار می آید. این محصول از مزایا و قابلیت های بسیاری برخوردار است. استفاده از این سازه سرعت اجرا را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در حالت کلی این نوع سازه به شکل مکعب مستطیل می باشد.

همچنین دانسیته این نوع بلوک ۱۲ است. یونولیت های سقفی نسوز با توجه به نوع و مدلی که دارند هر کدام از اندازه های مختلفی برخوردار هستند. برای مثال یونولیت تیرچه فندوله یا بتنی دارای ابعاد استاندارد با عرض ۵۰ سانتی متر، ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتی متر و طول ۲ متر هستند.

یونولیت تیرچه کرومیت دارای ابعاد استانداردی با عرض ۶۵ سانتی متر، طول ۱ یا ۲ متر و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتی متر می باشد. همچنین ابعاد استاندارد یونولیت تیرچه پیش تنیده نیز برابر عرض ۵۰ سانتی متر، طول ۲ متر و ارتفاع ۱۵ سانتی متر است.

از دیگر بلوک های سقفی یونولیتی می توان به یونولیت حفره دار اشاره کرد. یونولیت حفره دار به دلیل ساختاری که دارد دارای خاصیت اکوستیک بیشتری در مقابل صوت می باشد. همچنین بهترین عایق در برابر سرما و گرما به شمار می آید. یونولیت حفره دار استاندارد نیز دارای ارتفاع ۲۵ سانتی متر، طول ۱۱۰ سانتی متر و عرض ۵۰ است.

پیشنهاد سیپورکس: قیمت بلوک هبلکس

آشنایی با ابعاد استاندارد بلوک سفالی

بهتر است بدانید بلوک سقفی سفالی غیرقابل اشتعال است. همچنین از وزن بسیار سبکی برخوردار می باشد. با استفاده از بلوک های سفالی به طور قابل توجهی می توان در مصرف بتن صرفه جویی نمود. همچنین این بلوک ها به راحتی با ملات ها ترکیب شده و یک عایق مناسب برای صدا و حرارت محسوب می شوند.

بلوک های سقفی سفالی در رده مصالح ساختمانی غیرباربر قرار دارند. معماران و متخصصان از این نوع بلوک ها به منظور پر نمودن سقف بین دو تیرچه استفاده می شود. بلوک های سفالی همچون بلوک های دیگر دارای ابعاد استانداردی هستند. از ابعاد استاندارد این نوع سازه می توان به بلوک سفالی با ابعاد پوششی 50*20*25 اشاره کرد. ارتفاع این محصول ۲۵ سانتی متر و پوشش دهی آن معادل ۲۰×۵ است.

ابعاد استاندارد بلوک سقفی

نموه ای از بلوک سفالی

بهتر است بدانید هر قالب از این نوع بلوک ۱٪ مترمربع از سطح را اشغال می کند، از این رو برای هر یک متر مربع از سقف به ۱۰۰ قالب بلوک سقفی سفالی نیاز است. همچنین این محصول از خاک رس تولید شده و وزن تقریبی آن  ۱۵/۱۰ کیلوگرم می باشد. در موقع خرید این نوع بلوک سقفی لازم است به یکسری نکات توجه و دقت داشته باشید.

یکی از این نکات داشتن جنس با کیفیت است. همچنین سطح این بلوک ها باید شیاردار و بدون خمیدگی باشد. از دیگر نکات مهم در انتخاب بلوک های سفالی این است که رنگ آنها باید یکنواخت و بدون  دانه های آهکی باشد. بلوک های سفالی نباید بیشتر از ۲۰ درصد آب جذب کنند. در ضمن ارتفاع این نوع بلوک سقفی باید تابع ارتفاع کلی سقف باشد. از دیگر نکات مهم در انتخاب این نوع بلوک ها این است که تولید آنها مطابق با اجرای استانداردهای روز دنیا باشد.

همراه ما باشید با مقاله: بلوک هبلکس

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.