فرق شیارزن با شیارکن

دستگاه شیار زن

برای شناخت بهتر در فرق شیارزن با شیارکن در ابتدا بایستی با کارایی و ویژگی های هر یک آشنا شوید. در ادامه شما را با این ابزار های کاربردی آشنا می کنیم.

شیار زن چیست؟

شیارزن چیست؟ ابزاری است که برای ایجاد شیار، برش‌های قوی، انجام برش کف، برش دیوار و ایجاد حفره، برای قرار دادن لوله‌ها درون دیوار و کف استفاده می‌ شود. در واقع می‌توان گفت بسیاری از کارهای تأسیساتی و انواع برق‌ کاری ساختمانی با استفاده از این ابزار انجام می‌ گیرد. این ‌ابزار دارای دو نوع تک تیغ و دو تیغ می باشد و هر یک با توجه به مشخصات مورد نظر متفاوت است. مکانیزم نوع دو تیغ به صورتی است که قابلیت تنظیم ابعاد برش را دارد و می‌توان برش را در اندازه و ابعاد دلخواه تنظیم کرد.

مشخصات شیارزن

بدون استفاده از شیار زن، قرار دادن لوله و کابل های برق درون ساختمان به وسیله ابزار دستی، کاری بسیار دشوار می باشد. اما به کمک این ابزار این کار به راحتی و با سرعت هر چه بیشتر انجام می شود و تمامی لوله کشی‌ها و کابل‌های برق به صورت مخفی و توکار قرار می گیرند.معمولا این ابزار از یک صفحه‌ی گرانیتی، گیربکس، کلیدی برای از بین بردن غبار ناشی از برش، بلبرینگ و … تشکیل شده‌اند.شیارزن ‌ها با توجه به نیاز کاربر، مشخصه و قیمت‌های گوناگونی دارند. این ابزار در هنگام برش، گرد و غبار حاصل از برش را بیرون داده و بعضی از آن‌ها قابلیت اتصال به انواع مکنده برای خروج تمامی گرد و غبار حاصل از برش را دارند. این ابزار دارای دسته ی D شکل است که موجب می شود با استفاده طولانی کاربر خسته نشود.قدرت موتور و سرعت چرخش تیغه (سرعت برش) در شیارزن، تعیین کننده‌ی قدرت این ابزار می باشد. قدرت این ابزار بر اساس وات بر روی آن نوشته شده تا کاربر با توجه به نیاز خود آن را خریداری کند. این محصولات با توجه به متریالی که قصد برش آن را دارند به بازار ارائه می‌شوند. به عنوان مثال شیارزن مرمر، فلز یا شیارزن‌ هایی که قابلیت برش کاشی را دارند از نمونه‌های گوناگون شیارزن‌ تک تیغ و دو تیغ می باشند.

فرق شیارزن با شیارکن
قیمت دستگاه شیار زن

چگونه روی بلوک سبک شیار ایجاد کنیم؟

با توجه به نام گذاری این نوع بلوک ها، بلوک‌هایی با وزن سبک نسبت به سایر بلوک‌ها می‌باشند. وزن سبک این بلوک‌ها به علت استفاده از مواد سبک کننده مانند پوکه‌های معدنی و صنعتی می‌باشد.بلوک‌ سبک باعث می شوند که وزن ساختمان به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کنند. علاوه بر آن، موجب کاهش هزینه‌های ساخت ساختمان نیز می‌شوند. به همین دلیل است که امروزه همه دیوار‌های ساختمان ها (دیوار های غیر بار بر) با استفاده از این بلوک‌ها ‌ساخته می شوند. بیشتر بدانید: بلوک aac چیست؟

طریقه کار با دستگاه شیار زن

حال که با شیارزن و کاربرد های آن آشنا شدید، لازم است که با نحوه کار این دستگاه نیز آشنا شوید.قبل از هر کاری باید بدانید که شیار روی چه جنس و قطعه‌ای زده می‌شود تا تیغه آن را درست انتخاب کنید. سپس بایستی بدانید که تیغه این دستگاه در هنگام روشن شدن، در جهت عقربه های ساعت می چرخد تا حرکت رو به جلوی دستگاه به روان ترین حالت انجام گیرد.در مرحله دوم بایستی سطح مورد نظر خود را انتخاب کنید، دستگاه را به برق متصل و کلید روشن را فشار دهید. در مرحله آخر، تیغه شروع به حرکت می کند و باید دستگاه را به آرامی و با فشار بسیار کمی از سمت بالا به پایین حرکت دهید.

شیارزن برقی سیپورکس
شیارزن برقی سیپورکس

فرق شیار زن با شیارکن

شیارزن و شیارکن از نظر ظاهری بسیار با هم مشابه هستند و شیارکن ها نیز مانند شیارزن ها دارای انواع تک تیغ و دو تیغ می باشند. با این تفاوت که دستگاه شیارزن شیار را با مشخصات مورد نظر بر روی دیوار ایجاد می کند. پس از ایجاد شیار بایستی با کمک چکش و قلم فضای موجود خالی شود. در صورتی که در مدل شیار کن این ابزار، علاوه بر ایجاد برش در سطح، فرآیند تخلیه شیار نیز به صورت خودکار انجام می شود و احتیاج به ابزار و تجهیزات جانبی نیست. اینکه از کدام یک از این ابزارها استفاده کنید بستگی به نوع نیاز و مکان استفاده از آن دارد. اما دستگاه شیارزن قیمت بالاتری نسبت به شیارکن دستی دارد.

شیارکن دستی بلوک سیپورکس
شیارکن دستی وارداتی بلوک سیپورکس

ایجاد شیار روی بلوک هبلکس

این نوع بلوک همان متریالی­ است که در زمان بنا کردن ساختمان، برای دیوار چینی به آن نیاز است. جنس بلوک هبلکس از بتن ساده است، که طی فرآیند های خاص متخلخل می­شود. این نوع بلوک به دلیل سبک بودن و مقاومت بالایی که در برابر فشار، دما و حرارت دارد، بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان­های مسکونی، صنعتی و تجاری می­باشد.همچنین قابلیت برش ­خوری بلوک سیپورکس (هبلکس) ساختمانی، موجب سهولت در لوله ­گذاری و سیم­ کشی دیوارها می شود و در نتیجه تجربه کاربری دلچسبی را به همراه خواهد داشت. بلوک هبلکس چیست؟

فرق شیارزن با شیارکن

قیمت دستگاه شیار کن

مهم ترین ویژگی های شیارزن و شیارکن در هنگام خرید

از مهمترین ویژگی هایی که در هنگام خرید شیارزن و شیارکن بایستی به آن توجه شوند عبارتند از:

  • دور موتور، سرعت چرخش تیغه
  • استحکام بالا، ضد ضربه، ضد گرد و غبار
  • دکمه تعویض دیسک و نشانگر لیزر

بلوک عایق

بلوک عایق نوعی بلوک سبک است که از ترکیب ملات به همراه دانه های سبک مانند لیکا، تولید می شود. تراکم و وجود حباب هوا و گاز در این نوع بلوک دیواری، موجب شده است که از خاصیت عایق بودن برخوردار گردد. جالب است بدانید که با ترکیب بلوک دیواری عایق و بلوک سیمانی، می توان به تولید بلوک های فوم دار اقدام کرد.

قیمت شیار زن و شیارکن

تعیین قیمت شیارزن و شیارکن به معیارهای گوناگون و زیادی بستگی دارد. برند و اعتبار شرکت تولیدی، نوع دستگاه، امکانات تعبیه شده برای آن، نوسانات قیمت ارز، میزان تورم و خارجی یا ایرانی بودن دستگاه همگی بر قیمت آن تاثیرگزار می باشند.

فروش شیارزن و شیارکن

ما با گرد آوری بهترین برند ها و با کیفیت ترین شیارزن ها و شیارکن ها، توانسته ایم رضایت اشخاص زیادی را جلب کنیم. شما نیز برای خرید این محصولات با بالاترین کیفیت و با بهترین قیمت، می توانید محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب، انتخاب و خریداری کنید.

همراه ما باشید با مقاله: وال هنگ چیست؟

ما را در اینستاگرام (siporex.ir) دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “فرق شیارزن با شیارکن

  1. صادق محمودی گفته:

    سلام. من برای خرید شیارزن تماس گرفتم که موجود نبود و الان میخوام شیارکن بخرم، میشه به طور دقیق طرز استفاده اون رو بگید.

    • فاطمه قاسمی گفته:

      درود. برای اطلاع از طریقه استفاده از شیارکن لطفا با 02188780480 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتون کنند. برای خرید شیارکن از طریق سایت ثبت سفارش بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *