مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار

مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار

اجرای سرامیک بزرگ دیوار که به سرامیک اسلب نیز شهرت دارد. یکی از کارهای سخت در ساختمان سازی مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار به شمار می رود.مرحله اجرای سرامیک های بزرگ به نسبت به سرامیک های معمولی بسیار متفاوت می باشد.اجرای این سرامیک های بزرگ اصول خاص خود را دارد که بایستی با دقت بالایی انجام شود.

آماده کردن ابزارها و ترکیب مواد اولیه برای اجرای سرامیک

جهت نصب این گونه سرامیک ها به ابزارهایی از جمله: گیره، چکش، دستگیره مخصوص حمل سرامیک سایز بزرگ، ماله، اره برقی نیاز دارید با داشتن این ابزارها و موارد مورد نیاز شروع به ساخت ملات ها می کنیم.با کمک گرفتن از یک همزن الکتریکی میتوان ملاتی یکدست ساخت؛ یکی از مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار داشتن ملات زیاد و یکدست می باشد تا بتوان این سرامیک های بزرگ را به خوبی بر روی دیوار چسباند.

علامت‌ گذاری سرامیک و برش آن

سرامیک سایز بزرگ دارای ابعاد مختلفی است و از آنجا که نمی‌توانید همه آن ها را به صورت کامل مورد استفاده قرار دهید، نیاز به برش خواهید داشت.بنابراین میزان مورد نیاز خود را با ابزاری مانند ماژیک علامت‌گذاری کنید و سپس برش را انجام دهید.
توجه داشته باشید که اره های برقی و فرزهای دستی دارای تیغه‌های گرانیت بهترین وسیله برای برش سرامیک هستند.در نهایت می‌توانید از سرامیک بر و کاشی بر دستی برای جدا کردن قطعات مختلف بهره ببرید.

پوشاندن پشت سرامیک با ملات

یکی از مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار این می باشد که پشت سرامیک را به صورت کاملا یکدست با ملات بپوشانید. بهتر است برای این کار از ماله‌های دندانه‌ دار استفاده کنید.

بررسی تراز بودن و هموار بودن دیوار

سرامیک‌های بزرگ بسیار صاف هستند و باید حتما پیش از استفاده از آن ها بر روی دیوار، وضعیت دیوار را با یک تراز معماری، بسنجید و ناهمواری‌ های احتمالی را از بین ببرید.

پیشنهاد سیپورکس: اصول دیوار چینی

پوشاندن دیوار با ملات و قرار دادن سرامیک

دیوار را به صورت کاملا یکپارچه با ملات بپوشانید و با استفاده از دستگیره‌ های مخصوص و کمک همکاران خود، سرامیک را بلند کرده و در جای موردنظر قرار دهید.

استفاده از چکش پلاستیکی برای چسباندن کاشی

با ضربه‌های چکش پلاستیکی اطمینان حاصل کنید که هوا زیر سرامیک نیست و به خوبی به دیوار چسبیده است.

بیشتر بدانید: انواع سرامیک

قراردادن گیره‌های پلاستیکی

مراحل اجرای سرامیک دیوار با گیره پلاستیکی
مراحل اجرای سرامیک دیوار

با قرار دادن گیره های پلاستیکی بین سرامیک ها باعث می شود که این سرامیک ها به خوبی در کنار هم حفظ شوند.در این گیره‌ها یک قسمت اضافی مثلثی‌ شکل وجود دارد که برای فشارها و فاصله‌ های مختلف قابل تنظیم هستند.

استفاده از گیره‌های کششی

این گیره ها این امکان را دارند که سرامیک ها را به یکدیگر نزدیک کنند، همچنین این گیره ها با مکش به دو سرامیک وصل می‌شوند.

علامت‌گذاری محل پریز، کلید و …

جهت گذاشتن کلید پریز و …، می توان با ابزارهای اندازه گیری همچون متر قسمت هایی که می خواهید کلید پریز بگذارید را متر کنید.سپس علامت گذاری کنید و با استفاده از یک فرز دستی و تیغه برش گرانیت، آن محل را برش دهید.

استفاده از دوغاب

با استفاده از دوغاب میتوان فاصله بین سرامیک ها را پوشش داد و در نهایت آن ها را تمیز کرد.

نصب سرامیک جدید روی سرامیک قدیمی

مطابق با فیلم زیر می توانید به آسانی سرامیک های جدید را روی سرامیک قدیمی نصب کنید.

نصب سرامیک جدید روی سرامیک قدیمی
طریقه نصب سرامیک جدید روی سرامیک قدیمی

سخن آخر

سرامیک‌ های بزرگ یا اسلب‌ها نمای بسیار زیبایی به دیوار می‌دهند اما به کار بردن آن ها نیاز به تجربه و نیروی متخصص دارد. در این زمینه می‌ توانید از مشاوره با کارشناسان سیپورکس بهره ببرید.

همراه ما باشید با مقاله: خرید و قیمت کاشی و سرامیک

ما را در اینستاگزام (siporex.ir) دنبال کنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

2 دیدگاه برای “مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار

  1. مهدی اسماعیلی گفته:

    باسلام میخواستم نحوه کار کردن سرامیک یک در یک متری را با وسیله سنتی یه همان دوغاب سیمان ماسه بدونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *