مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک

مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک

بلوک های ساختمانی جزء مهم ترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند که تنوع بالایی دارند. انواع بلوک های ساختمانی از نظر کاربرد، مواد تشکیل دهنده و تولید متفاوت است ولی تقسیم بندی کلی انواع بلوک به ترتیب فروش شامل بلوک سبک، بلوک نیمه سبک و بلوک سنگین می شود. ما در این مقاله سعی داریم به مقایسه انواع بلوک سبک به خصوص مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک پرکاربرد بپردازیم.

مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک

بلوک سبک

بلوک های سبک جزء پرفروش ترین بلوک های ساختمانی محسوب می شوند و تنوع بالایی دارند. استفاده از بلوک سبک باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود و در صنعت ساخت و سازها کاربرد زیادی دارد.
استفاده از بلوک های سبک به کاهش بار مرده ساختمان کمک می کند. سیپورکس، هبلکس، لیکا، پرین و… همگی بلوک های سبک به شمار می روند. در ادامه به طور مختصر به تعریف هر یک از این بلوک ها و مقایسه آن با بلوک سبک سیپورکس می پردازیم.

بلوک سیپورکس

بلوک سیپورکس بهترین بلوک ساختمانی با فناوری اتوکلاو تولید می شود که به بلوک aac هم در سراسر دنیا معروف و شناخته شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلوک های اتوکلاو شده سیپورکس شما را به خواندن مقاله بلوک aac دعوت می کند.بلوک بتن گازی، بتن هوادار شده، بتن مسلح، اتوکلاو شده نام های دیگر بلوک سیپورکس می باشد.سازه های ساخته شده با بلوک سبک سیپورکس از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار هستند و موجب کاهش هزینه های جانبی می شود.منظور از هزینه های جانبی، خرید ماسه، سیمان، گچ و… است. اگر بلوک و چسب سیپورکس را تهیه کنید دیگر نیازی به خرید این مصالح ندارید و باعث کاهش هزینه ها می شود.مورد بعدی اندازه یا سایز بلوک ها است. این بلوک ها در سایز های متنوعی تهیه و تولید شده که در نتیجه برای حمل به جابجایی کمتری نسبت به دیگر بلوک ها مانند بلوک سیمانی دارد.این بلوک های سفید عایق همه جانبه هستند. عایق همه جانبه یعنی چه؟ یعنی این بلوک ها در مقابل حریق (حرارت)، صوت (صدا)، رطوبت و زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

بلوک عایق بهترین بلوک ساختمانی

بلوک سیپورکس بهترین بلوک ساختمانی

بلوک هبلکس

نوع دیگری از بلوک های سبک، بلوک هبلکس است.هبلکس نسبت به دیگر بلوک های سبک ساختمانی بیشتر شناخته شده و در بازار مصالح طرفداران خود را دارد.بلوک سفید هبلکس مانند سیپورکس به صورت اتوکلاو پخته می شود و عایق صوت و عایق حریق است و در مقابل زلزله مقاومت بالایی دارد.

پیشنهاد سیپورکس: اجرای بلوک هبلکس

تفاوت بلوک سیپورکس و هبلکس

سیپورکس از نظر مواد تشکیل دهنده و مزایایی که دارد، همانند هبلکس است. برخی افراد گمان می کنند که این دو بلوک از نظر ویژگی هایی که دارند، متفاوت هستند ولی تنها تفاوت بلوک سیپورکس و بلوک هبلکس در نام آن است. در واقع تفاوت این دو بلوک در برندینگ آن است و هیچ تفاوت دیگری با هم ندارند. مورد بعدی که شاید در بخش تفاوت های این دو بلوک قرار بگیرد، قیمت آن است. قیمت بر اثر عوامل مختلفی مانند نرخ تورم، حمل و جابجایی بلوک و… متغیر است.

بلوک لیکا

بلوک لیکا

مقایسه بلوک سیپورکس با بلوک لیکا

قبل از بلوک های اتوکلاو، بلوک لیکا بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می گرفت. بلوک لیکا بلوک های سبک وزن توخالی هستند که برای عایق کردن آن داخل این بلوک را از ملات پر می کنند. که این کار باعث افزایش بار مرده ساختمان می شود. عایق صوت و حرارت از مزایای این بلوک به شمار می رود.از بلوک لیکا برای دیوارهای غیر باربر استفاده می شود. رنگ این بلوک ها قهوه ای تیره است که اگر برای دیوار از آن استفاده می کنید باید گچ و خاک تهیه کنید تا سفید و یکدست شود.

تفاوت لیکا و سیپورکس

در مقایسه انواع بلوک سبک ساختمانی از نظر مقاومت که مهم ترین مسئله در ساخت انواع سازه یا ساختمان است باید بگوییم که بلوک سفید سیپورکس مقاومت بالاتری نسبت به بلوک لیکا دارد.از تفاوت های دیگر این دو بلوک این است که هنگام کوبیدن میخ و پیچ به بلوک احتمال شکستگی در بلوک لیکا وجود دارد، در صورتی در بلوک سیپورکس این احتمال وجود ندارد.همانطور که اشاره کردیم، هر دوی این بلوک ها عایق هستند. بلوک سفید لیکا در مقابل حریق مقاومت کمتری نسبت به بلوک سیپورکس دارد.

بلوک پرین

بلوک پرین هم مانند بلوک سفید سیپورکس و هبلکس نوعی بلوک اتوکلاو هوادهی شده یا در اصطلاح aac به شمار می آید.از لحاظ جنس، کیفیت، مقاومت، عایق بودن و وزن هر سه شبیه به هم هستند. البته کمی تفاوت وجود دارد که در ادامه با آن آشنان می شوید.

تفاوت بلوک سیپورکس با پرین چیست ؟

بلوک پرین کمی در سایزها و شکل ظاهری نسبت به بلوک سیپورکس متفاوت است. در کناره های بلوک پرین محلی برای گرفتن دست یا در اصطلاح دستگیره قرار داده شده است.اما از لحاظ جنس، مواد تشکیل دهنده و مزایا هر دوی این بلوک ها مانند هم هستند. تفاوت اصلی آن در نام برند آن است. ما در این مقاله سعی کردیم به مقایسه بلوک سیپورکس با انواع بلوک های سبک بپردازیم. به همین سبب تمام اطلاعاتی که در اختیار داشتیم را در نوشتن این مقاله استفاده کردیم. شما خواننده عزیز اگر ازاین بلوک ها استفاده کردید و نظری در مورد هر یک از آن ها دارید، در انتهای این مقاله در بخش دیدگاه نظر خود را بیان کنید.

همراه ما باشید با مقاله: قیمت بلوک هبلکس

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.