آشنایی با بلوک نمادار - انواع بلوک نمادار- شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
آشنایی با بلوک نمادار

آشنایی با بلوک نمادار

آشنایی با بلوک نمادار

ایجاد نمای زیبا برای قسمت بیرونی ساختمان را می توان جزو مهمترین خواسته هایی دانست که اغلب مالکان ساختمان به دنبال آن هستند. در واقع فلسفه به وجود آمدن انواع پلاسترها و نماهای مختلف نیز همین زیبایی است. اما اغلب این روش ها، باعث افزایش وزن آن ها می شوند که در نهایت منجر به کاهش مقاومت کلی ساختمان خواهد شد. بلوک نمادار یکی از بهترین و البته مناسب ترین انتخاب هایی است که مشتریان در این حیطه می توانند داشته باشند.در واقع این مدل بلوک برخلاف نمونه های سنتی، دارای شکل و طرحی زیبا است. از طرفی دیگر استفاده از آن آسان بوده و هزینه های مناسبی دارد.مجموع این عوامل در کنار هم دیگر باعث می شود تا هزینه ساخت بنا با استفاده از این متریال ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.با این حال کم نیستند افرادی که هنوز اطلاعات جامعی در رابطه با بلوک نمادار نداشته و جنبه های مختلف آن را نمی دانند.ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا تمام جنبه های این محصول بی نظیر را برای شما عزیزان بررسی کرده و نکات مختلف پیرامون آن را خدمت شما بیان کنیم.لذا اگر به دنبال آشنایی با بلوک نمادار هستید، حتما ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

معرفی بلوک نمادار

یکی از مهمترین چالش هایی که مالکان بنا یا معماران با آن مواجه هستند، ایجاد یک نمای زیبا برای ساختمان است.برای این امر هم روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال استفاده از سنگ، سیمان و … راه های مختلفی است که می تواند یک نمای زیبا و جذاب را به ساختمان شما بدهد.با این حال اغلب این روش ها باعث می شوند تا بار مرده ساختمان افزایش پیدا کند. این موضوع باعث می‌شود تا مقاومت بنای شما در برابر زلزله و مشکلات مشابه افزایش پیدا کند.همین موضوع سبب شد تا مهندسان و طراحان نوع خاصی از بلوک را ایجاد کنند که به عنوان بلوک نمادار شناخته می شود.در واقع بخش قابل توجهی از نماهای ساختمانی بر روی بلوک ها اعمال می شود. به همین جهت هم بوده که مهندسان سعی کرده اند تا یک نمای زیبا را بر روی بخش بیرونی بلوک ها اعمال کنند.با این اقدام مشتریان دیگر از ایجاد نمای ثالث بی نیاز شده و تنها با ردیف چینی این بلوک ها و ایجاد دیوار خود، می‌توانند یک شکل زیبا و جذاب به ساختمان شان بدهند.این موضوع نه تنها هزینه های آن ها را کاهش می دهد، بلکه باعث صرفه جویی در زمان شده و پروسه اجرا را بهینه تر می کند.لازم به ذکر است که اغلب افراد تصور می کنند که بلوک های نمادار، متریال و ساختاری متفاوت از بلوک های عادی دارند.

با این حال باید عنوان کنیم که بلوک های نما دار هم از سیمان و متریال های مشابه سایر بلوک ها تولید می شوند.با این تفاوت که در بخش خارجی آن ها، طرح ها و اشکال مختلفی استفاده شده است. به عبارت ساده تر این مدل ها صرفاً از لحاظ ظاهری با نمونه های عادی متفاوت هستند.البته باید اذعان کنیم که این دسته از بلوک ها با توجه به نوع متریال خود، تنها برای دیوارهای غیر باربر و بیرونی مناسب هستند.به عبارت ساده‌تر بلوک های نمادار بیشتر برای حصارکشی، جدا کردن بخش های مختلف و دیوارکشی قسمت های بیرونی بنا مناسب هستند.همین عامل هم باعث شده تا انتخاب ایده آل تری برای اغلب مشتریان باشند.

بلوک سیمانی نمادار

انواع بلوک نمادار

انواع بلوک نمادار

بلوک های نمادار به دلیل مزیت های منحصر به فردی که به مشتریان ارائه داده اند، تنوع بسیار زیادی به خود گرفته اند.همین عامل باعث شده تا این روزها انواع مختلفی از بلوک نمادار در بازار عرضه شود.هر یک از این مدل ها ویژگی ها و البته نقاط قوت خاص خود را دارند که آن ها را به عنوان یک متریال و انتخاب مناسب برای استفاده بدل کرده است.ما در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم تا بهتر دلیل این ادعا را درک کنید.

بلوک سیمانی نمادار: این محصولات مشابه نمونه های سنتی ( بلوک سیمانی ) بوده و تنها در بخش های کناری خود دارای اشکال مختلفی برای ایجاد نما هستند.

بلوک گچی نمادار: ساختار کلی این دسته از بلوک ها مشابه نمونه قبلی است. با این تفاوت که متریال بکار رفته در ساختار آن ها گچ می باشد.

بلوک سفالی نمادار: این دسته از بلوک ها مشابه نمونه های سفالی بوده و عموما بدنه ای باریک تر دارند.

بخوانید: تفاوت بلوک سفید با بلوک سفالی

بلوک های سبک نمادار: این بلوک سبک از لحاظ ظاهری مشابه نمونه های سیمانی هستند. با این تفاوت که تخلخل زیادی در ساختار آن ها وجود داشته و به همین جهت وزن شان کمتر است.

مزایای بلوک نمادار

بلوک های نمادار مزیت های مختلفی دارند که باعث شده تا نسبت به نمونه های هم رده، انتخاب های بسیار مناسب‌تری باشند.با این حال بخش قابل توجهی از افراد شناخت دقیقی است این ویژگی ها و مزیت های آن ندارند.ما سعی داریم تا در ادامه برخی از آن‌ها را به شیوه مناسب برای شما عزیزان شرح داده و دلیل محبوبیت آن ها را بیان کنیم.

اجرای سریع و ساده با بلوک نمادار

این ویژگی را می توان جزو شاخص ترین دلایلی دانست که موجب شده تا بلوک های نمادار بیش از پیش در صدر انتخاب های افراد قرار گیرند.در حقیقت این دسته از مصالح نیازی به اقدامات پس از نصب نداشته و کافی است تنها آن ها را همچون یک بلوک ساده برای اصول دیوار چینی خانه خود استفاده کنید.دیگر پس از آن نیازی به اقدامات اضافی برای زیبا سازی آن نیست. همین مورد باعث می‌شود تا از پروسه های اضافی در فرآیند ساختمان سازی شما جلوگیری شود.

انواع بلوک نمادار

مزایای بلوک نمادار

تنوع رنگ و طرح بلوک

یکی از تصورات نادرستی که اغلب افراد در رابطه با بلوک های نما دار دارند، محدود بودن انتخاب های آنان است.در واقع این افراد تصور می‌کنند که بلوک های نما صرفا به چند طرح و رنگ مختلف محدود بوده و همین باعث می‌شود تا عملا انتخاب های زیادی در این حیطه نداشته باشند.با این حال باید عنوان کنیم که بلوک های نمادار در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار عرضه شده که افراد می توانند متناسب با سلیقه و نیاز خود آن ها را انتخاب و نمای موردنظر را به ساختمان نشان بدهند.

نداشتن پرتی در پروسه ساخت و ساز

فرآیند دیوارکشی متناسب با نوع بنا و البته بخش های مختلف آن نیازمند قطعات گوناگونی است که هر کدام از آن ها اندازه و ابعاد مختص به خود را دارند.این موضوع باعث می شود تا بنایان مجبور به شکستن قطعات اصلی بلوک شده و اصطلاحاً پروسه با پرت و ضایعات همراه می‌شود.این فاکتور موجب هدر رفت هزینه و مصالح شما می شود. مزیت قابل توجهی که در رابطه با بلوک های نما دار وجود دارد، ارائه آن ها به صورت پکیج است.در واقع این محصولات در قالب پکیج های کاملی ارائه می‌شوند که دارای تمام قطعات مورد نیاز مانند بلوک های کامل، نیمه، کنج، در پوش دیوار، درپوش ستون و موارد دیگر است.این موضوع باعث می شود تا در هنگام دیوار چینی، نیازی به شکستن و هدر دادن بلوک های سالم نداشته باشید.بلکه تنها به وسیله این قطعات نسبت به پوشاندن تمام بخش‌های دیوار اقدام کنید. این عامل در نهایت باعث می‌شود در هزینه و زمان افراد صرفه جویی شود.

صرفه اقتصادی بیشتر

جنبه مالی را می توان به عنوان یکی از مهمترین مولفه هایی در نظر گرفت که مالکان دقت بسیار زیادی به آن دارند.در حقیقت آن ها تمایل دارند تا مصالح و روش هایی را انتخاب کنند که در هزینه و زمان آن ها صرفه جویی می کند.بلوک های نمادار، از هر نظر می توانند این صرفه‌جویی را فراهم کنند.آن ها نسبت به بلوک های عادی قیمت کمتری دارند. از طرفی دیگر نیاز شما به اجرایی یک نمای جداگانه را رفع خواهند کرد.مجموع این عوامل در کنار هم دیگر باعث می شود تا هزینه های شما در شرایط فعلی کاهش پیدا کند.

بیشتر بدانید: مزیت بلوک سبک در ساختمان سازی

سخن آخر

بلوک های نمادار را می‌توان به عنوان یکی از محبوب ترین و البته جدید ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت که طی دهه های گذشته در بین ایرانیان به محبوبیت چشمگیری رسیده اند.با این حال بخش قابل توجهی از مردم به خوبی با آن ها آشنایی نداشته و دلیل برتری آن ها را نمی دانند.ما در این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این محصول داشته و جنبه های مختلف آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم.از طرفی دیگر ما مزیت های بی نظیر این متریال ایده آل را برای شما شرح دادیم تا بهتر دلیل انتخاب آن را بدانید.با این حال اگر هنوز سوال یا ابهامی در مورد بلوک های نمادار دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

با سیپورکس باشید همراه باشید با: انواع بلوک سبک

3.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با بلوک نمادار»

Kurush گفت:

سلام
بنده ساکن ارومیه هستم و۳۷۰۰مترزمین خالی بغل ایستگاه راه اهن ارومیه دارم ودراین منطقه بدلیل وجودباغات میوه ودیوارکشی اطراف انها این بلوکها واقعا بازارخوبی میتونه داشته باشه ایاامکان اعطای نمایندگی رو دارید
۰۹۱۴۳۸۹۹۳۴۶

سیپورکس گفت:

درود لطفا با 02188780480 تماس بگیرید تا کارشناسان فروش راهنماییتون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.