مراحل اجرای سرامیک با چسب

مراحل اجرای سرامیک با چسب

سرامیک را می‌توان به عنوان یکی از اجزای اساسی برای زیباسازی بخش های مختلف خانه نظیر آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راهرو و … در نظر گرفت. این روزها تقریبا تمام خانه ها از سرامیک و کاشی برای زیباسازی جلوه خانه خود استفاده می کنند. در گذشته برای نصب کاشی و سرامیک از ملات سنتی یا همان سیمان استفاده می شد. اما این روزها استفاده از چسب سرامیک رونق بسیار بیشتری به خود گرفته است. دلیل این موضوع را می توان دوام بیشتر، سرعت اجرای بالاتر، کیفیت ایده آل تر و موارد مشابه دانست. به گونه‌ای که مجموعه این موارد در کنار هم دیگر سبب شده اند تا این روزها طیف بیشتری از مردم کاشی و سرامیک خانه های خود را به وسیله چسب مخصوص آن اجرا نمایند. با این اوصاف بسیاری از آن ها با مراحل اجرای سرامیک با چسب آشنایی ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا در پروسه اجرا دچار اشتباهات مختلف شده و گاه هزینه های سنگینی را متحمل شوند. این موضوع در حالی است که چگونگی اجرایی سرامیک با چسب بسیار ساده بوده و افراد می توانند آن را به تنهایی انجام دهند. البته این موضوع به شرطی است که به خوبی با مراحل این کار آشنایی داشته باشند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مراحل اجرای سرامیک با چسب مخصوص را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا فرایند نصب کاشی و سرامیک خانه هایتان را با دقت بسیار بیشتری انجام دهید.

بررسی مراحل اجرای سرامیک با چسب

اجرای سرامیک به وسیله چسب مخصوص آن، دارای مراحل و بخش های مختص به خود می باشد که رعایت ترتیب آن ها به صورت پشت سر هم می تواند به مشتریان کمک کند تا نتیجه بسیار بهتری را کسب نمایند. با این اوصاف اغلب افراد اطلاعاتی در رابطه با این مراحل ندارند. ما در ادامه هر یک از این مراحل را به صورت مجزا برای شما عزیزان تشریح کرده ایم.

آماده سازی وسایل برای اجرای اسرامیک
آماده سازی وسایل را می توان به عنوان نخستین و البته مهمترین بخش برای اجرای سرامیک به وسیله چسب در نظر گرفت. شما باید قبل از هر اقدامی ابتدا لوازم و ابزار های مورد نیاز این کار را فراهم نمایید. مهمترین ابزار هایی که برای این اقدام بدان نیاز دارید، ماله سیپورکس و چسب مخصوص کاشی می باشد. در حقیقت ماله شیار دار به ماله ای گفته می شود که یک طرف آن صاف و طرف دیگر آن دارای شیارهای لبه‌دار مختلفی است. قسمت اول برای کشیدن چسب و قسمت دوم برای شیاردار کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. چسب مخصوص کاشی و سرامیک هم ترکیب دیگری است که در این پروسه به آن نیاز خواهید داشت. این ماده در واقع نوعی ملات بر پایه سیمان، شن و افزودنی های چسب دار است. مازاد بر این برخی از مواد لاتکس دار هم در ساختار آن به کار رفته است. این مواد باعث می‌شوند تا انعطاف پذیری بافت چسب افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر این موضوع مانع از ترک خوردگی آن در اثر خشک شدن یا عوامل محیطی دیگر می شود.
نکته قابل توجه این است که این نوع ملات در ترکیب با آب می تواند خاصیت چسبندگی بسیار قدرتمندی داشته باشد. به گونه ای که قادر است کاشی و سرامیک های بزرگ را متصل نماید. افزون بر این موارد شما باید لوازم دیگری نظیر اسپیسرهای پلاستیکی، ریسمان اندازه گیری، کارتر کاشی، اسفنج، سطل آب، محافظ چشم و قاب مخصوص چوبی را هم تهیه نمایید. ترکیب کلی این موارد می‌تواند ابزار لازم برای اجرای سرامیک با چسب را در اختیار شما قرار دهد. بعد از آماده سازی این لوازم نوبت به انجام مرحله بعدی می باشد.

پوشاندن بخش های مختلف محل کار
باید این نکته را در نظر داشته باشید که اجرای سرامیک به وسیله چسب می تواند کثیف کاری ها و آلودگی های مختلفی را ایجاد نماید. از طرفی دیگر چنانچه چسب کاشی بر روی سطوح دیگر قرار گرفته یا خشک شود، بعدا به سختی جدا شده و یا تاثیرات منفی را بر روی ظاهر آن می گذارد. لذا بهتر از سایر قسمت ها نظیر حاشیه های پنجره، سطوح گچی و … را به وسیله یک پارچه یا دلق یکبار مصرف بپوشانید. شما بعد از انجام کار می توانید به سادگی این پوشش ها را جدا کرده و زمان کمتری بابت تمیز کاری از دست بدهید.

اجرای سرامیک با چسب
آموزش اجرای سرامیک با چسب سیپورکس

خط کشی محل کاشی
سومین اقدام برای اجرای سرامیک به وسیله چسب، پیاده سازی طرح کلی آن بر روی دیوار می باشد. در واقع شما بایستی متناسب با اندازه سرامیک های خود و البته فضایی دیوارتان، یک نقشه کلی را پیاده کرده و آن را بر روی دیوار خط کشی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دقت اجرای سرامیک افزایش یابد. به گونه ای که شما تنها نیازمند قرار دادن کاشی ها در محل مورد نظر هستید. البته اغلب افراد حرفه ای این مرحله را اجرا نمی‌کنند. آن ها متناسب با تجربه و البته دیدگاهی که دارند، به صورت ذهنی نقشه مورد نظر را پیاده می کنند. اما اگر در این زمینه تجربه اندکی دارید، توصیه می‌شود تا حتما این طرح کلی را بر روی دیوارها پیاده نمایید.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: مراحل اجرای سرامیک بزرگ دیوار

قرار دادن سرامیک ها
بعد از این که طرح کلی خود را بر روی دیوار قرار دادید، می توانید سرامیک را بر روی آن قرار دهید. بدین منظور بایستی ابتدا ملات را با نسبت موردنظر با آب ترکیب کرده و آن را آماده نمایید. سپس مقداری از ملات را بر روی بخش پشتی کاشی ها یا دیوار خود بمالید. برای این کار ابتدا ملات مورد نظر را با لبه صاف بر روی تمام بخش مورد نظر بمالید. ضخامت این لایه نهایتاً بایستی در حد چند میلیمتر باشد. پس از این کار به وسیله لبه دیگر، شیارهای مختلفی را بر روی آن ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تا اتصال سرامیک به بخش مورد نظر بسیار با دوام تر باشد. بدین منظور حتماً ماله را با زاویه ۴۵ درجه در دست خود گرفته و ماله کشی را در یک راستای مستقیم انجام دهید.
بعد از این که سطح مورد نظر یا پشت کاشی را به چسب سیپورکس مخصوص آغشته کردید، می توانید آن را در جایگاه خود قرار دهید. لازم به ذکر است که ردیف اول شما اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا سعی کنید تا این ردیف از هر لحاظ مطابق با اندازه و نقشه شما باشد. تراز بودن این ردیف باعث می‌شود تا سایر ردیف ها و چین های دیگر شما هم به دقت بالا برود.
شما پس از هر ردیف می توانید سرامیک های آن را به وسیله اسپیسرهای پلاستیکی به همدیگر متصل کنید. این اسپیسرها به شما کمک می کند تا بتوانید شیب و برآمدگی‌های سرامیک ها را کنترل کرده و آن ها را تراز نمایید. این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا ساختار سطح مورد نظر شما کاملاً صاف و یکدست شود.
موضوع دیگری که بایستی در این زمینه به آن دقت نمایید، میزان چسبی است که آماده می کنید. در حقیقت باید بدانید که چسب مخصوص کاشی و سرامیک نهایتاً ۲۵ الی ۳۰ دقیقه می تواند قابل استفاده باشد. پس از آن خشک شده و عملا قدرت چسبندگی خود را از دست می‌دهد. لذا هر بار به اندازه ای ملات آماده نمایید که بتوانید در فاصله ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آن را مصرف کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا از هدر رفت هزینه های خود جلوگیری نمایید.

بندکشی کاشی و پاکسازی آن
بندکشی کاشی به عنوان یکی از مراحل مهم و حیاتی برای افزایش زیبایی آن به حساب می آید. فضای بین کاشی های مختلف عموما خالی بوده و به وسیله چسب اولیه پر نمی شود. بدین منظور شما بایستی به وسیله لبه صاف ماله، مقداری از ملات را بر روی این ناحیه ها بکشید. این موضوع باعث می‌شود تا فضای خالی بین آن ها پر شود. این کار علاوه بر جنبه زیبایی، می تواند استحکام بیشتری را هم به همراه داشته باشد. البته در این پروسه بخش اصلی کاشی های خودتان هم کثیف خواهد شد. بدین منظور سعی کنید تا حتماً با استفاده از یک اسفنج خیس آن را تمیز نمایید. این اقدام فقط در زمانی که چسب خیس باشد قابل انجام است چرا که بعد از خشک شدن چسب نمی توان آن را از روی سطح کاشی ها جدا نمود. به همین جهت بهتر است در همان مراحل اولیه کار نسبت به پاکسازی سطح کاشی و سرامیک ها اقدام نمایید.

با ما هراه باشید با: مراحل اجرای سرامیک بزرگ کف

سخن آخر
این روز ها فرآیند نصب و اجرای سرامیک به وسیله چسب مخصوص کاشی بسیار ساده تر شده است. به گونه ای که اغلب افراد می توانند تنها با چند قدم ساده کاشی و سرامیک سازه مورد نظر خود را نصب نمایند. این موضوع در حالی است که استفاده از می تواند زمان و انرژی زیادی را طلب کند. با این اوصاف اغلب مردم اطلاعات زیادی در رابطه با عملکرد و نحوه کار با این چسب ها ندارند. این مورد باعث می‌شود تا در پروسه کار خود دچار اشتباهات مختلفی شوند که گاه می تواند هزینه‌های زیادی را روی دست آن ها بگذارد.
ما در این مقاله مراحل اجرای سرامیک با چسب را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم. چنانچه در این زمینه نیازمند راهنمایی بیشتری هستید و یا به دنبال خرید مصالح ساختمانی و چسب های مخصوص می باشید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

2 دیدگاه برای “مراحل اجرای سرامیک با چسب

  1. محمد گفته:

    سلام میخوام حمام و سرویس بهداشتی خونمون رو سرامیک بزنم . ۸سال دوغاب ریز بودم سنتی . خونمون تو روستاس استا کار برا متراژ کم نمیان .. وسایل کاشی کاری با چسب و راهنمایس جهت بهترین و مقاومت ترین چسب خرید سرامیک و سایل کار راهنمایی میخوام چند روز زمان میبره تا ب دستم برسه . لطفا منتظر تماستون هستم .. اینترنت مشکل داده نمیتونم واتساپ وصل شم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *