سایز بلوک سبک هبلکس - سایز انواع بلوک سبک - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
سایز بلوک سبک هبلکس

سایز بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس نیز مانند سایر مصالح ساختمانی محبوب، دارای ابعاد و اندازه های مختص به خود می باشد. در واقع این دسته از تولیدات در سایز و ابعاد مختلفی تولید می شود. هر یک از این ابعاد برای بخش خاصی از ساختمان مناسب بوده و می تواند عملکرد ویژه‌ای از خود نشان دهد.

با این اوصاف اغلب افراد اطلاعات دقیقی پیرامون سایز بلوک سبک هبلکس ندارند. همین مورد باعث می‌شود تا قادر به انتخاب مدلی متناسب با نیاز خود نباشند. این باعث می‌شود تا نتوانند حداکثر عملکرد مناسب را از این محصولات کسب نمایند. ما در ادامه این مقاله مروری بر روی این دسته از بلوک ها و جنبه های مختلف پیرامون سایز آن ها خواهیم داشت، پس حتماً ما را تا انتها همراهی نمایید.

بلوک سبک هبلکس چیست؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی سایز بلوک سبک هبلکس بپردازیم، باید ابتدا مروری بر روی ماهیت آن داشته باشیم. بدون شک این موضوع می‌ تواند دلیل تفاوت در سایز بندی این محصول را به شیوه مناسب تر برای شما شرح داده و اهمیت آن را برای شما مشخص نماید. در واقع بلوک هبلکس به دسته ای از مصالح ساختمانی گفته می شود که بر مبنای استاندارد 2800 ساختمان خلق می‌شوند. بر مبنای این استاندارد، ابتدا موادی نظیر سیمان، آهک، پودر سیلیس، پودر آلومینیوم و… را با همدیگر ترکیب می کنند.

مواد یاد شده با همدیگر واکنش شیمیایی داده و همچون یک کیک پف می کنند. سپس این ملات که مشابه کیک هست در ابعاد و اندازه های گوناگونی برش داده می‌ شود. در واقع این ابعاد و اندازه ها همان چیزی هستند که در نهایت سایز را تعیین می کنند. پس از این برش، هر کدام از آن ها را در قالب های مخصوصی گذاشته و وارد فرایند اتوکلاو می شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این فرایند خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنیم: اتوکلاو چیست؟

پس از این مرحله بلوک ها خشک شده و آماده استفاده هستند. این ساختار بی نظیر باعث می شود تا وزن این دسته از بلوک ها نسبت به همتایان خود بسیار کمتر باشد. چنین مزیت بی نظیری، طیف زیادی از ویژگی های ایده آل را برای این دسته از محصولات به همراه داشته است. برای مثال وزن کمتر باعث افزایش مقاومت این محصولات در برابر زلزله شده است.

مازاد بر این ساختار بلوک سبک عایق صدا و حرارت می باشد. همین فاکتور هم به نوبه خود تاثیر زیادی در نفوذ آن داشته است. نرخ فشردگی پایین تر، مقاومت در برابر آتش سوزی، اجرای ساده تر و … از دیگر ویژگی های شاخصی است که بلوک سبک هبلکس در خود دارد. همین مورد هم باعث تقاضای فراوانی برای آن شده است. متناسب با این تقاضا، کارگاه ها مختلف، این محصول را در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید کرده‌اند تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

پیشنهاد سیپورکس خواندن مقاله: بلوک هبلکس چیست؟ و بررسی مزایای چسب بلوک هبلکس می باشد.

سایز بلوک سبک هبلکس (سیپورکس) به چه صورت است؟

نخستین موضوعی که ذهن خریداران را به خود درگیر می کند، سایز بلوک های سبک هبلکس است. در حقیقت افراد نمی‌ دانند که این دسته از بلوک ها مانند بلوک سیپورکس در چه سایز و اندازه هایی تولید می شوند. باید عنوان کنیم که در این زمینه تنوع بسیار بالایی وجود دارد.

به گونه ای که در حال حاضر بیش از ۱۰ نوع قالب مختلف برای این دسته از محصولات خلق شده که هر کدام از آن ها ابعاد و اندازه های مختص به خود را دارند. مازاد بر این، مشتریان می‌ توانند این محصولات را در سایز و ابعاد مورد نظر خود سفارش دهند.

همین فاکتور تنوع موجود در این حیطه را افزایش داده است. با این اوصاف، به دلیل استانداردهای موجود در حیطه ساختمان سازی و البته نیاز اغلب مشتریان، برخی از مدل ها متقاضیان بیشتری به خود گرفته اند. ما در جدول زیر سعی کرده ایم تا این مدل ها را متناسب با سایز و ابعاد آن ها برای شما عزیزان ذکر کنیم.

حتما بخوانید: برش بلوک سبک با اره برقی سیپورکس

سایز بلوک سیپورکس

سایز بلوک سیپورکس

آشنایی با سایز بلوک سبک سیپورکس

همانگونه که مشاهده می کنید، تقریبا برای هر رده سایزی، نوع خاصی از بلوک ها خلق شده است. نکته دیگری که در این میان وجود دارد، ابعاد کلی بلوک ها می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها نسبت به مصالح دیگر نظیر آجر، ابعاد بیشتری دارند.

پیشنهاد سیپورکس به شما: بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

اما وزن آن ها به مراتب کمتر است. ابعاد بیشتر این محصولات موجب صرفه جویی در زمان و انرژی شده است. به گونه ای که باعث می شود تا اجرای دیوار به وسیله آن ها سریع تر بوده و در نتیجه نیاز به نیروی انسانی کمتر شود. مازاد بر این، حمل و نقل و آن ها نیز به مراتب ساده تر از بلوک های سنتی است. مجموع این عوامل در کنار همدیگر باعث محبوبیت بیشتر این دسته از بلوک ها شده است.

سایز بلوک سبک هبلکس و سیپورکس

سایز بلوک سبک هبلکس و سیپورکس

کاربرد سایز های مختلف بلوک هبلکس

ممکن است از خود بپرسید که این تنوع سایز بلوک هبلکس چه مزایایی دارد؟ در واقع باید بدانید که هر یک از سایز های فوق، برای بخش خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال مدل های ۱۰ سانتی متری بیشتر برای دیوارهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

در مقابل بلوک های بزرگتر برای بخش‌های دیگر ساختمان مناسب می باشند. البته سایز این بلوک ها متناسب با نوع بنا و البته نظر معمار تغییر می کند. اما در هر حال ابعاد این بلوک ارتباط مستقیمی با محل استفاده آن ها دارد. به گونه ای که نمی توان هر مدلی را در هر جایگاهی استفاده نمود؛ لذا توصیه می شود تا قبل از خرید یک مدل، حتماً با معمار یا بنای خود مشورت نمایید.

بیشتر بدانید: مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک سیپورکس و استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی  به دلیل مزایای بسیار بالایی که دارد.

ارتباط قیمت بلوک سبک هبلکس با سایز آن

یکی از اشتباهات رایجی که میان کاربران وجود دارد، ارتباط بین قیمت بلوک هبلکس و سایز آن است. در واقع آن ها تصور می‌ کنند که با افزایش سایز بلوک، قیمت آن هم تغییر می کند.اگرچه این موضوع در بسیاری از موارد صدق می کند، اما باید عنوان کنیم که در رابطه با بلوک های هبلکس غالباً چنین اصلی وجود ندارد.

برای مثال بیشتر این بلوک ها بر اساس پالت و متر مکعب ارائه می شود. لذا سایز بلوک هر اندازه که باشد، قیمت ارائه شده بر مبنای یک متر مکعب از آن خواهد بود. این فاکتور باعث شده تا فرآیند خرید و تصمیم گیری برای مشتریان به مراتب ساده تر شود. قیمت بلوک سبک تهران

سخن آخر

یکی از مهمترین سوالاتی که اغلب افراد در خرید بلوک سبک هبلکس می پرسند، در رابطه با سایز آن است. در حقیقت این افراد اطلاعات دقیقی پیرامون ابعاد این محصولات ندارند. همین فاکتورهم باعث می شود تا در پروسه خرید دچار سردرگمی شوند.

غالباً مدل انتخابی آن ها نمی‌تواند گزینه ایده آلی برای محل استفاده آن باشد، چراکه هر مدل بلوکی را نمی توان در تمام بخش‌ های خانه مورد استفاده قرار داد. ما در این مقاله سعی کردیم تا مروری بر روی جنبه های مختلف سایز بلوک سبک هبلکس داشته باشیم. با این وجود اگر به دنبال خرید این محصول بی نظیر هستید یا تمایل دارید که اطلاعات بیشتری پیرامون آن کسب کنید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

چسب مخصوص بلوک هبلکس: چگونگی خرید و قیمت چسب بلوک هبلکس

با ما در اینستاگرام (siporex.ir) همراه باشید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.